Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@05:48:14 GMT

33 درصد زباله کشور به صورت مکانیزه جمع آوری می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۸۴۳۰

33 درصد زباله کشور به صورت مکانیزه جمع آوری می شود

سید حبیب راضی روز شنبه در برنامه آموزشی کارشناسان شهرداری کابل در مشهد افزود: 25 درصد کل زباله تولیدی نیز بازیافت یا تبدیل به انرژی می شود.
وی اظهار داشت: در مجموع روزانه 58 هزار تن پسماند در کشور تولید می شود و سرانه پسماند روزانه جمعیت شهری 800 گرم و جمعیت روستایی 500 گرم است.
وی گفت: بر اساس برنامه اجرایی پنج ساله سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور علاوه بر کارخانه زباله سوز تهران، 17 زباله سوز دیگر در کلانشهرها احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راضی افزود: همچنین طبق این برنامه کارخانه های تولید کود کمپوست نیز از 67 پروژه به 123 پروژه خواهد رسید.
وی اظهار داشت: محل های دفن زباله ها نیز طبق این برنامه تا پنج سال آینده از 274 محل به 265 محل کاهش خواهد یافت و 10 پروژه هاضم نیز اجرا خواهد شد.
وی گفت: در بودجه سال جاری برای کالاهای مضر و مخرب محیط زیست عوارض نیم درصدی تعیین شده که اعتبارات ناشی از این عوارض به میزان 10 هزار میلیارد ریال باید در مدیریت پسماند کشور هزینه شود ولی این مهم به دلایلی امسال اجرایی نشده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: این سازمان به عنوان منتخب برگزاری آموزش های منطقه ای در زمینه مدیریت پسماند، برگزاری اولین دوره آموزشی ویژه کارشناسان ارشد مدیریت پسماند شهر کابل افغانستان را از امروز به مدت 21 روز آغاز کرده است.
ابوالفضل کریمیان افزود: با توجه به اقدامات موثر و موفقیت های سازمان مپ شهرداری مشهد در حوزه مدیریت پسماند و با توجه به دارا بودن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، این شهر به عنوان مرکز آموزش منطقه ای از طرف سازمان همکاری های بین المللی ژاپن انتخاب شده است.
وی ادامه داد: تولید، ذخیره سازی، جمع آوری، حمل، پردازش، دفع و دفن پسماند، فرهنگسازی و آموزش از مواردی است که در این دوره در قالب کلاس های نظری، کارگاه آموزشی و بازدید با استفاده از استادان و کارشناسان مجرب ارائه می شود.
کریمیان خاطرنشان کرد: کارشناسان شرکت کننده پس از گذراندن این دوره آموزشی و موفقیت در آزمون کتبی با تایید آژانس بین المللی ژاپن گواهینامه ویژه این دوره را دریافت خواهند کرد.
روزانه 58 هزار تن زباله در شهرها و روستاهای کشور تولید می شود که 75 درصد آن دفن می شود.
7505/ 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آژانس بین المللی زباله ژاپن کود محیط زیست جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی

اسدالله عباسی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) بمناسبت هفته زمین پاک در آیین اهدای (کارت شهریار) همیار پسماند در شهر لاهیجان حضور یافت و با دانش‌آموزان فعال در حوزه تفکیک زباله از مبدا گفتگو صمیمی داشت.

 استاندار گیلان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نقش آموزش در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: برگزاری چنین مراسماتی با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش، بسیار در مدیریت پسماند و آموزش به دانش آموزان دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه خانواده و دانش آموزان باید مسئله تفکیک زباله از مبدا را جدی گرفته و آن را اجرایی کنند، گفت: تفکیک زباله از مبدا یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش تولید زباله و مدیریت پسماند در گیلان است که با تلاش دولت سیزدهم در گیلان و با اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تمامی شهرستان‌های استان، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در این استان موفق شدند تفکیک زباله از مبدا را آغاز و اجرایی کنند.


نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به  خطرات زیست محیطی در صورت عدم رعایت تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند بیان کرد: باید فرهنگ مدیریت پسماند را در بین دانش آموزان و خانواده‌های ایرانی جا انداخت، زیرا اگر آنان بدانند که انجام چنین کاری چه میزان در کاهش مشکلات زیست محیطی مفید است قطعا به انجام آن روی خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد