Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر بهار گفت: پارک بانوان شهر بهار در متراژ 3 هزار مترمربع در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، حسین فیض الهی صبح امروز در نشست خبری از کلنگ‌زنی پارک بانوان شهر در دهه فجر و تصویب طرح تفصیلی شهر بهار خبر داد، و اظهار کرد: پارک بانوان شهر بهار واقع در بلوار بسیج جنب سالن بانوان در متراژ 3 هزار متر در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پروژه در سه فاز تکمیل می‌شود که فاز اول آن تا پایان سال 98 آماده خواهد شد.

رئیس شورای شهر بهار با اشاره به صدور پروانه ساخت و واگذاری زمین درمانگاه تامین اجتماعی به پیمانکار تا پایان سال 97 گفت:  یکی از مطالبات جدی ما در شورای پنجم کلنگ‌زنی این پروژه بود که خوشبختانه محقق شد و تا آخر سال زمین به پیمانکار واگذار شده و برای سال 98 کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: حمایت از هنر فرشبافی و فرشبافان شهر بهار برای حضور در نمایشگاه‌های کشور و حمایت از طرح‌های مختلف صنایع دستی و گردشگری از دیگر اقدامات شورای شهر است.

فیض‌الهی گفت: کمبود صنایع تبدیلی یا طرح‌های گردشگری در شهر یکی از مواردی است که اعضای شورای شهر به آن توجه داشته و از سرمایه‌دارانی که در این زمینه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند حمایت خواهد  کرد.

وی همچنین از انعقاد قرارداد جهت استقرار انرژی خورشیدی در شهرستان خبر داد و افزود: این قرارداد در جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بسته شده و امیدواریم تا اوایل سال 98 اتصال به شبکه صورت گیرد.

تصویب طرح تفصیلی و جامع شهر بهار

رئیس شواری شهر بهار با بیان اینکه طرح تفصیلی و جامع شهر بهار به تصویب رسیده، یادآور شد: ابلاغ طرح جامع و طرح تفصیلی شهر بهار خبر خوشی برای مردم بهار است زیرا نبود طرح جامع و تفصیلی چندین سال است که برای مردم شهر مشکلاتی را ایجاد کرده و خوشبختانه این طرح بدون اینکه وسعت شهر کم شود تصویب شده و به زودی از استانداری ابلاغ خواهد شد.

وی بودجه مصوب سال آتی شهرداری بهار را 10میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: این بودجه نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

فیض‌الهی همچنین طرح بازآفرینی شهری را طرحی در راستای بازآفرینی بافت فرسوده شهر دانست و گفت: در این طرح افرادی که دارای بافت فرسوده هستند می‌توانند با اخذ وام با بهره کم اقدام به تعمیر و بازسازی بافت‌های فرسوده کنند.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های عمرانی موجود در شهر گفت: تکمیل سالن ورزشی کارگران، احداث ساختمان جدید دانشکده صنایع غذایی در محل جدید و تکمیل سالن ورزشی بانوان اقداماتی است که نیازمند همت مسئولان شهرستانی و استانی است.

فیض الهی همچنین از کمبود مدیران بومی در شهرستان گلایه و تصریح کرد: از مسئولان خواستاریم که از مسئولان بومی در ادارات بهره گیرند و همچنین از نیروهای فعال شهرمان می‌خواهیم که اگر پیشنهاد مدیریت اداره‌ای به آنها می‌شود استقبال کنند و به راحتی از پذیرفتن آن شانه خالی نکنند.

وی ادامه داد: عوارض محلی شهر بهار برای سال جدید تغییری نکرده است.

در ادامه علی عطایی از عدم تغییر دفترچه عوارض محلی در سال 98 خبر داد و گفت: شهرداری بهار امسال تخفیفاتی جهت عوارض محلی، پروانه‌های تجاری و حذف پارکینگ در نظر گرفته و حتی پرداخت‌های نقدی نیز 20 الی 25 درصد شامل تخفیف خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر بهار ادامه داد: برای سرمایه‌گذارانی که در زمینه ساخت هتل، رستوران، و ... اقدام کنند به طور مقطعی تخفیفاتی در زمینه ساخت و ساز قائل شده‌ایم؛ همچنین افرادی که در زمینه مشاغل صنعتی اقدام به ساخت و ساز کنند تا 50 درصد تخفیف در کل عوارض و پروانه بهره‌مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاربری جدید کارگاهی را ارزان‌تر از کاربری تجاری در نظر گرفته‌ایم، گفت: کاربری جدیدی به اسم کارگاهی در نظر گرفته‌ایم که این کاربری ویژه مشاغل فنی است که از کاربری تجاری چند برابر ارزان‌تر است و افراد می‌توانند برای تغییر کاربری به این نوع اقدام کنند.

حمید شیری دیگر عضو شورای شهر بهار با اشاره به عملکرد این شورا در زمینه مسائل فرهنگی گفت: حضور در مراسم فرهنگی و اعیاد، کمک مالی به همه هیأت مذهبی، سمن‌ها و ورزشکاران  در قالب کمک‌های معنوی و مادی از جمله عملکرد شورای پنجم بوده و قسمت اعظم مجموعه 48 واحدی نیز به مسائل تفریحی و گردشگری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه فعال کردن پارک‌ها خصوصا پارک لاله، کلنگ‌زنی پارک بانوان، فعال کردن پارک‌های محله در بخش‌های کم‌برخوردار از جمله اقدامات شورای پنجم است، یادآور شد: تغییر در مبلمان شهری و ایجاد پارکینگ در چند نقطه از شهر از جمله این اقدامات است.

در ادامه سعید غفاری با اشاره به اقدامات شهرداری بهار در زمینه ایجاد فضای سبز و گلکاری در سطح شهر گفت: سال گذشته چندین بار در سطح وسیع توزیع گل و درختچه در سطح شهر انجام شده و در بلوارها و پارک‌ها اقدام به کاشت کرده‌ایم اما متاسفانه تعداد کمی از آنها در سطح شهر باقی ماند.

وی افزود: به طور مثال سال گذشته 250 چنار در پارک‌ها و بلوارهای شهر کاشتیم که از آن تعداد تنها 50 عدد باقی مانده و بعضی از شهروندان ملاحظه نکرده و بعد از کاشت این نهال را از زمین خارج می‌کنند و یا به منزل خود می‌برند و یا با بی‌دقتی باعث از بین رفتن آنها می‌شوند.

وی با اشاره به روستایی در اراک که دارای زمینی خشک بوده و با ایده یک جوان روستایی هم اکنون دارای 500 گلخانه است، گفت: نمونه چنین روستاهایی در کشور کم نیست و ما نیز با پتانسیلی که در شهر خود داریم می‌توانیم چنین کاری انجام دهیم و خیلی از جوانان ما در این زمینه مشغول به کار شوند.

عدم مراجعه یک سوم شهروندان بهاری برای پرداخت عوارض به شهرداری

یدالله ادیب دیگر عضو شورای شهر نیز با گلایه از برخی جلسات اداری و نبود لزوم حضور شهردار و رئیس شورا در برخی از این جلسات گفت: جلسات باید دارای خروجی و هدف مشخص باشند در غیر این صورت چه لزومی دارد که فردی وقت خود را برای آن بگذارد و اگر عضوی از شورای شهر در برخی جلسات شرکت کند کفایت می‌کند و در خیلی از موارد نیاز نیست خود شهردار در جلسه حضور یابد.

وی ادامه داد: ما در شورای شهر نیازمند کمک همه شهروندان هستیم و در شورای شهر به روی همه مردم باز است و ما پذیرای انتقادها و پیشنهادهای مردم عزیزمان هستیم.

این عضو شورای شهر بهار پرداخت به موقع عوارض شهرداری را امکانی برای ارائه خدمات بهتر شهرداری به مردم دانست و گفت: 30 درصد مردم شهر بهار برای پرداخت عوارض تاکنون به شهرداری مراجعه نکرده‌اند، این در صورتی است که هزینه‌های شهرداری و خدماتی که به مردم ارائه می‌شود از محل همین عوارض است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران

اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از فعالان و نمایندگان عرصه اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران جهت ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایرانی حضور یافتند.

در این نشست حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی اظهار کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات بویژه صادرات و همچنین در جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

وی ضمن اظهار خرسندی از حضور و استقرار اتاق‌های بازرگانی در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است.

زمانیان افزود: در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صمت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صمت گواهی‌نامه‌های رتبه‌بندی تحقیق و توسعه صادر می‌شود که معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی درصورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می‌مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین‌کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران صادر می‌شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد، آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند، از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است، ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم و این فاصله به این دلیل است که نمی‌توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری‌سازی نرسانده‌ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود و باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که دارای پیچیدگی اقتصادی مثبت باشند.

به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد و همچنین محصولات تولیدشده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرند که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری‌سازی و فروش محصولات نقشی کلیدی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان