Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا حقایق پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همه‌ گلزارهای شهدا ساماندهی شده‌اند ولی به دلیل گذشت زمان و شرایط آب و هوایی، سنگ‌های مزار شهدا دچار آسیب شده‌اند و بازسازی و مرمت آنها در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: گلزار شهدای قزوین از جمله گلزارهایی است که سنگ مزار شهیدان نیازمند مرمت و تعویض هستند و این کار از سال 94 در دستور قرار گرفته است که تاکنون سنگ مزار 754 شهید تعویض شده و 322 مورد باقی مانده نیز در دست اقدام قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقایق پور خاطر نشان کرد: سنگ‌هایی که برای تعویض سنگ مزار شهدا استفاده می‌شود از جنس مرمر و از نوع سفید افغان است که از مقاومت خوبی در برابر شرایط نامساعد جوی دارند.
وی اظهار داشت: در سنگ مزار شهیدان، عکس، وصیت‌نامه و تاریخ تولد و شهادت آنان حک می شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: از سال گذشته ساماندهی 18 گلزار شهدای قزوین در دستور کار قرار گرفت که اکنون عملیات عمرانی مربوط به 15 گلزار شهید به اتمام رسیده است.
وی افزود:در استان قزوین گلزارهای شهدای تک مزاری نیز وجود دارد که سنگ شهدا نسبت به سنگ‌های دیگر برجسته است و دارای یک پرچم و روشنایی کافی است تا از مسافت دور برای زیارت عاشقان قابل تشخیص باشد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ثبت ملی گلزارهای شهدا با هدف حراست از گلزارهای شهدا و حفظ جایگاه ارزشمند شهدا انجام شده و در این رابطه تاکنون 17 گلزار در سراسر استان به ثبت رسیده است.
استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.
6104*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان قزوین بنیاد شهید و امور ایثارگران تولد دهه فجر شرایط آب و هوایی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

(تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه
  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور