Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری دومین کنگره بین المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم (ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق)، ضمن گرامیداشت فرارسیدن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای برکات بی شماری است و تجلی آن در ابعاد مختلف عرضه و ارائه می‌شود که دستگاه‌های استکباری در این راه هزینه‌های زیادی کرده تا عظمت و شکوه ملت ایران را مورد غفلت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از ثمرات انقلاب حضور گفتمان و اندیشه انقلاب در عرصه بین الملل، با موج آفرینی و اثر گذاری بالا بوده که این حضور قانون مند، عقلانی و حکمت مدار بود.

حمایت از جبهه مقاومت حکیمانه بود

دبیر دومین کنگره بین المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم با اشاره به اینکه تمام قدرت‌های دنیا به دنبال این هستند که حضور ما را در جهان غیر قانونی اعلام کنند، افزود: ایران در برابر موج داعشی و اندیشه افراطی که با حمایت‌های آشکار و پنهان دولت آمریکا در منطقه طنین افکن شد، ایستاد و به کمک دولت‌های دوست و جریان مقاومت شتافت.

این استاد حوزه‌ علمیه با بیان اینکه ایران در مبارزه با تروریسم هیچ چشمداشتی نداشته و این حضور را وظیفه خود می‌داند، گفت: کمک و حمایت از جبهه مقاومت در برابر تروریسم و داعش شجاعانه، حکیمانه و قائده مند بود و مقاومت در برار حرکت‌های افراطی مقاومت دورن‌زا، مستشاری، بر اساس قوانین بین الملل و معاهده میان ما و کشورهای دوست بود.

وی عنوان کرد:از دستاوردهای گفتمان انقلاب اسلامی و ملت ایران صلح، آرامش و مبارزه با تروریسم است و ایران در این زمینه صادق است.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران اندیشه تابناکی است که از سوی ملل مستضعف و جهانِ اسیر قدرت‌های استکباری مورد توجه قرار گرفته، بیان کرد: در پرتو گفتمان ملت ایران و انقلاب اسلامی، اسرائیل در ضعف مطلق است و قدرت آمریکا زیر سوال رفته و جریان جدید در عالم شکل گرفته است .

فلسفه وجودی حوزه انقلابی در خدمتگذاری به مردم است

وی گفت: فلسفه وجودی حوزه و روحانیت در ایران و سایر نقاط عالم، در اجتماعی بودن، خدمت گذاری به ملت و عرضه معارف الهی و ارتقای فرهنگی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: حوزه انقلابی پاسخگو، اجتماعی و در کنار مردم است و نیرو ساز و تربیت کننده نیرو متناسب با نیاز امروز است.

وی با تولید فکر و محتوای مناسب جهان معاصر و نظام اسلامی را از اهداف حوزه دانست و ادامه داد: روحانیون در همه شرایط حساس و سخت جامعه و در اعصار گذشته در کنار مردم حضور داشته است.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: در دوره مقاومت شاهد حضور علما، طلاب و دانشمندان اسلامی با فعالیت‌های فرهنگی، تبلغی و حضور در عرصه جهاد از کشورهای مختلف در کنار رزمندگان بودیم.

روحانیت باید افتخار کند که پیشگام و همراه جریان جهاد باشد

وی عنوان کرد: در جریان مقاومت و جبهه مدافع حرم ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم از ۵ کشور ایران، افغانستان پاکستان عراق و سوریه وجود دارد که ۸۱ شهید عراقی، ۱۹ شهید روحانی سوری، ۲۴ شهید ایرانی، ۸ شهید افغانستانی و ۶ شهید پاکستانی بودند.

دبیر دومین کنگره بین المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم با اشاره به اینکه در کنار شهدا، جانباز روحانی هم داشته‌ایم که افتخاری برای ما هستند و روحانیت باید افتخار کند که پیشگام و همراه جریان جهاد باشد، گفت: دومین کنگره بین المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم، پنج‌شنبه دوم اسفندماه امسال با سخنرانی آیت الله العظمی نوری همدانی در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزاری می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه چهار نهادی هستند که به صورت مستقیم دبیرخانه این کنگره را حمایت می‌کنند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: بین المللی بودن این کنگره، برگزاری شب شعر در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گستردگی فراخوان مقالات، انتشار ۶ کتاب، تهیه ۲۴ مستند از زندگی شهدا و برگزاری سلسله نشست‌هایی در این زمینه از ویژگی‌های این کنگره است.

کد خبر 4533457

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه شهدای مدافع حرم گفتمان انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران

همزمان با برگزاری پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، از دستگاه میکروب‌شناسی رونمایی شد.

به گزارش مشرق از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره با اشاره به فعالیت نمایشگاه جانبی آن گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی افزود: در حوزه آزمایشگاه‌های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند، که شرکت‌های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.

وی با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده‌ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی‌ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه براساس طیف سنجی کار می‌کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می‌کند.

حمزه لو همچنین در ادامه درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته‌های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.

وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه‌ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش‌های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص‌ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.

حمزه‌لو گفت: باید در تمام حوزه‌ها مانند تربیت نیروی انسانی، تامین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد.

دیگر خبرها

  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران