Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جلیل حسینی رئیس سومین کنگره سلامت مردان و یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و سلامت مردان، اظهار کرد: سلامت مردان از ۱۴ سال پیش توجه به آن آغاز شده و همچنان بحث ارتقاء سلامت مردان در دستور کار قرار دارد. چرا که بار بیماری‌ها و مخاطرات ناشی از آن عمدتا در طبقه مردان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: توجه و نگاه جامع به سلامت مردان، وظایف دولت و وزارت بهداشت و واحدهای مختلف نظارتی و دانشگاهی از جمله محورهای این کنگره است که در پنل‌های مختلف مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد. 

حسینی افزود: ناباروری مردان موضوع دوم مورد بحث در این کنگره توسط اساتید و صاحب نظران برجسته بود چرا که به رغم دو دهه ارائه روش‌های جدید درمان ناباروری مردان هنوز در برخی از نقاط کشور نگاه غلط به ناباروری داشته و گمان می‌کنند فقط زنان مقصر در ناباروری هستند در صورتی که ۵۰ درصد از ناباروری به لحاظ علمی به مردان باز می‌گردد. 

وی از رسانه‌ها خواست به موضوع ناباروری مردان بپردازند و اعلام کنند که مردان باید برای رفع این مشکل از مشاوره پزشکی، ویزیت و درمان لازم بهره‌مند شوند. 

رئیس سومین کنگره سلامت مردان خاطرنشان کرد: بارها مشاهده شده که به ‌رغم نداشتن نطفه در مرد یا ضعیف بودن آن زن چندین بار به پزشک مراجعه کرده در حالی که مشکل از جانب مرد بوده است. 

حسینی بیان داشت: موضوع سرطان‌های شایع در مردان از جمله پروستات، مثانه، ریه و کبد از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره بوده و با توجه به آنها می‌توان در جهت پیشگیری از این بیماری‌ها در میان مردم و کاهش تحمیل هزینه‌های اقتصادی اقدام کرد. 

وی خاطرنشان کرد: سلامت مردان ۱۰۰ فاکتور بیماری دارد که هر سال چندین مورد آن را به صورت دقیق در کنگره سلامت مردان مورد بحث قرار می‌دهیم. 

سومین کنگره سلامت مردان و یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و سلامت مردان یکم تا سوم اسفند ۹۷ در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود.

کد خبر 4532959

منبع: مهر

کلیدواژه: سلامت مردان ناباروری کنگره علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهرستان بردسکن گفت: تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند.

جمشید رحیمی در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت هفته سلامت به وضعیت ناباروری در مردان اشاره کرد و افزود: تشکیل زندگی مشترک شیرین است اما خانواده هنگامی تکمیل‌تر می‌شود که کودکشان را در آغوش گیرند.

وی با بیان اینکه تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند، دلایل ناباروری در مردان را متفاوت دانست و تصریح کرد: یکی از موارد مهم و قابل درمان کریپتوارکیدیسم یا نهان بیضگی است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن اذعان کرد: در دوران جنینی بیضه‌ها داخل شکم قرار دارند و به‌تدریج قبل از تولد به سمت پایین حرکت کرده و داخل کیسه بیضه جای می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ درصد موارد بیضه‌ها داخل شکم می‌مانند و یا در مسیر مهاجرت‌ گیر کرده و به کیسه بیضه نمی‌رسد و بیضه نزول نکرده، گفت: علاوه بر اینکه قدرت باروری پیدا نمی‌کند و به بلوغ نمی‌رسد در سنین میانسالی سرطانی شده و می‌تواند باعث مرگ فرد شود.

رحیمی افزود: اگر یک بیضه نزول کرده باشد فرد مشکل فرزندآوری ندارد ولی خطر سرطان برای بیضه دیگر وجود دارد. با معاینه توسط خود فرد و والدین و یا پزشک و مشاهده خالی بودن یک یا هر دو کیسه بیضه به این بیماری مشکوک شده و با سونوگرافی به تشخیص قطعی می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ کودک در بردسکن به جمع نهان بیضگان بردسکنی اضافه می‌شود، افزود: بهترین سن تشخیص قبل از ورود به دبستان است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن یکی از اهداف وزارت بهداشت را از معاینه دانش‌آموزان در مراکز بهداشتی درمانی توسط پزشک کشف همین بیماری دانست.

وی گفت: متأسفانه اکثر والدین حتی فرزند را به مرکز جامع سلامت نمی‌آورند و فرم مربوطه را به منشی پزشک داده و عجله دارند که سریع مهر زده شود و فرم را به مدرسه تحویل دهند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تعدادی از دانش آموزان پسر را در گروه ۶ تا ۱۸ سال معاینه کردم و ۷ مورد کشف شد. این افراد درمان شدند ولی بعضی از آنها فقط از خطر سرطان جستند ولی تا آخر عمر فرزندی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند