Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@00:52:30 GMT

افتتاح مرکز حفظ مجازی قرآن استان گیلان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۴۸۵۵

به گزارش خبرزگاری بسیج از رشت، ساختمان جدید مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گیلان و ستاد راهبری حفظ قرآن کریم شهرستان رشت، صبح امروز در مراسمی، با حضور میر شمس مؤمنی زاده، فرماندار رشت و جمعی از مسؤولان محلی، امروز هم‌زمان با چهارمین روز از دهه فجر در اداره اوقاف رشت افتتاح شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت در این مراسم اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با اهتمام ویژه، تمامی ظرفیت‌های موقوفات و بقاع خود را در جهت تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام ازجمله در امر تربیت قاریان و حافظان به کار گرفته است و مراکز مختلفی در سراسر کشور کار آموزش به‌ویژه حفظ قرآن را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا کریمی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ قرآنی افزود: با توجه به عدم وجود امکانات آموزشی یکسان در شهرستان‌ها، اداره امور قرآنی سازمان اوقاف تصمیم گرفت با تأسیس و راه‌اندازی مرکز آموزش مجازی قرآن کریم، گامی در جهت توسعه کمی و کیفی فرهنگ قرآنی در استان‌ها بردارد.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در رشت گفت: این مرکز از سال 1395 در بقعه آقا سید محمد آخوند مزار آستانه‌اشرفیه با تعداد معدودی قرآن آموز و دو کارشناس شروع به کارکرد اما از سال 96 به مرکز استان و در اداره اوقاف رشت، جوار بقعه متبرکه دانای علی منتقل شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت با اشاره به تعداد قرآن آموزان مجازی این مرکز بیان کرد: در این مرکز اکنون چهار کارشناس خواهر و دو کارشناس برادر که همگی حافظ کل قرآن کریم بوده، با حدود 510 قرآن آموز متناوب و 140 قرآن آموز مستمر در حال فعالیت آموزش حفظ قرآن کریم از طریق تلفن هستند.

کریمی با بیان اینکه با راه‌اندازی این مرکز، محدودیت‌های زمانی و مکانی از آموزش قرآن کریم رفع می‌شود تصریح کرد: ایجاد شبکه غیرحضوری آموزش روخوانی، تجوید، حفظ، تفسیر و مشاوره در کشور و زمینه‌سازی جهت دسترسی آسان به کلاس‌های آموزشی، مشاوره، آزمون از اهداف راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گیلان است.

وی بهره‌گیری از فناوری نوین در جهت ترویج امر آموزش قرآن کریم و استفاده از کارشناسان مجرب و توانمند درزمینهٔ آموزش‌های قرآنی را از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم دانست و اظهار کرد: با این نوع آموزش قرآن کریم فرایند آموزش و یادگیری قرآن به‌وسیله ایجاد بسترهای نوین آموزشی تسهیل می‌یابد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت با اشاره به انواع راه‌های ارتباطی برای آموزش مجازی قرآن گفت: مرکز حفظ مجازی قرآن کریم، زمینه‌ساز ایجاد ارتباط تلفنی، مکاتبه‌ای، اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه جهت آموزش قرآن خواهد بود.

کریمی درباره شرایط ثبت‌نام در دوره‌های مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گیلان بیان کرد: نام علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام در سایت www.quranhefz.ir وارد لیست انتظار شده و پس از چند روز از طرف مرکز با متقاضی تماس و زمان کلاس و برنامه آموزشی به او اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

به نقل از الاخبار المسائی، روز گذشته ۲۳ آوریل(۴ اردیبهشت) مصادف با روز جهانی کتاب بود که همه‌ساله از سوی یونسکو گرامی داشته می‌شود، از سویی پژوهش‌های مرتبط با وضعیت کتاب‌خوانی، گسترش کتابخانه‌ها، ترویج کتاب‌خوانی و کتاب‌های پرفروش نیز معمولاً در این ایام انتشار می‌یابد.

یونسکو در روز جهانی کتاب، با همکاری سایر سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با کتاب، شهری را به عنوان پایتخت بین‌المللی کتاب انتخاب می‌کند.

 هدف از انتخاب چنین شهری تشویق مردم به‌طور عام و جوانان به‌طور خاص برای کشف لذت مطالعه و احترام به آثار و دانشی است که نویسندگان در طول قرون و اعصار آفریده‌اند. علاوه بر این به منظور گسترش فرهنگ در بین مردم، پایتخت کتاب منتخب هرسال متعهد می‌شود که کتاب‌خوانی را ترویج کند و میزان مطالعه در گروه‌های سنی و جمعیتی مختلف در داخل و خارج از کشور بالا ببرد. همچنین دولتی که پایتخت کتاب منتخب در آن است متعهد می‌شود که در آن سال برنامه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی تدوین کند.

در روز جهانی کتاب امسال، آدری اوزولای، مدیرکل یونسکو عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۴ را به شهر آکرا در غنا اعطا کرد.

علی‌رغم پیشرفت فناوری و دسترسی مردم به اینترنت و به تبع آن شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌ها هنوز در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. هرساله ناشران در سراسر جهان هزاران کتاب منتشر و برخی از آنها برای دستیابی به پرفروش‌ترین کتاب‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مراکز پژوهشی در جهان اعلام کردند قرآن کریم، نهج‌البلاغه، اصول کافی و اسفار اربعه از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جهان و به‌ویژه در کشورهای اسلامی بوده است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد