Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@02:55:13 GMT

بن کارت تعاون جايگزين بن‌هاي کاغذي مي‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۰۹۳۸

بن کارت تعاون جايگزين بن‌هاي کاغذي مي‌شود

خبرگزاري آريا- مديرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: بن کارت تعاون جايگزين بن‌هاي کاغذي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت الله مهديان در يک نشست خبري با اشاره به اينکه بانک توسعه تعاون توسعه اي و تخصصي محسوب مي شود گفت: اين بانک جديدترين بانک دولتي کشور است و پيش از اين در قالب صندوق تعاون فعاليت داشت و اکنون با 450 واحد بانکي در حال فعاليت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل بانک توسعه تعاون اطهارداشت: پراکندگي بانک در مناطق مختلف کشور مناسب است و ما در شهرستان ها فعاليت بيشتري داريم. در حال حاضر برخي بانک ها بايد از شعب خود کم کنند ولي وضعيت بانک استاندارد است.
مهديان ادامه داد: در 10 سال اخير وضعيت خدمات رساني بانک متحول شد و در دوره يادشده حدود 290 هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شد که حداقل 80 درصد آن در دوره دولت تدبير و اميد بوده است. در بخش منابع حدود 80 درثد منابع از سال 92 تا کنون فراهم شو و هدف بانک حمايت از بخش تعاون است. وي افزود: سهم تعاون از اقتصاد شايد امروز به 5 درصد برسد ولي باور تعاون در بين مديران رو به افزايش است.
اين بانک از سال 95 به بعد در اوج فعاليت قرار گرفت و تکاليف دولت در بانک را يک فرصت تلقي مي کنيم. از اواخر سال قبل از 8 بانک عامل در طرح اشتغال دولت قرار گرفت. مديرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در زمينه چهلمين سال پيروزي انقلاب 7 طرح در بانک نهايي و به شبکه بانک ابلاغ شد.
بخش تعاون کمتر مورد توجه قرار گرفته و ما وظيفه داريم در اين زمينه به حدود 95 هزار تعاوني کمک کنيم. مهديان تاکيد کرد: مطابق اساسنامه 70 درصد پرتفوي بانک مربوط به بخش تعاون است. وي با تشريح 7 طرح بانک افزود: يک طرح در بخش درمان با جامعه هدف موسسات درماني است و موسسات با اهداف خيرخواهانه طرح حامي درمان را داريم.
همچنين در اين زمينه پزشکان و خيرخواهان نيز ديده شده که اين افراد بخواهند خدمات ارائه کنند و گروه دوم افرادي هستند که مي توانند از مشارکت طرح براي تامين هزينه درمان استفاده کنند.
طرح بعدي طرح سپرده مدت دار است که افراد مي توانند همزمان با سپزده تسهيلات با نرخ سود 4 درصد بالاتر از سپرده مشتري دريافت کنند و طرح بعدي مربوط به فرهيختگان است که اساتيد دانشگاه ها و فرهنگيتن را در بر مي گيرد که مي توانند از تسهيلات 50 تا 100 ميليون توماني استفاده کنند. طرح بعدي در بخش خريد تجهيزات پزشکي است و طرح سلامت نام دارد.
مهديان ادامه داد: براي تعمير و بهسازي محل کار پزشکان تا سقف 250 ميليون تومان تسهيلات پرداخت مي شود و در کلينيک ها هم تا سقف 2 ميليارد تومان داريم. طرح بعدي طرح همار است که براي خريد دفتر کار تسهيلات در شهرهاي بزرگ تا سقف 800 ميليون و در ساير موارد 300 تا 500 ميليون تومان تسهيلات پرداخت مي شود که اولويت با بخش تعاون است.
طرح بعدي بن کارت تعاون است که جايگزين بن هاي کاغذي خواهد شد و به سپرده هاي مشتريان وصل خواهد شد که نمي تواند به اسم هر يک از پرسنل سازمان ها باشد و باعث صرفه جويي هزينه خواهد شد.
مهديان خاطرنشان کرد: آخرين  طرح بخشش 6 درصد وجه التزام و جريمه است که آماده هستيم تا مشتريان اگر بخواهند بدهي خود را تا پايان سال بپردازند از بخشش جريمه برخوردار خواهند شد.
مديرعامل بانک توسعه تعاون تاکيد کرد: در زمينه اشتغال روستايي 18 هزار ميليارد تومان توسط 4 بانک عامل پرداخت خواهد شد که سهم بانک 3 هزار ميليارد تومان است.
در يکسال اخير هزار و 550 ميليارد تومان مصوب و پرداخت  شده است و مابقي تعهد بانک در سال آينده خواهد بود و حدود 34 هزار اشتغال جديد اتفاق افتاد.
رييس هيات مديره بانک توسعه تعاون تصريح کرد: در مورد نهادهاي حمايتي در سال هاي اخير فراتر از تکليف بانک عمل کرديم و 3750 ميلياردتومان از کل منابع اشتغال مربوط به نهادهاي حمايتي است.
در سال 96 رقم 10 ميلياروتومان در زمبنه سازمتن بهزيستي تعهد داشتيم که نهايتا با نرخ 4 درصد 18 ميليارد و 100 ميلياردتومان پرداخت شد و امسال نيز تاکنون 15 ميليارد تومان پرداخت شده است. کميته امداد امام در سال جاري 20 ميليارد تومان تکليف داريم و احتمالا در سال قبل نيز همين ميزان بود و در سال جاري 82 درصد برنامه محقق شده است.
وي ادامه داد: همچنين 100 درصد تکليف تسهيلاتي با بنياد شهيد انجام شده است.
مهديان تصريح کرد: ما از سيستم بانکداري سنتي در کشور فاصله گرفته ايم و به سمت بانکداري الکترونيک رفته ايم و بانک ها در اين زمينه بايد به سمت تامين نيازهاي مشتريان حرکت کنند.
وي خاطرنشان کرد: در زمينه کانال مالي اروپا اميدوارم اتفاقات خوبي بيفتد و مشکلات تحريم ها را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بن کارت تعاون بن هاي کاغذي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد