Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی نفوذ دانشجویان چینی در دانشگاه‌های این کشور و انجام عملیات جاسوسی از سوی آن‌ها شدند.

 مقام‌های دستگاه اطلاعاتی آمریکا به تازگی مدعی شده‌اند که چین با کمک دانشجویان مشغول به تحصیل خود در آمریکا اسرار این کشور را سرقت کرده و همچنین عملیات جاسوسی علیه دیگر شهروندان چینی مقیم آمریکا انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به نوشته وبگاه «هیل» مقام‌های کنونی و سابق اطلاعاتی آمریکا، قانونگذاران و چندین کارشناس این کشور به شبکه خبری «سی.ان.ان» گفته‌اند که چین با اعزام سالیانه 35 هزار دانشجو به آمریکا  که برخی جاسوس هستند، به صنایع کشور لطمه زده و همچنین جاسوسان بالقوه بیشتری جذب می‌کند.

 در بخشی از ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا تحت عنوان «تهدید‌های شبکه گستره جهانی» آمده است: «ما بر این باوریم که سرویس‌های اطلاعاتی چین از باز بودن جامعه آمریکا، به ویژه دانشگاه‌ها و جامعه علمی، با ابزارهای مختلف بهره برداری می‌کنند.»

چندین مقام سابق آمریکا نیز به سی.ان.ان گفتند که دستگاه‌های اطلاعاتی بیش از یک دهه است که  هشدار می‌دهند دانشگاه‌های کشور می‌توانند به اهداف نرم سرویس‌های اطلاعاتی خارجی برای سرقت فنآوری مبدل شوند.

 دانشجویان چینی بزرگترین جامعه دانشجویان خارجی در آمریکا را شکل می‌دهند و اینک خطر کاسته شدن از شمار ورود آن‌ها به آمریکا وجود دارد. مقام‌های آمریکایی همچنین گفته‌اند که وزارت خارجه درصدد بازنگری  و اعمال قوانین  سختگیرانه‌تر برای اعطای روادید ورود به خاک آمریکا  برای دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور است.

چین  نیز در نقطه مقابل جاسوسی دانشجویان خود از آمریکا را انکار می‌کند. پکن بابت شرکت «هواوی» نیز با آمریکا دچار مشکل شده است. دولت آمریکا مدیر عامل این شرکت را به «فریب نظام بانکی ایالات متحده» با هدف سرقت اسرار تجاری شرکت «تی موبایل» متهم کرده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس

 در این مراسم از ۵۰ خانواده شهید جامعه اطلاعاتی استان تجلیل شد.

علی اکبر بوستانی مدیرکل اطلاعات و رئیس شورای هماهنگی اطلاعات هرمزگان در این مراسم گفت: زندگی و منش مؤمنانه شهدا در تاریخ جاودانه و الگوی مردم است.

 بوستانی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی شد تا یاد و نام شهدایی که همیشه گمنام برای حفظ و صیانت از کشورمان مجاهدت کردند، گرامی داشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم در این مراسم گفت: شهدا چراغ راه جوانان امروز هستند که با از خود گذشتگی، امنیت و اقتدار را برای جامعه به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: شهیدان نور هستند و ما به دنبال تربیت نیرو‌های مؤمن و میثاق مجدد با آنان هستیم.

وی برگزاری یادواره شهدا را بهترین فرصت برای معرفی آنان عنوان کرد و گفت: مصداق بارز جهاد تبیین را باید در برگزاری این یادواره‌ها جستجو کرد.

سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوا و فضای سپاه هم در این مراسم گفت: ۸۷ کشور در جنگ تحمیلی مستقیم و غیر مستقیم به صدام کمک کردند و بین اسرای عراقی افرادی از ۱۱ ملیت حضور داشتند.

سردار بلالی افزود: امروز با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی امنیت و صیانت از منطقه در دستان نیرو‌های سپاه و ارتش است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد