Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بيان داشت: کاهش فاصله طبقاتي و رشد سطح زندگي اقشار ضعيف جامعه در پي تورم و گراني‌هاي اخير هدف نهايي دولت و مجلس از تصويب بودجه ٩٨ است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايبِنا، شهباز حسن پور بيگلري با اشاره به مصوبه اخير کميسيون تلفيق بودجه ٩٨ کل کشور در خصوص افزايش ٢٠ درصدي مستمري مددجويان کميته‌ امداد و بهزيستي، گفت: براي کاهش فقر مطلق در کشور و کمک به اقشار نيازمند جامعه، هزار و 4٠٠ ميليارد تومان بودجه به کميته امداد و بهزيستي اختصاص يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم سيرجان در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه بايد با توجه به تورم موجود در کشور در جهت توانمندسازي دهک هاي پايين جامعه گام برداريم، تصريح کرد: در شرايط فعلي با توجه به گراني هاي رخ داده در بازار قشر ضعيف جامعه افزايش يافته، از اينرو دولت بايد حمايت هاي خود از اين اقشار را افزايش دهد.
وي با بيان اينکه تلاش دولت و مجلس افزايش قدرت مالي افراد جامعه است، گفت: متاسفانه در پي نوسانات قيمت ارز و سکه در بازار اختلاف طبقاتي نيز افزايش يافته از اينرو دولت بايد با سياست هاي حمايتي اين فاصله را کاهش دهد.
اين نماينده مردم در مجلس دهم با تاکيد بر اينکه مصوبات ديگري نيز در حوزه توانمندسازي اقشار ضعيف جامعه در بودجه ديده شده است، افزود: تلاش مجلس نيز تعامل با تيم اقتصادي دولت براي رفع مشکلات مردم در جهت بزرگ تر شدن سفره هاي آنها است.
حسن پور بيگلري ادامه داد: ممانعت از افزايش نرخ حامل هاي انرژي و قيمت بنزين نيز از ديگر تلاش هاي مجلس در راستاي جلوگيري از تورم بيشتر نرخ ها در بازار بوده است. وي با بيان اينکه دولت بايد بسته هاي حمايتي مختلفي را براي اقشار گوناگون کشور متناسب با سطح درآمدي آنها در نظر بگيرد، گفت: در حال حاضر، امکان ادامه معيشت براي اقشار ضعيف جامعه که تنها با يارانه نقدي امرار معاش مي کنند وجود ندارد.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: به طور حتم در حين بررسي نهايي بودجه ٩٨ باز هم مصوباتي به نفع اقشار ضعيف جامعه خواهيم داشت تا به اين ترتيب توانمندسازي اين قشر صورت بگيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منابع بودجه فقر مطلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و تجلیل از منتخبان اظهار کرد: نگاه اسلام به کارگر، نگاه قدرشناسانه است ولی نگاه نظام‌های سرمایه‌داری به کارگران نگاه بهره‌گیرانه و استثمارگرانه می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد، افزود: این احترام باید تنها مختص یک روز در سال نباشد بلکه در طول سال این تکریم باید صورت پذیرد. کار و کارگر باید به یک ارزش جاری تبدیل شود و همه خود را به معنای واقعی مدیون کارگر بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ارزشمندی کارگر در مرحله اول ناشی از کار است، خاطرنشان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم که توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان شعار سال جدید نامگذاری شده است بدون تلاش کارگران امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: دولت و مجلس برای بهبود کسب و کار توان مضاعف را به‌کار گیرند و برای تحقق این امر شعار کافی نیست و کارگران انتظار دارند اقدام عملی رخ دهد. تأمین امنیت شغلی جز مسائل مهم جامعه کارگری است و حقوق و مزایای کارگر متناسب با شرایط اقتصادی باید در نظر گرفته شود.

آیت‌الله آل‌هاشم با بیان اینکه معیشت یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری است، تصریح کرد: باید به تأمین مسکن کارگران و ساماندهی قراردادهای کار توجهی بیشتری کرد. کارگر و کارفرما ۲ بال پرواز هستند که دولت و مجلس باید با سیاست‌گذاری درست رابطه منصفانه بین این ۲ بال را ایجاد کند.

کد خبر 6097648

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد