Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:45:56 GMT

اجرای ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور طی سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۵۰۸۰

اجرای ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور طی سال ۹۸

به گزارش خبرنگار مهر، خیراله خادمی امروز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه کرمانشاه- حمیل که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد،  با بیان اینکه در سال های ۹۶ و ۹۷ کارهای بسیار بزرگی در زمینه پروژه‌های ریلی انجام شده، اظهار داشت: سه هزار و ۲۹۵ کیلومتر پروژه ریلی در کشور در حال اجرا است.

وی افزود: ۹۷۰ کیلومتر از این پروژه ها آماده شده که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخشی دیگر تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خادمی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده اتصال مرکز استان کرمانشاه به شبکه‌های ریلی است. البته این پروژه‌ها تا مرز خسروی همچنان ادامه دارد و جزو پروژه‌هایی بوده که قرارداد آن منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ساخت راه های روستایی خاطرنشان کرد: در بخش آزادراهی نیز اقدامات بسیار بزرگ انجام شده و تاکنون یک هزار و ۱۶۷ کیلومتر بزرگراه در حال اجرا داریم که پیشرفت فیزیکی آنان بالای ۵۰ درصد است همچنین شرایط برای اقدامات بزرگراهی در سال آینده وجود دارد.

خادمی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان سهم دولت به این پروژه ها اختصاص یافته گفت: ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه در سال ۹۸ در دست اقدام داریم که امیدواریم به بهره‌برداری برسد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی امسال ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه نوسازی شده و البته همچنان حرکت آزاد راه سازی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۲۲۱ کیلومتر قرارداد سرمایه‌گذاری در دست داریم، بیان کرد: ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال اجرا است و سالانه یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از پروژه های بزرگراهی تکمیل و به شبکه های بزرگراهی  تحویل می شود.

خادمی خاطر نشان کرد: آزاد راه بیستون کرمانشاه- حمیل به عنوان گلوگاهی منطقه ای مطرح است که امیدواریم با بهره‌برداری آن شرایط ترافیکی منطقه بهبود یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: طول مسیر مشهد- تهران تا کرمانشاه به صورت آزادراه یا بزرگراه است.

کد خبر 4534173

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس

وحید بهفر در حاشیه بازدید از وضعیت لوله‌گذاری شبکه گاز با اعلام این مطلب گفت: در سال گذشته ۱۱۰۸ کیلومتر اجرای شبکه گاز در استان برنامه‌ریزی و هدف گذاری شد که به همت مدیران و همکاران پرتلاش این شرکت اجرای ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه در استان اجرایی شده است.

او با بیان تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه سالانه این شرکت در سال ۱۴۰۲ در خصوص اجرای شبکه، تصریح کرد: خوشبختانه گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان فارس از وضعیت مطلوبی برخوردار است و ۹/۹۹ درصد جمعیت شهری و ۷/۹۶ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند.

بهفر همچنین گفت: خوشبختانه در سال گذشته ۱۷۶ کیلومتر از خطوط اجرا شده در استان در بخش گازرسانی مربوط به واحد گازرسانی به صنایع بوده است که نقش مهمی در جهش تولید و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی