Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:00:55 GMT

شاعران بدون کتاب هم شرکت داده شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۸۵۳۲

شاعران بدون کتاب هم شرکت داده شوند

ابوذر پاکروان که در بخش بزرگسال جشنواره شعر فجر برگزیده شده است، معتقد است باید امکان حضور شاعران بدون کتاب هم در جشنواره فراهم شود.

این شاعر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جشنواره شعر فجر فقط شاعرانی که کتاب دارند می‌توانند شرکت کنند و خواه ناخواه شاعرانی که کتاب ندارند یا در سال مورد نظر کتاب چاپ نکرده‌اند، نمی‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌نظر من، خیلی بهتر است که علاوه بر بخش کتاب، بخش شعر هم به این جشنواره اضافه شود.

او افزود: خیلی از شاعرانی که به سن سربازی نرسیده‌اند مطمئناً نمی‌توانند کتابی چاپ کنند و از امکانی که با عنوان «سرباز فرهنگ» به وجود آمده است، استفاده کنند. اگر در هر دو زمینه شعر و کتاب شعر داوری انجام شود، فعالیت شاعران در این فضا بهتر می‌شود و قطعاً هیجان بیشتری هم در این فضا از نظر علمی و فرهنگی ایجاد خواهد شد.

پاکروان همچنین درباره اثر برگزیده خود در جشنواره امسال، «دومینو»، اظهار کرد: در سال ۹۶ مجموعه شعر «دومینو» را چاپ کردم که بیشتر در فضاهای عاشقانه و اجتماعی و همچنین یک انسان در دنیای مدرن سیر می‌کند. تعداد شعرهای موجود در این مجموعه نیز حدود ۲۶ شعر در قالب سپید است.

این شاعر که پیش‌تر آثاری را همچون «ابراهیم بابا دارد» و «حوری که بچه‌هایش را در جهنم بزرگ کرد» منتشر کرده است، همچنین در پاسخ به سوالی درباره کیفیت جشنواره شعر فجر امسال به‌نسبت سال‌های گذشته بیان کرد: من سال‌های قبل شرکت‌کننده جشنواره نبوده‌ام که بتوانم کیفیت جشنواره امسال را نسبت به سال‌های قبل مقایسه کنم. اما این‌که امسال تعداد داوران از سه نفر به پنج نفر افزایش یافت باعث شد تا دقت نظر در داوری بیشتر شود و داوری آثار واقعی‌تر از همیشه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دومينو سیزدهمین جشنواره شعر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

وی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی ادامه داد: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل