Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت پرونده اختلاس در اداره مسکن و شهرسازی چابهار را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی موحدی راد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در تشریح آخرین وضعیت پرونده اختلاس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان چابهار، اظهار داشت: با توجه به بازداشت متهمان و انجام اقدامات کارشناسی، تعداد اسناد قابل بررسی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: تاکنون ۱۰۲ قطعه زمین وجود دارد که با مشکل مواجه است.
حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد با اشاره به اینکه اکنون متهمان این پرونده هفت نفر هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون افرادی که به ناحق این اسناد به آن‌ها منتقل شده، تحت پیگرد قرار گرفته‌اند که حدود ۶۴ نفر هستند که این ۱۰۲ قطعه میان آن‌ها تقسیم شده است، در این رابطه نیابتی به شهرستان چابهار داده شده تا آن افراد نیز احضار شوند و در خصوص نحوه تملک، خرید و یا انتقال اراضی تحقیق شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در خصوص ارزش مالی اراضی یاد شده، تصریح کرد: این اراضی را به قیمت منطقه‌ای و دولتی بصورت جعلی واگذار کرده‌اند، درحالیکه ملاک برای محاسبه و عودت اموال قیمت روز و متعارف اراضی است که باید کارشناسی انجام شود و به نظر می‎رسد مبلغی بیش از ۵۰ میلیارد تومان باشد.
به گزارش خبرگزاری میزان، یازدهم تیرماه امسال بود که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با میزان از بازداشت رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان چابهار خبر داد و گفت: رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان چابهار به اتهام مشارکت در اختلاس توام با جعل بازداشت شد.
در این پرونده یکی از کارکنان اداره ثبت اسناد شهرستان چابهار که یوزر، امضا و مهر رئیس اداره را در اختیار داشت اقدام به درست کردن صورت جلسات تفکیکی جعلی و غیرقانونی کرده و ۱۰۲ قطعه زمین را که متعلق به دولت بود به نام اشخاص منتقل کرده بود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان قضایی متهم اختلاس چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان می‌گوید: ۹ هزار واحد قابل افتتاح در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال وجود دارد.

یوسف زاده در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گفت: در این شورا سهمیه بانک‌های عامل استان در طرح‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های جدید مشخص شد و در شهرستان‌های خمین، محلات، مامونیه و ساوه زمین‌هایی که در فرآیند کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته بودند تعیین تکلیف شد.

او افزود: درباره طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در اراک هم مصوباتی برای تسهیل دریافت تسهیلات متقاضیان و استفاده از ظرفیت‌های شورای مسکن برای سرعت گرفتن این طرح به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در شهر جدید امیرکبیر هم کار قرعه کشی ۹۰۰ متقاضی به پایان رسیده و در روز‌های آینده در قالب جشن جوانی جمعیت قرارداد‌ها منعقد می‌شود.

یوسف زاده افزود: در این جلسه همچنین مدیر کل تعزیرات حکومتی استان عملکردی از گشت‌های مشترک بازرسی مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود