Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- هفتم بهمن‌ماه بود که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز اعلام کرد؛ سخنران مراسم بیست و دوم بهمن‌ماه در کرج علی لاریجانی است. دیری نگذشت که بسیج دانشجویی استان نسبت به این خبر واکنش نشان داد و خواستار لغو سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش قدس آنلاین، انتشار بیانیه بسیج دانشجویی در فضای مجازی با واکنش‌های متفاوتی همراه بود و کفه سنگین این واکنش‌ها نشان می‌داد که بسیاری با لغو سخنرانی رئیس مجلس در مراسم ۲۲ بهمن کرج موافق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش‌هایی از بیانیه صادرشده از سوی بسیج دانشجویی و امت حزب‌الله آمده است؛ «انقلاب اسلامی که حاصل تلاش‌ها و مجاهدت‌های امام راحل و مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی است، امید و نوید پیروزی مستضعفان عالم را در دل‌ها پدید آورده و لرزه بر اندام مستکبرین و ایادی آنان انداخته است.

حفظ این انقلاب و پاسداری از آرمان‌های امام راحل و امت انقلابی بر همه دلسوزان انقلاب ضروری است، امت حزب‌الله کرج همچون سال‌های گذشته پرشور و حماسی و به تأسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن شرکت خواهد کرد تا همراهی و پشتیبانی از انقلاب را به عالمیان نشان دهد.

متأسفانه باخبر شدیم برای سخنرانی این مراسم باشکوه، از شخصیتی (آقای لاریجانی رئیس مجلس) دعوت‌شده که تلاش‌های وی در امضای برجام و کنوانسیون‌های نفوذی همچون «اف. ای. تی. اف» و لوایح مرتبط به آن یعنی «سی. اف. تی» و پالرمو نقش نهادینه داشته است.

اعتراض بسیج دانشجویی، حمایت امت حزب‌الله از بسیجی که برخاسته از دل مردم است، باعث شد که آیت‌الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کند؛ نسبت به انتخاب سخنران روز ۲۲ بهمن اعتراض‌هایی وجود دارد، گویا انتخاب از مرکز بوده است، هفته آینده در این خصوص صحبت خواهم کرد.

همین اظهارنظر امام‌جمعه انقلابی کرج کافی بود که برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب تیتر اول روزنامه‌های خود را به این موضوع اختصاص دهند و از انتقاد بسیج دانشجویی و امت حزب‌الله و واکنش امام‌جمعه به این انتقاد، داستان‌ها ساخته و از الفاظی مانند «تندرو» استفاده کنند.

برخی از کاربران شبک های اجتماعی نیز در صفحات خود خطاب به آقای لاریجانی نوشتند؛ «طومار اعتراض مردم را ندیدید؟ مردم از دورویی خوششان نمی‌آید.«

این‌همه ماجرایی بود که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از آن کوه ساخته و برای تخریب پدر معنوی استان البرز استفاده کردند.

اما برای شفاف شدن افکار عمومی که بر اساس آن بتوانند قضاوت روشن‌تری در این خصوص داشته باشند؛ گفتن چند نکته ضروری به نظر می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در هر استانی پدر معنوی مردم است و نمی‌تواند نسبت به خواسته مردم بی‌توجه باشد. ازآنجایی‌که امام‌جمعه محور وحدت است خواسته و بعضاً اعتراض مردم را منعکس می‌کند، انعکاس خواسته مردم محور آرامش، امنیت و ثبات در آن شهر و دیار است زیرا مردم مطمئن می‌شوند که کسی صدایشان را می‌شنود.

خطاب به نمایندگان مجلس باید گفت؛ مگر نه اینکه مسجد سنگر است، نگذارید مردم فکر کنند که صدایشان به مسئولان نمی‌رسد.

اما در ادامه باید نکته مهمی را به میهمانان بهارستان گوشزد کنیم؛ فکر نکنند که مردم نسبت به تصمیمات مجلس بی‌اطلاع هستند، اعتراض مردم کرج برای لغو سخنرانی آقای لاریجانی از جنس اعتراضی است که نسبت به جریانات حاکم بر مجلس چه در حوزه‌های سیاسی - اجتماعی و چه در حوزه‌های اقتصادی و بین‌الملل، انجام می‌شود.

برخورد نسنجیده آقای لاریجانی نسبت به اعتراض مردم کرج برای حضور وی در این شهرستان زوایایی پنهان‌تری داشته و حکایت از آستانه پایین برخی از مستأجران بهارستان دارد؛ نمایندگانی که بارأی مردم وارد مجلس شورای اسلامی‌ شده‌اند ولی نسبت به خواسته و اعتراض مردم بی‌اطلاع هستند.

باید خطاب به آقای رئیس گفت؛ چطور اعتراضات مردمی را نادیده می‌گیرد؟ نمایندگان مستقر بر صندلی‌های سبز بهارستان چطور خواسته مردم را سیاسی می‌کنند؟ آقای لاریجانی بهتر نیست اصلاح‌کننده رابطه مردم با نمایندگانشان در حوزه‌های انتخابیه باشید؟

آقای رئیس چه زود خاطره ۲۲ بهمن سال ۹۱ را از یاد برده‌اید! فکر نمی‌کنید بی‌توجهی به اعتراضات مردم قم منجر به اعتراض مردم کرج شده است؟ مردمی که به شما و همتایانتان رأی داده‌اند حق اعتراض دارند، اعتراضشان را بشنوید و در خلوت تنهایی خود به این سؤال پاسخ دهید آیا مردمی که پای همه هزینه‌های انقلاب ایستاده‌اند، حق اعتراض ندارند؟

مگر نه اینکه مجلس عصاره ملت است و باید خود پالاینده باشد؛ خطاب به نمایندگان مجلس می‌گوییم؛ دیدار با رهبری را به خاطر بیاورید، همان دیداری که معظم له فرمودند؛ نمایندگان مجلس فاصله با مردم را کم کنند، آیا خواسته رهبری محقق شده است؟

سؤال‌های زیادی برای افکار عمومی پیش می‌آید ازجمله اینکه چرا فقط برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب عنان از کف داده اند؟

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز اصلاح طلبان راهپيمايي 22بهمن سخنرانی علی لاریجانی نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون و عضو کمسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: سیاسی‌بازی و ورود به مسائل حاشیه‌ای مانع خدمت‌رسانی و چالشی برای شوراهای اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی شامگاه _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بخش کرون از توابع شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک قوه در کنار سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه حائز اهمیت هستند و اساتید بزرگ حقوق جایگاه مهمی به این نهاد می‌دهند.

وی افزود: نباید از جایگاه آن غفلت کرد که نویسندگان قانون اساسی نیز با نگاه بلند به آن اشاره کرده و در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ به اهمیت و جایگاه آن پرداخته و در اصل ۱۰۷ به صورت ویژه توجه شده است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با شناخت این جایگاه انتظارات مشخص و نمایندگان مردم در این نهاد نیز به وظیفه‌های اصلی خود می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ناشناختگی وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عملکرد این نهاد تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: شوراها وظیفه اجرایی ندارند و عمده کار آن‌ها تصمیم‌گیری محلی بوده و به عنوان پارلمان در یک شهر و روستا وظیفه و مأموریت دارند.

ابوترابی اضافه کرد: مسائل حاشیه‌ای و نگاه سیاسی در انتخاب اعضای آن و همچنین اجرای برنامه‌های منتخبین مردم در شورای اسلامی باعث شده تا فعالیت‌های این نهاد تحت تأثیر موضوعات فرعی بشود و در خدمت‌رسانی با مشکل روبرو شوند.

وی با بیان اینکه اصلاح نگرش و توجه و تمرکز بر مأموریت محلی و خدمت رسانی باعث افزایش عملکرد آن‌ها خواهد شد، تصریح کرد: شوراهای اسلامی با همکاری شهرداران و دهیاران در تصدی مسئولیت محلی امکان رفع بسیاری از مشکلات منطقه خود را دارند.

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی سیاست پیشنهاد طرح جامع مدیریت شهری را جلوگیری از تمرکزگرایی در تهران و مراکز استان‌ها بیان کرد و اذعان داشت: با تصویب و اجرای این قانون وظایف مدیران محلی افزایش یافته و با همکاری مردم مشکلات احصا و رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیشنهادی طرح جامع مدیریت شهری در مجلس دوازدهم بررسی و به صحن علنی خواهد رفت، اما در برنامه هفتم توسعه کشور به این نیاز و موضوع مهم اشاره شده تا دولت برای آن برنامه‌ریزی و اقدام کند.

کد خبر 748914

دیگر خبرها

  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟
  • اسراییل مجبور به پذیرش خواسته حماس برای تبادل اسرا است
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود