Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@04:17:06 GMT

عسر و حرج معنوی برای زن باید در شروط طلاق لحاظ شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۷۶۷۶

ابوالفضل ابوترابی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تلاش معاونت امور زنان و خانواده برای اصلاح شروط طلاق و قانون مدنی در این حوزه که در قالب لایحه به دولت ارسال شده است، گفت: اصلاح شروط طلاق نیاز به قانونگذاری در مجلس ندارد و فقط باید سند نکاحیه چاپ شده، اصلاح شود و نیازی نیست که این اقدام هم در صحن مجلس شورای اسلامی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته این امکان هم وجود دارد که زن و شوهر در زمان انعقاد عقد در دفترخانه هنگام امضای عقدنامه شروط طلاق را نیز تغییر دهند به این صورت که این شروط را کاهش دهند یا به غیر از مواردی که در سند چاپ شده نکاحیه درج شده، مطلب جدیدی را بدان اضافه کنند.

وی تصریح کرد: این حق زن و شوهر است که در زمان انعقاد عقد با هم به توافق برسند و شروطی را برای ازدواج یا طلاق ذکر کنند و این روند هم نیاز به قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی ندارد.

 

عسر و حرج برای زن تنها نباید شامل ضرب و شتم باشد

ابوترابی با اشاره به مواردی که در شروط ذکر شده طلاق نیاز به اصلاح دارد، اظهار کرد: عسر و حرج نوعا کلمه مبهمی است که در افراد مختلف با هم تفاوت هم دارد و شرط لازم برای آن در شروط طلاق به طور دقیق ذکر نشده است، و این در حالی است که باید در شرایط کنونی به این مقوله توجه بیشتری شود.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون قضات به موضوع عسر و حرج معنوی توجهی ندارند، چرا که این مهم برای آنها شفاف نشده و توجه به این موضوع مغفول مانده است، به این معنا که وقتی خانمی مدت زمان طولانی به بیماری سرطان مبتلا بوده و همسرش وی را رها کرده است و حتی برای معالجه همسر خود هم اقدامی ‌نمی‌کند، شاید از لحاظ قانونی شامل عسر و حرج که برای آن ضرب و شتم تعریف شده، نباشد، اما از نظر معنوی برای خانم عسر و حرج ایجاد می‌کند، بنابراین لازم است که به مصادیق عسر و حرج که دارای ابهاماتی است، بیشتر بپردازیم.

 

مرد در صورت امتناع از پرداخت نقدی 14 سکه مهریه روانه زندان می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، در رابطه با طرحی که در خصوص اصلاح روند پرداخت مهریه توسط مرد ارائه داده است، یادآور شد: در این طرح بر ضرورت پرداخت 14 سکه از سوی مرد تاکید شده که معیار تعیین آن هم مهریه حضرت زهرا(س) بوده است که چنانچه مرد از پرداخت آن امتناع ورزد، روانه زندان خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در این طرح آمده که اگر زن بخواهد بیشتر از تعداد 14 سکه را دریافت کند، باید مالی را از شوهر خود معرفی کند، کما اینکه چنانچه حسابی در بانک یا سهمی در بورس یا اموالی داشته باشد، به نفع خانم مصادره خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زن شروط طلاق طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه العربی الجدید به نقل از یک منبع آگاه بیان کرد که هیئتی از جنبش حماس به ریاست دکتر خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه فردا دوشنبه راهی قاهره شده و با سرلشکر عباس کامل وزیر اطلاعات مصر و شماری دیگر از مسئولان مصری ناظر بر پرونده میانجی گری مصر بین مقاومت و رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی حماس و مسئول بخش اسرا و شهدا در این جنبش نیز در این هیات حضور دارد.

منبع مذکور اشاره کرد که هیات حماس قرار است در رابطه با برخی نکات ذکر شده در پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع این جنبش در مورد توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با مسئولان مصری گفتگو و تبادل نظر کند و بعد از آن پاسخ نهایی خود را به مواضع اخیر طرف صهیونیستی ارائه دهد.

این منبع تاکید کرد که هیات حماس خواهان توضیح برخی عبارات موجود در پاسخ رژیم صهیونیستی است که بیانگر نیت یا آمادگی این رژیم برای پذیرش برخی شروط از قبل تعیین شده مقاومت همچون عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از محور نتساریم، خروج کامل از نوار غزه و آتش‌بس دائم است. منبع مذکور تصریح کرد که در پاسخ رژیم صهیونیستی به این شروط با عباراتی همچون آمادگی یا داشتن نیت اشاره شده است بدون اینکه تعهد واضحی در مورد آن داده شده باشد، برای همین حماس می‌خواهد قبل از ارائه پاسخ خود بر این مسئله واقف شود.

کد خبر 6091400 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری