Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:34:00 GMT

نمایشگاه فرهنگی و هنری فجر در آستارا دایر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۸۵۲۵

نمایشگاه فرهنگی و هنری فجر در آستارا دایر شد

آستارا - ایرنا - نمایشگاه فرهنگی و هنری فجر به مناسبت دهه انقلاب اسلامی با حضور مسئولان و هنرمندان در مدرسه تاریخی داریوش آستارا دایر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: سابقه فرهنگی و علمی آستارا باید در برنامه ها، جشنواره ها و نمایشگاه ها تبیین و از ظرفیت مدرسه داریوش در معرفی آثار فرهنگی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن رستم زاد افزود: تدوین برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای نشاط از نیازهای جامعه است و باید با تحرک اجتماعی، آسیب ها را کنترل کنیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم گفت: نبود محل عرضه آثار دستی دغدغه هنرمندان بود و این نمایشگاه، کاستی بازار کار آنها را جبران می کند.
داریوش ملک زاده افزود: 500 تخته و عدد گلیم، جاجیم، کیف دستی و مسافرتی، خورجین، تابلو فرش، لباس محلی، نازک کاری چوب و عروسک کاموایی در نمایشگاه از ساعت 9 تا 14 و 16 تا 19 تا پایان دهه فجر در معرض دید است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا هم گفت: این اداره به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 40 کتاب با موضوع انقلاب را در این نمایشگاه عرضه کرده است.
آرزو عباس زاده افزود: طرح 40 عکس از تزئین کلاس های درس با مشارکت آموزش و پرورش در دهه فجر اجرا شد و عکس های دانش آموزان در نمایشگاه به بازدید گذاشته شده است.
مدیر مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا هم گفت: در یک غرفه این نمایشگاه با مشارکت اداره بهزیستی، 50 اثر نقاشی و صنایع دستی 10 هنرمند معلول در معرض نمایش است.
منیژه زواشکیانی بیان کرد: برای معلولان ذهنی، خدمات هنر درمانی ارائه می کنیم و رشد شناخت، اعتماد به نفس، مهارت های جسمی و حرکتی و توانایی های ادراکی از مزیت های هنر درمانی است.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: 30 دانش آموز با طراحی روزنامه دیواری، صفحاتی از نشریات بهمن 57 را گردآوری و در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده اند.
اجرای سرود دانش آموزان مدرسه 22 بهمن از بخش های دیگر این آئین بود.
مدرسه داریوش آستارا در سال 1310 ساخته و بعدها در فهرست آثار ملی ثبت شد و قدیمی ترین کتابی که از آستارا در آن یاد شده، حدودالعالم به سال 372 هجری قمری است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای 17 هزار دانش آمور و یک هزار هنرمند صنایع دستی است.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي چهلمين سالگرد انقلاب گيلان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران