Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:37:33 GMT

رشد ۱۱۱ درصدی ترابری مسافر و گردشگر در بندر هرمز

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۱۵۶۷

رشد ۱۱۱ درصدی ترابری مسافر و گردشگر در بندر هرمز

محمد حسینی از چهار برابر شدن حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید باهنر، افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی در بندر جاسک و رشد ۱۱۱ درصدی ترابری مسافر و گردشگر در بندر هرمز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان، «حمیدرضا محمدحسینی» با تشریح عملکرد ده ماهه  مجموعه بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان، گفت: طی مدت یاد شده، 40 هزار تی ای یو کانتینر با رشد 32 درصد در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، یکصد و 12 هزار تن کالای غیر نفتی نیز کابوتاژ شد که افزایش 38 رشد داشته است.

 

وی تصریح کرد: طی دی‌ماه امسال در بندر شهید باهنر، تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی و غیریخچالی به میزان دو هزار و 375 تی ای یو رسید که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته با ثبت رشد 368 درصدی، چهار برابر شده است.

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به استقرار بزرگترین پایانه بین‌المللی سفرهای دریایی در این بندر، افزود: این پایانه دارای خط دریایی مسافری بندرعباس ـ شارجه است که در هفته پنج سفر خروجی و 5 سفر ورودی دریایی توسط دو شرکت کشتیرانی در این خط انجام می‌پذیرد.

 

محمدحسینی با اشاره به روند رو به رشد حمل و نقل مسافر در بنادر مرکز و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 2 میلیون و 800 هزار نفر مسافر در این بنادر ترابری شدند که شاهد رشد 28 درصد دراین رابطه هستیم.

 

وی افزود: در دی ماه امسال نیز ترابری 377 هزار نفر مسافر در بنادر شهید باهنر، حقانی و هرمز انجام شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد چشمگیر 140 درصدی به ثبت رسید.

 

عملکرد بنادر سه گانه سواحل مکران

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان از عملکرد سال جاری جاسک، سیریک و تیاب به عنوان بنادر سه ‌گانه سواحل مکران سخن به میان آورد و تاکید کرد: در راستای توسعه متوازن بنادر و شکوفایی اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار و محروم، بخشی از عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی، به بنادر شرق واگذار شده است.

 

این مقام مسئول بندر جاسک را پیشتاز در چرخه صادرات و واردات، در بین بنادر کشور دانست و عنوان کرد: این بندر طی دوره ده ماهه اول سال جاری، همچنان به روند رو به رشد و افزایشی خود در مجموع عملیات واردات و صادرات کالاهای غیر نفتی با افزایش 45 درصدی در بین بنادر کشور ادامه می‌دهد.

 

محمدحسینی میزان رشد صادرات غیر نفتی بندر جاسک در ده ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را 20 درصد دانست و افزود: در این مدت، تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در این بندر 45 درصد رشد داشته است.

 

رشد 111 درصدی ترابری مسافر و گردشگر در بندر هرمز

 

وی گفت: علیرغم وجود برخی محدودیت‌های عملیات دریایی و بندری در جزیره هرمز، اما تلاش کرده ایم که خدمات مطلوبی در انجام سفرهای دریایی به ساکنین و گردشگران این جزیره ارائه شود.

 

محمدحسینی اضافه کرد: در همسنجی عملکرد دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بندرگاه هرمز در زمینه ترابری مسافر رکورددار شده و با 111 درصد افزایش، بیشترین رشد را در سطح بنادر کشور داشته است.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد گروه سرود فیلم فجر سرود 12 بهمن کانون های مساجد بندر هرمز بندر جاسک ترابری مسافر صادرات غیر نفتی بندر شهید باهنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی

تین نیوز

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با همراهی 45  نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه های مطالعات منطقه ای کشور از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند.

به گزارش تین نیوز، سرلشکر یحیی رحیم صفوی امروز چهارشنبه پنجم اردیبشت ماه به همراه جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشجویان رشته های مطالعات منطقه ای و ژئوپلیتیک با حضور در دروازه طلایی اقتصاد ایران از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند.

رحیم صفوی ضمن حضور در کنار ماکت پیش ساز طرح های توسعه کانتینری از پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران از پایانه های کانتینری و بخش های مختلف این مجتمع بندری دیدن کردند.

وی همچنین با حضور بر روی عرشه کشتی ضمن ارائه توضیحاتی از نقش منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در توسعه اقتصاد دریا محور و چشم انداز توسعه این بندر برای تبدیل شدن به یک بندر کانونی در منطقه را مطرح کرد. 

رحیم صفوی همچنین به سوال های مطرح شده از سوی دانشجویان در خصوص طرح های توسعه و زیرساخت های پدافند غیرعامل در این بندر و راهکارهای ارتقای جایگاه این بندر در سطح بنادر جهان جواب داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به روند توسعه و پیشرفت های قابل توجه بندر شهید رجایی، گفت: آشنایی دانشجویان به ویژه دانشجویان حوزه حمل و نقل دریایی با پیشرفت های این صنعت به خصوص در بندر شهید رجایی امیدآفرین خواهد بود. 

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه