Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: باید فعال و دارای ابتکار عمل و قدرت پیش بینی و حتی پیش دستی راهبردی و هجومی نسبت به رخدادهای آینده باشیم.به گزارش بلاغ،سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی در نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی با موضوع "آینده قدرت در جهان از نگاه اسلام، مکتب مهدویت و غرب" به سخنرانی پرداخت و با تبیین ضرورت آینده پژوهی در روندهای کلان ملی، منطقه ای و جهانی گفت:یکی از مهمترین پیش فرض های آینده پژوهی اذعان به وجود گزینه ها و سناریوهای مختلف است، آینده ممکن است هر رخدادی اعم از خوب، بد، محتمل یا بعید باشد، آینده محتمل ، آینده ای است که به احتمال بسیار زیاد در آینده رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آینده مطلوب آینده ای است که بهترین و دلخواه ترین رویداد آینده برای ما است.

صفوی در تشریح اهداف آینده پژوهی اظهار داشت:هدف آینده پژوهی محتمل ساختن آینده دلخواه یا ترجیح داده شده برای ما است. بنابراین باید آنچه راکه می خواهیم در آینده رخ دهد را با سعی و تلاش همه جانبه خلق کنیم. یعنی باید فعال و دارای ابتکار عمل و قدرت پیش بینی و حتی پیش دستی راهبردی و هجومی نسبت به رخدادهای آینده باشیم.

رییس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در ادامه با بیان مفهوم قدرت از دیدگاه مکاتب غربی گفت:آمریکایی ها به دنبال قدرت هژمون Hegemonic Power یا ابرقدرت Super Power بودند. هژمونی در نظام بین الملل به معنای آن است که یک قدرت عموماً در شیوه و مدیریت ابتکار عمل را در دست دارد.

وی افزود:آمریکایی ها پس از فروپاشی اندیشه مارکسیسم لنینیسم گفتند ما تنها ابرقدرت جهان هستیم و تنها قدرت همه جانبه ای هستیم که از همه جهات برتری داریم و هیچ قدرت و دولتی در مقابل ما نمی تواند بایستد. مثلا در بحث فرهنگی گفتند جهان یک دهکده است و همه باید در آن دهکده باشند و ما نیز کدخدای آن دهکده هستیم.

صفوی گفت:آرزوی آمریکایی ها شکل دهی قدرت هژمون تا پایان قرن بیستم بود که در این آرزو شکست خوردند و نتوانستند تنها ابرقدرت جهان شوند. واقعیت این است که قدرت در جهان به سمت چند قطبی شدن و چند جانبه گرایی در حال حرکت است، در این توزیع و چند قطبی بودن، آمریکایی ها، اتحادیه اروپا، روسیه، چین یکی از قدرت ها هستند و احتمالاً هند و برزیل نیز در آینده به این جمع اضافه خواهند شد ولی آن قطب قدرتی که در محافل علمی و استراتژیک غربی از آن سخنی به میان نمی آید، تشکیل قطب قدرت جهان اسلام در قرن حاضر است.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد قدرت از غرب عالم به سمت شرق عالم در حال حرکت است خاطرنشان ساخت:این انتقال و حرکت قدرت از غرب به شرق مبتنی بر فرهنگ و اقتصاد است. فرهنگ لبیرایسم غربی دیگر برای بشریت الهام بخش نیست، لیبرالیسم مثل کمونیسم درحال تمام شدن است، لیبرالیسم اگرچه توانست تا اندازه ای پیشرفت و رفاه را برای مردم غرب محقق کند اما هیچ پیام و نسخه ای برای اخلاق و معنویت در غرب به همراه ندارد به همین دلیل شاهد سقوط و انحطاط خانواده، اخلاق، فرهنگ و معنویت در غرب هستیم.

صفوی در تبیین بروز و ظهور قطب قدرت جهان اسلام در قرن حاضر گفت:به عقیده ما بروز وظهور یک قطب قدرت جدید به عنوان قدرت جهان اسلام در قرن حاضر که مبتنی بر فرهنگ و تمدن نوین اسلامی است با محوریت اسلام نابی که انقلاب اسلامی آن را ترویج می کند، در حال شکل گیری است. البته این قدرت جدید در حال حاضر 75 درصد منابع نفت خام و 57درصد منابع گاز جهان را در اختیار دارد و جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان و محدوده جغرافیایی از سواحل اقیانوس اطلس تا شمال آفریقا و مرکز آفریقا تا قاره آسیا و اقیانوس آرام را شامل می شود که دارای یک خدای واحد، یک پیامبر، یک کتاب آسمانی و یک قبله هستند.

وی در بخش آخر سخنان خود به آینده جهان از دیدگاه اسلام و مکتب مهدویت پرداخت و اظهار داشت:طبق فلسفه اسلامی، حرکت همیشه تکاملی است و حرکت قهقرائی نداریم . بنابراین حرکت تاریخ رو به تکامل و رشد و بهتر شدن و غلبه نور بر ظلمت و غلبه حق بر باطل است. در زمان ظهور طبق روایات، عقل مردم 27 برابر عقل کنونی تمام مردم خواهد شد. گرچه رشد عقل و رشد علمی مردم دنیا به تنهایی کافی نیست و هرکس عالمتر شد لزوماً به معنی این نیست که بهتر شده باشد ولی به هرحال رشد عقلی و رشد علمی تاثیر فراوان در بهتر شدن و اصلاح افراد و جامعه دارد .

رییس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) افزود:جنگ حق و باطل همیشگی است و هم قبل ظهور و هم پس از ظهور ادامه خواهد داشت، این طور نیست که پس از ظهور، جنگ حق و باطل تمام شود . زیرا پس از ظهور یهودیان و مسیحیان وجود دارند و قرآن می فرماید اختلاف و نزاع آنان تا روز قیامت ادامه دارد .

صفوی ادامه داد:در زمان ظهور، شیطان و ابلیس و وسوسه های شیطانی وجود دارد . ولی امروز حدود الهی اجرا نمی شود و اما پس از ظهور حدود الهی اجرا خواهد شد. قبل از ظهور، ظلم اجتماعی ولی عدالت فردی است، مثلا ممکن است یک شخصیت در منزل خود عادل باشد ولی پس از ظهور عدل، اجتماعی خواهد بود اما شاید ظلم فردی وجود داشته باشد اما حدود الهی اجرا می شود .

صفوی با اشاره به برخی از آیات قرآن و احادیث و روایات خاطرنشان کرد:بر اساس فلسفه اسلامی و آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر عظیم الشأن اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) و بر اساس عقلانیت و حکمت، با ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) حق بر باطل غلبه خواهد یافت. اسلام بر همه کفر و شرک جهانی و تفکرات غیر اسلامی پیروز و ان شاءالله حکومت اسلامی مبتنی بر عدل، قسط، امنیت و صلح جهانی محقق خواهد شد.

وی تأکید کرد: اشغال قدس شریف طی بیش از 70 سال گذشته و کشتار مرم بی دفاع فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و مسائل منطقه از جمله شامات(سوریه، عراق و لبنان) و حمله نظامی سبوعانه سعودی ها و کشتار هزاران یمنی مظلوم می تواند از زمینه های ظهور حضرت مهدی(عج) باشد

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن

امیرمسعود عابدین: «شائو چین»، مدیرعامل EXEED، در نشست مطبوعاتی نمایشگاه خودرو پکن بر تعهد مداوم این شرکت برای تقویت رویکرد متناسب با تقاضاهای فعلی بازار بیان کرد.

او ضمن تشریح روند توسعه محصولات EXEED از زمان آغاز به کار در نمایشگاه خودروی شانگهای در پنج سال پیش تا جایگاه فعلی آن گفت: این برند که در سال ۲۰۲۱ با مدل TX شروع به حضور در بازارهای خارج از چین کرد، به طور قابل‌توجهی از استراتژی‌های بازاریابی سنتی فاصله گرفته و به سمت تمرکز بر برندسازی پیشرفته حرکت کرده است. او در ادامه گفت: ما EXEED را جدی می‌گیریم تا برندی پیشرفته و پویا بسازیم. در همین حال، با بسیاری از برندهای لوکس، به‌ویژه در شکل دادن به تصویر برند سطح بالا و ارتقاء گروه‌های مشتریان هدفمند، در تعامل قرار داریم.

او پایگاه مشتری EXEED را مشتریان رده‌بالا در سطح جهانی عنوان کرد و گفت: تلاش‌های این شرکت در برندسازی از طریق شرکت در رویدادهای بین‌المللی مانند نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو و همکاری‌هایی در اروپای شرقی و خاورمیانه، مشارکت قابل‌توجهی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، «شائو چین» با بیان اینکه EXEED همیشه روی برندسازی تمرکز می‌کند، گفت: ما سعی کردیم بیشتر در رویدادهای بزرگ شرکت کنیم تا تصویر برندی باکیفیت بالا را ایجاد کنیم و ارزش برند را افزایش دهیم. تکامل برند در رویکرد پس از فروش آن مشهود است و تجربه‌ای همه‌جانبه را ایجاد و حس احترام را برای مشتریان فراهم می‌کند. این استراتژی با تغییر گسترده‌تر در صنعت به سمت خدمات مشتری‌محور و تجربیات سفارشی حرکت کرده است.

«شائو چین» با تشریح مسیر استراتژیک برندهای EXEED و EXLANTiX توضیح داد: استراتژی برند EXEED تمرکز بر موتور احتراق داخلی (ICE) و خودروهای برقی پلاگین هیبریدی (PHEV) است، در حالی که همتای آن، EXLANTiX، بر خودروهای الکتریکی با باتری (BEV) و وسایل نقلیه الکتریکی با محدوده وسیع (REEV) تمرکز دارد. این رویکرد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تقاضاهای متنوع بازار و پیشرفت‌های فناوری را برآورده کنند.

EXEED همچنین با به نمایش گذاشتن مدل‌های آینده مانند RX-PHEV، EXLANTiX ES و E۰۸ MPV جدید، تعهد خود را برای موقعیت‌یابی سطح بالا در بازار تأیید کرد. این مدل‌ها نشان‌دهنده انگیزه این شرکت برای یکپارچه‌سازی فناوری و طراحی پیشرفته است و EXEED را به سمت هدف خود برای تبدیل شدن به یک برند معتبر شناخته‌شده در بازار جهانی خودرو سوق می‌دهند.

مدیرعامل EXEED تأکید کرد: ما معتقدیم استقامت و حرکت روبه‌جلو در تمام مسیر تنها راه برای رسیدن به موفقیت است. او همچنین گفت: «استراتژی EXEED شامل سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در ارتقای خط تولید محصولات و کشف فرصت‌های جدید در بازار NEV است.»

در پایان کنفرانس مطبوعاتی، شائو چین توضیحاتی درباره اولین SUV الکتریکی این برند، EXLANTiX ET، و رونمایی از آن در ووهو ارائه کرد. این رویداد بر عزم EXEED برای رهبری بخش خودروهای انرژی جدید تأکید می‌کند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901393

دیگر خبرها

  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما