Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفترامام جمعه ،آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: برخی از مدیران انگیزه کافی برای امربه‌معروف و نهی از منکر ندارند و تصورشان بر این است که صرفاً ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باید جلوی برخی مسائل را بگیرد، درحالی‌که قرآن بعد از نماز و روزه از امربه‌معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب و لازم دینی نام برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: اکنون باغ تالارها در اطراف اصفهان به معضلی برای شهر تبدیل شده به‌طوری که در برخی از آن‌ها اتفاقات خلاف شرع صورت می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس اعلام مسئولان مربوط به این امر، هیچ یک از این باغ تالارها مجوز قانونی ندارند و متأسفانه برخی مسئولان نیز در این زمینه اهتمامی ندارند که این باغ تالارها را مجوزدار کنند، از این نظر وقتی پلیس یا ماموران برای بررسی موضوع به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند، آن‌ها می‌گویند میهمانی خانوادگی است، درحالی‌که اگر این باغ تالارها مجوز قانونی از مراجع ذی‌ربط بگیرند، تخلف در آن‌ها به حداقل می‌رسد و تعداد معدودی هم که می‌خواهند خارج از ضوابط شرع و قانون عمل کنند، مشخص می‌شوند.

وی با تأکید بر این‌که نمی‌شود نسبت به مسائل اخلاقی و اقداماتی که امنیت اخلاقی و روانی جامعه را بر هم می‌زند، به دیده اغماض نگریست، افزود: در اولین گام باید مشخص شود این باغ تالارها زیرمجموعه کدام اتحادیه هستند، سپس برای آن‌هایی که شرایط و ضوابط قانونی را رعایت می‌کنند مجوز صادر شود، پس‌ازآن نیز با صاحبان باغ‌هایی که در آن مسائل خلاف عفت و قانون صورت می‌گیرد به‌طورجدی برخورد شود.

آیت‌الله طباطبائی نژاد خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بر اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرده‌اند، اما متأسفانه برخی از مسئولان اهمیت این امر را متوجه نشده و تصور می‌کنند این‌یک قانون تشریفاتی است، درحالی‌که سلامت اجتماعی به اجرای درست این قانون بستگی دارد.

بنابراین گزارش، با توجه به خشک‌سالی اخیر در استان اصفهان، برخی از باغداران این استان اقدام به اجاره باغ‌های خود به‌منظور استفاده از باغ تالار کرده که در برخی از این باغ تالارها اقدامات خلاف عفت عمومی، سرو مشروبات الکلی و یا مواد مخدر صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام /س

اظهار نظر امام جمعه اصفهان درباره باغ تالار ها

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید احکام شرعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ امیر وهاب‌زاده، فرمانده انتظامی بندر انزلی گفت: در پی تشویش اذهان عمومی از اقدامات هنجارشکنانه پس از پایان مسابقات فوتبال تیم‌های ملوان و سپاهان در خروج از درب ورزشگاه و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی و ارتباط عاملان این اقدام‌ها با رسانه‌های معاند، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: پس از بررسی‌های لازم، تحقیقات نامحسوس صورت گرفته و سرنخ‌های به دست آمده، ۶ متهم این پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بندر انزلی با بیان اینکه این افراد علت این اقدام‌ها را تأثیر منفی رسانه‌های معاند اعلام کردند، تصریح کرد: هنجارشکنان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ وهاب‌زاده ضمن هشدار به برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه بر عزم جدی پلیس در برخورد با مخلان آرامش و آسایش مردم تأکید کرد و گفت: پلیس در راستای برخورد با مجرمان و متخلفان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

او همچنین از مردم خواست در صورت اطلاع یا برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 848145 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم فراجا دستگیری

دیگر خبرها

  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب