Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این که امام خمینی(ره) بر آزادی اندیشه و فکر و در عین حال صیانت از آلودگی‌های فکری و انحرافات عقیدتی توجه داشت، بر حمایت مسئولان دانشگاهی از پیشرو بودن و حفظ انگیزه دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تجدید میثاق جامعه دانشگاهیان با آرمان‌های امام خمینی (ره) طی سخنانی ضمن تأکید بر فرارسیدن بلوغ انقلاب اسلامی در چهل سالگی آن، اظهار کرد: چهل سالگی نمادی از بلوغ و بالندگی است و این امر لزوم توجه مضاعف را به گام‌هایی که باید در این مسیر برداشته شود بیش از پیش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه دانشگاهیان و دانشجویان همواره نقش کلیدی در جریان انقلاب اسلامی دارند، ادامه داد: دشمن در مسیر هدف خود که ضربه به این انقلاب است، دو مسیر را به منظور تحقق هدف خود پیش می‌گیرد؛ نخست تحریف امام (ره) و انقلاب و دیگری تطهیر دشمنان امام (ره) و انقلاب است. حضرت امام نیز با درنظر داشتن این هدف دشمن همواره بر ایجاد هویت اثرگذار در دانشجویان و دانشگاهیان تأکید داشتند. صرف نظر از بیانات امام (ره) برای مخاطبان عام، اگر دقت‌نظر داشته باشیم، بیشترین توجه ایشان در میان اقشار مختلف به دانشجویان و دانشگاهیان بوده است.

صالحی افزود: در احصای مضامین سخنان امام (ره) در خطاب قرار دادن دانشگاهیان به هشت موضوع مهم می‌رسیم. اولین نکته‌ای که امام (ره) خطاب به قشر فرهیخته و نخبگان مطرح می‌کنند استقلال در همه ابعاد فکری، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. در بحث استقلال سیاسی امام (ره) توانست مردم سالاری دینی را علی‌رغم همه فراز و فرودها با کمک دانشگاهیان در کشور مستقر کند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: لزوم توجه به قشر مستضعف در سخنان امام (ره) مورد تأکید بود و برای ایشان اهمیت داشت. نگرانی از نفوذ پیدا و پنهان جامعه استکبار در جریان تصمیم‌گیری‌های کشور موضوع مورر تأکید دیگر ایشان بود که تجلی و روشی از روش‌های تحقق اهداف دشمن در جریان ضربه به انقلاب است.

وی افزود: آمریکاستیزی موضوع دیگری است که امام همواره بر آن تأکید داشتند. توجه به آزادی اندیشه و فکر موضوع دیگر مورد تأکید حضرت امام (ره) خطاب به دانشگاهیان است. حضرت امام (ره) در عین توجه به خاستگاه رشد و بالندگی جامعه که دانشگاه است همواره بر صیانت دانشگاهیان از آلودگی‌های فکری و عقیدتی تأکید داشتند.

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اگر دستاوردهای انقلاب معجزه‌گونه بوده، منشأ آن توجه به این موضوعات است، گفت: هر کجا احساس کردیم از آرمان‌ها فاصله گرفته‌ایم باید بدانیم منشأ آن بی‌توجهی به این موضوعات است.

وی افزود: حضرت امام (ره) بر پیشرو و آوانگارد بودن دانشگاهیان تأکید می‌کردند، اما امروز شاهدیم دشمنان و بدخواهان با استفاده از ابزار رسانه درصدد آن هستند جوانان ما را از مکتب اسلام و انقلاب ناامید کنند؛ حال آنکه این مسئله فرصتی است تا مسئولان دانشگاهی به پیشرو بودن دانشجویان و افزایش انگیزه آنان گام بردارند. در این مسیر اگر رفتار غیرعرفی هم از جوانان دیدیم، نباید احساس آرمان‌خواهی و پیشرو بودن او را کمرنگ کنیم، در غیر این صورت آرمان‌ها لطمه جدی خواهد دید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • برگزاری ۴۰۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در زنجان
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد