Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@03:22:59 GMT

هاشمی درباره گسترش طرح زوج و فرد اظهار نظر نکرد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۹۵۴۶

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هنوز مصوبه شورای عالی ترافیک درباره طرح زوج و فرد به دستم نرسیده، گفت: در این باره اظهار نظری نمی‌کنم.

به گزارش مهر، محسن هاشمی در پایان جلسه علنی صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح دستور جلسه و مصوبات جلسه مذکور پرداخت.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران، سازمانها و شرکتهای وابسته صبح امروز توسط شهردار تهران به شورا ارسال شد، گفت: شورای شهر با بررسی دقیق بودجه تلاش خواهد کرد در یک ماه آینده بودجه ۹۸ تهران را بررسی و مصوب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ادامه جلسه مصوبه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده های مرکزی شهر تهران در سال ۹۸ به عنوان لایحه کاهش آلودگی هوا و ترافیک تغییر یافت، افزود: در ادامه جلسه لایحه عوارض ارزش افزوده قانونی، ناشی از طرح های توسعه شهری و ساخت پارکینگ محله ای نیز بررسی شد که در جلسه صبح تنها یک ماده از ۵ ماده آن مصوب شد و قرار است در جلسه فوق العاده امروز که از ساعت ۱۴ برگزار می‌شود ادامه آن بررسی و مصوب شود. این لایحه بسیار اهمیت دارد زیرا لازم است با توجه به افزایش قیمت مسکن در سطح شهر نرخ عوارض از این محل نیز بررسی و افزایش یابد.

هاشمی همچنین درباره افزایش نرخ ورود به محدوده مرکزی شهر تهران در سال آینده نیز گفت: این عدد حداکثر ۱۵ درصد تعیین شد و ملاک ما نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی خواهد بود.

وی درباره افزایش بهای ورود به محدوده طرح ترافیک ویژه خبرنگاران که تخصیص آن از ۹۰ درصد به ۷۰ درصد کاهش یافت نیز گفت: چیزی احساس کردم اما متوجه نشدم که تصمیم این گونه است وگرنه نمی گذاشتم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا در جلسات شورای عالی ترافیک حضور نمی یابد، ادامه داد: تاکنون در این جلسات نرفته ام و آن گونه که شما می گویید که حضورم الزامی است لطفا ماده قانونی آن را بدست من برسانید تا بدانم.

وی همچنین درباره افزایش محدوده طرح زوج و فرد نیز گفت: در این باره فعلا نمیتوانم اظهار نظر کنم و باید مصوبه شورای عالی ترافیک مبنی بر افزایش محدوده زوج و فرد به دست من برسم تا بتوانم اظهارنظر داشته باشم.

هاشمی در اسخ به این پرسش که شهرداری تهران در قبال دریافت عوارض مختلف از مردم چه خدماتی ارائه خواهد داد گفت: این سئوال تحلیلی است اما من برای پاسخ به آن به چند مورد اشاره می کنم که در حال حاضر در محدوده مرکزی ۴۶ ایستگاه مترو و حدود ۷۰ ایستگاه بی. آر. تی در محدوده مرکزی شهر(ممنوعه) به شهروندان خدمات ارائه می دهند که این میزان از خدمات در شهر لندن و پاریس نیز وجود ندارد. اگر مردم ترجیح می دهند که از وسایل شخصی خود استفاده کنند به دلیل ارزان بودن سوخت است.

وی درباره نامه ارسالی اش به رئیس جمهور گفت: طی این نامه از رئیس جمهور خواسته ام تا وضعیت تجهیزات مترو ارتقا یابد.

هاشمی در پایان گفت: خوشبختانه در حال حاضر در مجموع ۳۰۰ کیلومتر مترو در کشور به مردم خدمات ارائه می دهند که ۲۰۰ کیلومتر آن تنها در شهر تهران است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هاشمی طرح زوج و فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای رقابت علیه ۱۳ نهادعمومی غیردولتی اعلام جرم کرد

به گزارش اکوفارس، سپهر دادجوی‌توکلی در گفت‌وگو با فارس، گفت: با تبیین ظرفیت‌های ثانویه این شورا جهت برقراری رقابت سالم و شفاف اقتصادی، شورای رقابت علیه 13 نهاد غیردولتی، تعاون، نظامی و انتظامی مشمول ماده 6 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 اعلام جرم کرده است.

وی با اشاره به ماده ۶ این قانون که نهادها و مؤسسات  عمومی و غیر دولتی، نهادهای نظامی و انتظامی و بنیادهای تعاون وابسته، موسسات خیریه، کلیه صندوق‌های بازنشستگی، را ملزم به ارائه گزارش ۶ ماهه به شورای رقابت در خصوص مجموع مالکیت مستقیم و غیر مستقیم کلیه شرکت‌های تابعه و وابسته خود در هر بازار تولید کالا و خدمات و نیز حق مالکیت مجموعا حداکثر تا ۴۰ درصدی سهم بازار و مالکیت هر کالا و خدمات می‌نماید، گفت: در پی عدم همکاری موثر برخی نهادها، شورای عالی نظارت بر اجرای اصل ۴۴، کمیته‌ نظارتی و قضایی با عضویت سازمان بازرسی، دادستانی کل کشور، وزارت دادگستری، دیوان محاسبات و سازمان بورس تشکیل داد که به پیشنهاد این کمیته، شورای رقابت در مصوبه ۵۵۱ خود در اسفند ۱۴۰۱، ۱۳ نهاد صندوق و سازمان را به دلیل عدم ارائه اطلاعات و شفافیت اقتصادی مجرم شناخته و علیه ایشان در شعب مختلف دادگاه اعلام جرم کرده است.

سخنگوی شورای رقابت اظهار داشت: تاکنون ۱۴ صندوق بازنشستگی ۲۶ نهاد عمومی غیردولتی و همه شهرداری‌های کشور با تمرکز بر ۹ شهرداری کلان شهر مشمول این ماده تشخیص داده شده‌اند.

وی از حبس و جریمه نقدی بر اساس ماده ۷۲ و بند ۱ ماده ۷۹ قانون مزبور به عنوان ضمانت اجرایی تشخیص شورا در این خصوص یاد کرد و اظهار داشت: رویه رسیدگی به اتهامات این ۱۳ نهاد همچنان در جریان است که البته در برخی موارد احکامی مانند صدور قرار منع تعقیب، اثبات اتهام، و ادامه رسیدگی صادر شده است که البته مانع انجام ادامه وظایف شورا در مطالبه‌گری نیست.

وی اسامی این نهادها را فعلا اعلام نکرد و اظهار داشت: به دلیل پیچیدگی‌های موجود و ضرورت دقت و اثرگذاری تصمیمات بر توسعه جامعه و رفاه مردم باید به دستگاه قضا فرصت داد تا بیش از پیش مطالبه‌گر حق مردم باشد.

دیگر خبرها

  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • شورای رقابت علیه ۱۳ نهادعمومی غیردولتی اعلام جرم کرد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران/قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳