Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:43:42 GMT

خرید و فروش رأی با «استانی شدن انتخابات» کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۷۱۲۵

خرید و فروش رأی با «استانی شدن انتخابات» کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله فلاحت پیشه امروز(سه شنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با حذف ماده مربوط به استانی شدن انتخابات، گفت: هدف ما از استانی شدن انتخابات، ارتقای قابلیت ها و توان مجلس شورای اسلامی است.

وی متذکر شد: در پنج مجلس اخیر جمهوری اسلامی، استانی شدن در همه مجالس رأی آورده است و بدون استثناء نمایندگان این پنج دوره استانی شدن انتخابات را یک نیاز جدی تشخیص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در همه جای دنیا انتخابات استانی و ایالتی است و صرفا در ایران رویه این گونه نیست و چرا شأن نماینده مجلس را در حد محلی پایین می آورید؟

وی تأکید کرد: با استانی شدن انتخابات، نخبگان بزرگ و افرادی برجسته به مجلس می آیند و چرا برخی از نمایندگان نگرانند که مجلس جای نخبگان بزرگ شود؟

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس تأکید کرد: با استانی شدن انتخابات میزان آرای کسب شده نمایندگان بسیار افزایش می یابد و نماینده ای که برای مثال ۵۰۰ هزار رأی کسب می کند، دیگر گرفتار مسائل بخشی و حوزه انتخابیه خود نمی شود، چرا که در شرایط فعلی کار برخی از بخشداران این است که نمایندگان را اذیت کرده و آنان را درگیر مسائل جزئی و محلی کنند.

فلاحت پیشه با تأکید بر اینکه با استانی شدن انتخابات حق هیچ شهر کوچکی خورده نمی شود و همه شهرها نماینده خواهند داشت، تصریح کرد: قطعا با استانی شدن انتخابات کسانی که شأن بزرگتر و ملی تری دارند به مجلس می آیند و همچنین خرید و فروش رأی از این طریق کاهش می یابد، چرا که امکان خرید و فروش ۴۰۰ هزار رأی قطعا وجود نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: برخلاف ادعای مخالفان استانی شدن انتخابات، از این طریق مشارکت مردم کاهش نمی یابد و صدا و سیما موظف است شرایط را برای تبلیغات گسترده کاندیدا فراهم کند.

فلاحت پیشه افزود: در کجای دنیا نماینده چون انتخابات شورای شهر انتخاب می شود؟ این در حالی است که انتخابات همه مجالس دنیا ایالتی است و نقش پول هم از این طریق در انتخابات کاهش می یابد.

وی گفت: رقابت از طریق استانی شدن انتخابات کامل خواهد شد و منجر به اقتدار مجلس و نمایندگان می شود و نمایندگان هم دارای شأن استانی و هم ملی خواهند شد.

کد خبر 4534346 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: حشمت الله فلاحت پیشه طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران

آفتاب‌‌نیوز :

محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند.

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد.

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت ماهدر شهر اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان