Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج،  به نقل از دفاع پرس ، انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ نقطه عطفی در تاریخ کشورمان ایجاد کرد. حرکت عظیم انقلاب، نظام پادشاهی را با رهبری عالم متفکر جهان اسلام امام خمینی (ره) سرنگون کرد و با همت و مبارزات  اقشار مختلف مردم زمینه روی کار آمدن نظام اسلامی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب با شکوه ایران در حالی به ثمر نشست که شاهد ایثار دلیر مردان و جانفشانی شیر زنانی بودیم که در راه این انقلاب از تمام دارایی خود که جان شیرین‌شان بود گذشتند تا انقلاب به آزادی برسد و جمهوری اسلامی به اوج قله‌های استقلال خود صعود کند.

استان بوشهر همچون استان‌های دیگر در مبارزه علیه رژیم طاغوت با تقدیم ۱۸ شهید به ظهور و تجلی انقلاب مدد رساند تا از قافله خالصانه عشق به اسلام ناب محمدی با وقوع جمهوری اسلامی ایران عقب نماند.

در ادامه به معرفی شهدای انقلاب بوشهر می‌پردازیم:

شهید حجت الاسلام والمسلمین «ابوتراب عاشوری»

حجت الاسلام و المسلمین «ابوتراب عاشوری» در سال ۱۳۱۲ در روستای «زائرعباسی» از توابع شهرستان «دشتی» استان بوشهر دیده به جهان گشود.

تحصیلات مقدماتی و آموزش قرآن را در روستای محل سکونت زیر نظر اساتید محلی آموخت و با توجه به استعداد و نبوغ وصف ناشدنی در علم آموزی به نجف اشرف عزیمت کرد. از همان لحظه‌ی ورود به حوزه علمیه نجف مورد توجه علما و مراجع قرار گرفت و در مدت کوتاهی موفق به کسب مدارج عالی علمی شد.

«ابوتراب عاشوری» در تمام دوران زندگی از ظلم و ناحقی گریزان بود و در مقابل باطل قد علم می‌کرد و در مبارزات خود علیه رژیم پهلوی مردانه از استبدادی که بر جامعه حکم فرما شده بود پرده بر می‌داشت و به رسوا کردن رژیم پهلوی می‌پرداخت. وی چندین‌بار توسط جلادان ساواک اسیر و بازداشت شد. 

شهید عاشوری رهبری مبارزه و قیام در استان بوشهر را بر عهده گرفت و بستر بیداری آگاهانه مردم از جنایات خصمانه رژیم طاغوت را مهیا کرد و مردم  استان بوشهر را در این مسیر یاری رساند تا چهره رژیم پلید پهلوی برای همه نمایان شود.

سرانجام خونخواران ساواک که بیداری و مبارزات طاقت فرسای ابوتراب را در تمام شهر بوشهر به چشم می‌دیدند و تحرکات او برایشان قابل تحمل نبود. بر همین اساس عوامل رژیم، وی را در ۱۳ آذرماه سال ۵۷ مصادف با سوم محرم‌الحرام در هنگامه گلبانگ اذان ظهر با شلیک مستقیم گلوله در محضر خانواده‌‌اش به شهادت رساندند.

شهيد «صادق ميگلی‌نژاد»

شهيد «صادق ميگلی‌نژاد» اولین فرزند پسر خانواده میگلی‌نژاد، در ۲۹ شهریورماه سال ۱۳۳۸  مصادف با میلاد خجسته امام جعفر صادق(ع) در شهرستان آبادان در يك خانواده مذهبي و متدین ديده به جهان گشود.

خانواده میگلی‌نژاد که اصالتاً اهل استان بوشهر بودند در سال ۱۳۴۲ به زادگاه خود در شهر بوشهر عزیمت کردند و در آن هنگام  صادق تحصيلات ابتدايی را در دبستان شهيد «عاشوری» و مقطع راهنمايی و دبيرستان را در مدرسه سعادت سپری می‌کرد.

وی که فردی بسيار باهوش و با ايمان بود در بین مردم به خوش رویی زبان زد عام و خاص بود و همچنان که بزرگ می‌شد به نجابت و بزرگی او هم نیز افزوده می‌گردید.

صادق به انجام فعالیت‌های انقلابی با تمام وجود عشق می‌ورزید و هميشه مردم را برای شركت در راهپيمايی‌های ضد رژيم  شاهنشاهی تشويق می‌كرد و به این خاطر مدام مورد تعقيب و شناسايی مأمورين رژيم شاه بود.

سرانجام این نوجوان انقلابی در ۱۷ آبان‌ماه سال ۵۷ در حالی که قصد شرکت در راهپیمایی علیه رژیم طاغوت در جمع دانش‌آموزان مدرسه سعادت را داشت، مورد تيراندازی مأمورین شاه خائن قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شهید ابوتراب عاشوری ابوتراب عاشوری شهید انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه موزه عبرت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با چهره واقعی رژیم منحوس پهلوی و جنایت آن علیه مردم بی گناه است.
محمدرضا حسین نژاد افزود: محتوای این موزه باید از طریق رسانه و فضای مجازی برای استفاده حداکثری اطلاع رسانی شود.
وی در ادامه گفت: جوانان باید از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی به ملت ایران مطلع شوند، اینکه چگونه ثروت جامعه در انحصار درصد کمی از جامعه بود و فاصله طبقاتی در آن دوران بیداد می‌کرد.
استاندارخراسان شمالی با تاکید بر فراهم کردن زمینه بازدید دانش آموزان از موزه عبرت، یادآور شد: مدیران شهرستانی زمینه را برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه عبرت فراهم کنند و وقایع گذشته برای آنان بازگو شود.
این نمایشگاه با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با ماشین سرکوب حکومت پهلوی و معرفی شخصیت‌های برجسته انقلاب برپا شده و با روایت‌گری و تصویرسازی زندان‌های پیش از انقلاب که محل شکنجه مبارزان انقلابی بود در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان