Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ آخرین مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور در گفتگویی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت:در این جلسه با توجه به اینکه نیرو‌های مسلح بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارند، مقرر شد ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی کشور زیر نظر ستاد کل نیرو‌های مسلح برای تقویت این بخش اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:در این جلسه مقرر شد برای طرح‌های آبخیزداری ۱۵۰ میلیون دلار برای واکسن ۵۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگرد‌ها ۱۰۰ میلیون دلار و برای آبرسانی به روستا‌ها ۱۵۰ میلیون دلار در نظر گرفته شود.

نماینده دامغان در مجلس تصریح کرد:همچنین مقرر شد تا برای آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها ۸۰ میلیون دلار و برای تجهیزات فنی و حرفه‌ای ۵۰ میلیون دلار و برای طرح‌های نوآوری در جهاد دانشگاهی ۲۰ میلیون دلار در نظر گرفته شود.

حسن‌بیگی عنوان کرد: مقرر شد برای طرح‌های نوآوری و صیانت از فناوری ۷۰ میلیون دلار و به صدا و سیما برای ساخت برنامه‌ها ۵۰ میلیون دلار و برای فناوری‌های نوین ۳۰ میلیون دلار اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز مقرر شد تا ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ۴ بخش اختصاص داده شود، اظهار داشت: این ۴ بخش برای حق‌التدریسی‌ها و رتبه‌بندی معلمان ۸۵۰ میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۸۵۰ میلیارد تومان برای معیشت کارکنان نیرو‌های مسلح ۸۵۰ میلیارد تومان و برای دانشگاه و مراکز آموزش عالی ۸۵۰ میلیارد تومان است.

منبع: تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بودجه نظامی بودجه دفاعی بودجه 98 ارتش سپاه توان دفاعی برنامه موشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: در زمان تصویب بخش اول بودجه طبق محاسبات ما یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی که باید برای مسائل فرهنگی هزینه می‌شد، ۲۸ همت می‌شد منتها دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی در این جداول اعمال کرد که از جمله آن اختصاص منابع بیشتری برای آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان بود همچنین تلاش شد که این توزیع عادلانه باشد.

وی افزود: امسال برای اولین‌بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز اظهار کرد: برای اولین‌بار ما توانستیم در دولت توافقات خوبی را درباره این جدول داشته باشیم که در مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع همت شد و کار مهمی صورت گرفت. انتظار می‌رود شاهد تحولاتی باشیم.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «تعرفه‌های درآمد‌های موضوع جدول شماره ۵»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳