Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:10:36 GMT

بیشترین اکتشافات معدنی در بهشت معادن دنیا

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۲۱۴۳

مدیرعامل شرکت گل‌گهر گفت: با توجه به حجم طرح‌ها و پروژه‌ها، باید افقی حداقل ۴۰ تا ۵۰ ساله طراحی کنیم و همین موجب شده که به طور مثال در جنوب بم و جنوب خراسان رضوی و کویر مرکزی و پهنه‌های بهرام گور اقدامات جدی اکتشافات انجام شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه جهان صنعت نوشت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی معدنی خود به بهشت معادن دنیا معروف است و توانسته نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران این حوزه را طی دهه‌های گذشته به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز یکی از مهم‌ترین شرکت‌های این حوزه است که توانسته کیمیای خاک این سرزمین را کشف و مدیریت کند. عملیات اکتشافی معادن توسط این شرکت در حال گسترش است. گستردگی چنین رویکردی به طور قطع موقعیتی را رقم خواهد زد تا در طوفان مشکلات اقتصادی باری دیگر بر توانمندی‌های کشور تکیه شود.

ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز در همین راستا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و اهمیت ایشان به مقوله معدن که باید جایگزین نفت در کشور شود، گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در حال حاضر در چندین استان کشور مشغول به انجام عملیات اکتشافی است. در استان کرمان (محدوده گل‌گهر و بین معادن کنونی) و در محدوده ایران مرکزی بیش از سایر مکان‌ها مورد توجه قرار دارند.

تقی‌زاده تاکید کرد: با توجه به آنومالی‌های ثبت شده در اکتشافات گذشته و کنونی، به‌نظر می‌رسد پتانسیل‌های بسیاری در این دو ناحیه وجود دارند. شرکت گل‌گهر در دو محدوده یاد شده به‌صورت فعال برای عملیات اکتشافی حضور دارد که با نتایج مثبتی همراه بوده است. همچنین در راستای سیاست‌های دولت محترم تدبیر و امید درخواست‌های لازم در جهت اکتشاف در استان سیستان‌وبلوچستان نیز داده شده است.

مدیرعامل گل‌گهر افزود: در قدم اول عملیات حفاری اکتشافی در محدوده بین معادن منطقه گل‌گهر از نیمه سال ۹۷ شروع شد و طی آن تعداد ۵۵ گمانه اکتشافی حفاری و اطلاعات مربوط به آن ثبت و بررسی شده است. در این منطقه چندین آنومالی شامل ۱۱، ۷ و ۱۲ مورد اکتشاف قرار گرفته‌اند که متراژ کل حفاری ۲۷ هزار و ۷۰۰ متر و مقدار ذخیره اثبات شده ۱۶۰ میلیون تن تخمین زده می‌شود و این نتیجه موجب خوشحالی جدی شده است، زیرا طبیعتاً تمامی زیرساخت‌های لازم به منظور برداشت سنگ‌آهن در منطقه وجود دارد.

تقی‌زاده افزود: با توجه به حجم پروژه‌ها و طرح‌هایی که گل‌گهر را به سرآمد شرکت‌های معدنی و صنعتی تبدیل می‌کند، باید افقی حداقل ۴۰-۵۰ ساله را طراحی کنیم و همین موجب شده است که به طور مثال در جنوب بم و جنوب خراسان رضوی و کویر مرکزی و پهنه‌های بهرام گور اقدامات جدی اکتشافات انجام شود.

وی که در حال حاضر مدیرعامل مجموعه‌ای دارای بیشترین ذخیره سنگ‌آهن در خاورمیانه است، با ابراز رضایت از نتیجه اکتشافات به ویژه در بخش ایران مرکزی، اظهار کرد: محدود این اکتشافات در ۱۸ کیلومتری راه‌آهن است و در زمان انتقال آب خلیج‌فارس خط انتقال از ۳۰ کیلومتری همان محدوده عبور می‌کند و تمامی این مزیت‌ها با پشتکاری مجدانه و برنامه‌ریزی و رایزنی‌های خاص به وجود آمده که تمامی امتیازات متعلق به گل‌گهر شده است.

تقی‌زاده تاکید کرد: محدوده اکتشافی با تکمیل اطلاعات می‌تواند نویدبخش یک تحول باشد. با توجه به نتایج به‌دست آمده، انتظار ذخایر قابل توجه سنگ‌آهن در منطقه می‌رود. با انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی (مغناطیس‌سنجی) در محدوده اسکمبیلو واقع در ایران مرکزی در محدوده‌ای به مسافت ۳۲۸ کیلومتر مربع آنومالی‌هایی از سنگ‌آهن (۱۲ آنومالی) در این محدوده جهت انجام حفاری‌های اکتشافی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: عملیات حفاری از دهم اسفند سال گذشته در این محدوده آغاز شده که تاکنون ۱۲ هزار و۳۵۰ متر حفاری مغزه‌ای در قالب ۲۴ گمانه با هدف اکتشاف سنگ‌آهن انجام شده است. نتایج حاصل از حفاری در مناطق مذکور نشان داد که آنومالی‌های B2 و B4 از پتانسیل لازم جهت انجام حفاری‌های تکمیلی برخوردار هستند. در محدوده B2 پنج هزار و ۴۷۰ متر حفاری در قالب هفت گمانه انجام شده است که ضخامت تقریبی زون کانه‌دار در این محدوده‌ها بالغ بر ۲۰۰ متر تخمین زده می‌شود. زون کانه‌دار در یکی از گمانه‌ها ضخامت ۲۵۶ متر دارد. عمق زون کانه‌دار از ۳۱۴ تا ۶۰۰ متری از سطح زمین است. حفاری‌های تکمیلی در این آنومالی در حال انجام است.

مدیرعامل گل‌گهر افزود: در محدوده آنومالی B4 سه هزار و ۷۲۴ متر حفاری در قالب ۹ گمانه انجام شده است. ضخامت متوسط زون کانه‌دار در این آنومالی ۶۵ متر است. همچنین زون کانه‌دار در عمق ۱۰۰ متری از سطح زمین قرار دارد. حفاری‌های تکمیلی جهت تعیین هندسه دقیق زون کانه‌دار در حال انجام هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اكتشافات معدني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، مهدی قربانی اظهار کرد: CRM (Customer Relationship Management) مخفف مدیریت ارتباط با مشتری و هدف آن ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواست‌های آن‌ها به بهترین شکل است.

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی ادامه داد: شرکت صنایع معادن و عمران رضوی با تجمیع فرآیندهای ارتباط با مشتری در یک واحد با ساختاری نظام‌مند و نیز با رویکرد تکریم مشتریان و شناسایی نیازها و انتظارات آن‌ها در خصوص هر یک از محصولات تولیدی اعم از بلوک هبلکس، پنل مسلح AAC، بتن و قطعات پیش‌ساخته بتنی، شن و ماسه، سنگ پلاک و...، این واحد را ایجاد کرده است.

شناسایی نقاط قوت و ضعف در تولید و فروش

وی درباره برنامه‌های تعریف شده در این واحد خاطرنشان کرد: در گام نخست، یک نرم‌افزار جامع سیستم ارتباط با مشتری خریداری خواهد شد تا با استفاده از آن مشتریان شرکت بتوانند با بهره‌گیری از پنل اختصاصی خود به صورت مستقیم با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کرده و نیازها و شکایات خود را به صورت نظام‌مند مطرح کنند.

قربانی ادامه داد: وجود این نرم‌افرار جامع موجب پیگیری و ثبت درخواست‌های مشتریان تا حصول نتیجه به صورت نظام‌مند خواهد شد. ضمن این‌که تحلیل نتایج آماری حاصل از آن شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود در خصوص تولید و فروش هریک از محصولات شرکت را به دنبال خواهد داشت.

پیگیری نظام‌مند درخواست‌ها و نیازهای مشتریان

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی درباره دیگر مزیت‌های واحد CRM خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این واحد، ارتباط با مشتریان به صورت یکپارچه تجمیع می‌شود که این مهم باعث پیگیری نظام‌مند درخواست‌ها و نیازهای مشتریان خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین فرآیندهای ارائه خدمت به مشتریان مانند فرآیندهای بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش در این واحد مدیریت می‌شود. ضمن این‌که استفاده از نرم‌افزار CRM موجب مدیریت حجم زیاد اطلاعات مشتریان، فایل‌های مرتبط با آن‌ها و... خواهد شد.

قربانی افزود: داده‌های عملیاتی که از بازاریابی و ارتباط با مشتری جمع‌آوری شده، در این واحد به اطلاعاتی تبدیل می‌شود که علاوه‌بر ارتقاء محصولات و خدمات، در تصمیم‌گیری‌های فرآیندی و استراتژیک به شرکت کمک می‌کند. برای مثال نتایج حاصل از فروش محصولات گوناگون به شرکت، باعث افزایش تمرکز و تعیین استراتژی بازاریابی برای هر یک از آن‌ها می‌شود.

چشم‌اندازی دو ساله

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی در پاسخ به این سوال که چه چشم‌اندازی را برای این واحد متصور هستید؟ گفت: با راه‌اندازی واحد CRM انتظار می‌رود در برنامه زمانی دو ساله با تحلیل نظر مشتریان، اصلاح ساختار و فرآیندهای تولید و فروش، علاوه‌بر ارتقاء رضایت آن‌ها، فروش محصولات نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: این امر همچنین موجب معرفی محصولات جدید به بازار در راستای برآورده‌سازی انتظارات مشتریان خواهد شد. بدین ترتیب رضایت مشتریان به صورت چشمگیر افزایش می‌یابد و میزان شکایات وارده طی دو سال به کمتر از یک درصد می‌رسد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد