Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مهدی فرشادان، نماینده سنندج و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در حمایت از سعید نمکی؛ وزیر پیشنهادی وزارت‌خانه بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی گفت: به موجب قانون کشور و آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برنامه‌های ارائه شده از سوی کابینه و وزرا باید نشان‌دهنده تجربه، تخصص، توانایی رهبری، عدالت محوری، صداقت، راستگویی و وفای به عهد باشد که این خصوصیات در برنامه دکتر نمکی آشکار است و ما خوشحال هستیم که فردی سکان وزارت بهداشت را برعهده بگیرد که در کتابت بودجه این وزارتخانه دخل و تصرف داشته و امروز به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی سیاستگذاری سلامت و اقتصاد سلامت را بلد است، ادامه داد: یکی از راه‌های ارتقای سرمایه‌های اجتماعی اعتماد مردم به دولت است، بخش بهداشت و درمان از آنجا که با جان و سلامتی مردم ارتباط دارد، نقش بی‌‌نظیری در ارتقای سرمایه اجتماعی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه ارائه شده از سوی آقای نمکی به گونه‌ای است که در تدوین آن چند شاخصه مد نظر قرار گرفته است، اول اینکه قابل تحقق است و راهبردها در آن مشخص شده و میزان تحقق اهداف در این برنامه قابل اندازه‌گیری است. همچنین هم‌راستایی با اسناد بالا دستی و برنامه ششم در آن وجود دارد.

فرشادان تصریح کرد: این برنامه به گونه‌ای است که وزیر را در مقام پاسخگویی قرار داده است، همچنین دستیابی به مرجعیت علمی، کاهش خطر مرگ زودرس و کاهش بیماری‌‌های غیرواگیر در آن ذکر شده است و وزارت بهداشت با همراه بودن دیگر دستگاه‌ها می‌تواند این برنامه را محقق کند. شاخص بعدی این برنامه توجه به مقوله سلامت است، در برنامه وزارت بهداشت همکاری بین‌بخشی پیش‌بینی شده است نقطه عطف این برنامه این است که ۷۰ درصد سلامت مردم متاثر از رفتار مردم و برنامه‌های توسعه سلامت است که در این برنامه به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: شاخص بعدی یکپارچگی در کارکرد نظام سلامت و دقت درسیاست‌های اجتماعی است در این برنامه به شفافیت اصلاح ساختار نظام سلامت، چابک‌سازی، کاهش تصدی‌گری وزارت بهداشت به عنوان متولی هم‌راستایی برنامه با قوانین بالادستی در سطح راهبردی عملیاتی و جهت‌گیری در راستای حل مشکلات موجود توجه شده است. وزیر بهداشت با این برنامه ابتدا قانون را پذیرفته و باور داشته و خود را پاسخگو در قبال آن قرار داده است.

فرشادان خاطرنشان کرد: کنترل هزینه‌ها و بهره‌وری نظام سلامت در این برنامه اهمیت داده شده است همچنین کنترل هزینه‌ها از طریق مدیریت شفاف متناسب سازی درآمدها قابل توجه است همچنین تاکید این برنامه بر تداوم و ارتقای طرح تحول سلامت در برنامه ششم است. یکی از دغدغه‌های ما ادامه طرح تحول نظام سلامت است در برنامه دکتر نمکی شفاف و واضح تاکید بر ارتقا و ادامه طرح تحول سلامت شده است. می‌خواهیم این طرح را با دقت و ظرافت پیش ببرد چراکه طرح تحول سلامت به نفع مردم و نظام و دولت است. نظام ارجاع به عنوان راهبرد موثر و جلوگیری از تقاضای القایی برنامه‌ریزی شده است و در این برنامه به این موضوع به عنوان اولویت تاکید شده است.

وی ادامه داد: آقای نمکی در حوزه سلامت و بخش بهداشت خدمات شایانی داشته است.بسیاری از انجمن‌ها نظام پرستاری نظام پزشکی حمایت قاطع خود را از ایشان اعلام کرده‌اند.

او خطاب به نمکی گفت: اگر از شما حمایت می‌کنم براساس برنامه‌ای است که ارائه کرده‌اید اگر خدایی نکرده در اجرای برنامه موفقیت کسب نکنید ما هم در جایگاه منتقد قرار خواهیم گرفت.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند