Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «جنگ تا جنگ» با موضوع «توطئه و تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران در چهل سال اخیر» و  «توطئه مدیریت ادراک (جنگ رسانه‌ای علیه مردم ایران)» با حضور حمید نیکرو، پژوهشگر راهبردی حوزه فرهنگ و رسانه روانه آنتن شبکه رادیویی گفت‌وگو شد.

حمید نیکرو در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو عنوان کرد: در مدیریت ادارک بحثی تحت عنوان مجذوب‌سازی داریم که از جابه‌جایی و تغییر در عشق و نفرت نسبت به ارزش‌های خودی و بیگانه شکل می‌گیرد، تغییر علایق، احساسات و عواطف، تصاویر و ادراکات و همچنین تغییر باور و ملکات شخص اتفاق می‌افتد که منجر به عوض شدن رفتار و عملکرد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتباطاتی که به نوعی برخی از مسئولان را که باورها و اعتقادات عمیق نداشتند، متاسفانه تحت تاثیر مسائل و عواملی قرار گرفتند که منجر به بروز رفتارهای گوناگونی شد که دهه شصت به نوعی دهه‌ای است که شور انقلابی به نوعی فضای کشور را تحت تاثیر قرار داد و مردم به شدت در صحنه هستند.

وی افزود: اما آنچه در حوزه جنگ رسانه‌ای در کشور رخ می‌دهد پس از جنگ تحمیلی است، زیرا در آن موقع احساس می‌کردند از طریق اقدام سخت و نظامی می‌توانند به اهدافشان برسند. اما وقتی بعد از ۸ سال حمایت همه جانبه از صدام با شکست مواجه می‌شوند، لذا به نوعی موقعیت گذار در اینجا اتفاق می‌افتد، یعنی از جنگ سخت به جنگ نرم رو می‌کنند. لذا در ذیل بحث مدیریت ادراک چند حوزه را داریم که از این طریق توطئه‌ها صورت می‌گیرد، یکی بحث عملیات روانی و دیگری جنگ رسانه‌ای، دیپلماسی عمومی و عملیات فرهنگی است.

پژوهشگر راهبردی حوزه فرهنگ و رسانه ادامه داد: در عملیات فرهنگی نکته‌ای که قابل توجه است، طرحی بود که سازمان سیا تقریبا سال ۲۰۰۰ طراحی کرد تحت عنوان نقشه‌ای برای نابودی ادیان الهی که تمرکز بر شیعه داشت و براساس اسنادی که مایکل برانت، معاون سابق سازمان سیا در کتابی به همین عنوان فاش کرد، آمده است که سازمان سیا و سرویس Mix پروژه مشترکی را به عنوان طرح براندازی تشیع تا سال ۲۰۱۰  به نوعی تعقیب کرده، به عبارتی یک پروژه ۱۰ ساله را از سال ۲۰۰۰ آغاز کردند در حوزه مختلفی که در مرحله جمع‌آوری اطلاعات داشتند، به نوعی از دانشجویان در کشورهای مختلفی استفاده کردند.

حمید نیکرو گفت: در این پروژه بر موضوعاتی مانند مرجعیت، عاشورا و مداحی و غیره اطلاعاتی جمع آوری شده است، به طوری که در این سال‌ها در کشور شاهد بودیم یکدفعه با تغییر ریتم مداحی و تصاویری که در مداحی به کار می‌برند یا اقدامات غیرعاقلانه و غیرعقلانی مثل عوعو کردن، غلاده انداختن و سینه‌خیز رفتن انجام می‌دهند که این افعال در ادامه طرح سیا برای تحریف عاشوراست که با عنوان عملیات فرهنگی علیه شیعه طراحی کردند. ضمن اینکه اگر در اینترنت عاشورا را جست‌وجو کنید، تصاویری که در پی جست‌وجو مشاهده می‌کنید، تصاویر بسیار وحشتناکی است.

وی افزود: قمه‌زنی و زنجیرزنی وحشتناک است که بخشی از آن طراحی دشمن برای تحریف در مذهب شیعه است که در معرض دید و نمایش مردم می‌گذارند. اگرچه این تنها توطئه و طرح علیه شیعه نیست، تولید داعش و ایجاد اختلافات و به نوعی ضریب دادن به بخشی از اختلافات و برجسته کردن مفاهیم مختلفی در دو حوزه اهل تسنن و تشیع و ایجاد ماهواره‌های فراوانی که بخش مشخصی از آن به عنوان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مطرح است از دو کشور عضو محور سلطه از این موضوع در زمینه تخریب بین مذاهب بهره می‌گیرند.

پژوهشگر راهبردی حوزه فرهنگ و رسانه در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو بیان کرد: با همه امکانات و برنامه‌ریزی‌هایی که نظام سلطه برای دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی انجام داد، خوشبختانه ناکام ماند، اگرچه ظهور داعش نشان داد که آنها همچنان در تلاشند و هر روز طرح تازه‌ای را طراحی و به اجرا درمی‌آورند. با این حال نظام سلطه یک جامعه مخاطبی را برای خودش در نظر گرفته که شامل گروه‌های مختلفی است اما یکی از این گروه‌ها بحث رهبری کشور هدف است، سیستم امنیتی و جنگ‌رسانه‌ای، نخبگان و گروه‌های ناراضی تحت عنوان اپوزیسیون که خارج از کشور قرار دارند و خود افکار عمومی جهان که در حطیه فعالیت جبهه استکبار قرار دارد.  

کد خبر 4531408

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو گفتگو عاشورا مداحی نشست هم اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد