Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزفول - ایرنا - تخت تصویربرداری تولید شرکت دانش بنیان پویا مکانیک یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول روز سه شنبه در آئینی با حضور مسئولان استانی و محلی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان روز سه شنبه در آئین رونمایی از این تخت گفت: دانشگاه آزاد به عنوان یک دانشگاه تاثیرگذار در حوزه های مختلف می تواند با چنین تولیداتی تاثیر زیادی در توسعه منطقه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام فرج اله براتی ساخت چنین محصولی را مایه افتخار دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: انقلاب فرصت رشد را فراهم کرده و دانشجویان باید از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرند.
وی اظهار داشت: بیماران برای عکس برداری مشکلات خاصی تحمل می کنند که با تولید این دستگاه بسیاری از مشکلات آنها رفع می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این آیین گفت: این دانشگاه با شعار ' پیشرو در اقتصاد دانش بنیان ' فعالیت های دانش بنیان را آغاز کرده که توسعه این فعالیت ها در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز موثر است.
علی افروس با اشاره به همکاری این دانشگاه با سایر نهادها و سازمان ها افزود: این تخت یک محصول دانش بنیان و بومی بوده که قطعات آن توسط اعضای این شرکت ساخته شده اند.
وی اظهار داشت: این تخت، تصویربرداری از چند زاویه را ممکن می کند که امیدواریم تجاری سازی شود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویامکانیک مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد دزفول نیز گفت: این تخت توسط دانشجویان رشته های شیمی، الکترونیک و مکانیک شامل مجتبی یزدیان، علی شادمان فر، علی روشنی، نگار مسعودنیا، حسین صاحبی بزاز و سعید بواشه ساخته شده است.
حسین صاحبی بزاز با بیان اینکه این دانش آموخته ها مرتبط با رشته تحصیلی خود این محصول را تولید کرده اند، افزود: این شرکت از تولید برانکارد جابجایی بیمار آغاز کرد و اکنون هفتمین تولید خود را که کاملا بومی است و ظرفیت تولید انبوه را دارد رونمایی می کند.
وی با اشاره به اینکه این تخت ویژه تصویربرداری است، اظهار داشت: سازه این تخت از جنس مواد بسیار پیشرفته ضد اشعه و آب گریز است و تا 200 کیلوگرم وزن را معلق نگه می دارد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویا مکانیک افزود: این تخت اشعه ایکس را از خود عبور می دهد که با این قابلیت می توان از تمام زوایا تصویربرداری کرد.
وی با بیان اینکه این تخت نمونه داخلی ندارد و نمونه خارجی آن آلمانی است، گفت: این تخت در گذشته با قیمت سه میلیارد ریال به فروش می رسید و اکنون قیمت آن به 10 میلیارد ریال نیز رسیده است ولی ما با قیمت 600 تا 700 میلیون ریال آن را به فروش می رسانیم.
صاحبی بزاز با بیان اینکه این محصول به درخواست پزشکی قانونی ساخته شده و در بیمارستان نیز قابل استفاده است، افزود: این تخت ضد اشعه، آنتی باکتریال و عایق الکتریسیته است و قابلیت شست و شو دارد و شرایط را برای تصویربرداری از تمام زوایا فراهم می کند.
وی بیان کرد: این طرح در مدت هشت ماه طراحی، قالب ریزی و تولید شده و اکنون در حال ثبت در اداره ثبت اختراعات کشور است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: تمام هزینه های تولید این تخت شخصی بوده و دانشگاه آزاد اسلامی دزفول نیز فضا و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار ما قرار داده است.
وی با بیان اینکه این محصول هفتمین محصول تولید این شرکت دانش بنیان است، گفت: تخت تولید شده از مواد پیشرفته کامپوزیت های نانو، ضد اسید، کلر و آسیب های مکانیکی ساخته شده و قابلیت تغییر موقعیت تخت در سه حالت تنظیم ارتفاع، تنظیم عرضی و طولی، حالت تنظیم خودکار موقعیت تخت بصورت هوشمند را دارد.
مهدی هودگر مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان دزفول مستقر در دانشگاه آزاد این شهرستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 25 طرح از مهرماه امسال تاکنون به مرکز رشد مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول وارد و از نظر فنی و علمی بررسی شده اند که پنج طرح از این تعداد نهایی شده و در مرحله استقرار در پارک علم و فناوری استان خوزستان قرار دارند.
وی افزود: طرح غذادهی ماهیان از دیگر طرح های مرکز رشد دانشگاه آزاد بود که در فن بازار ملی کشاورزی در تهران ارائه و جزو طرح های برتر شناخته شد.
هودگر گفت: 2 طرح دیگر نیز در کنار این طرح ها داشتیم که تفاهم نامه هایی برای تجاری سازی آنها بین شرکت های هلدینگ سپاه و بنیاد مستضعفان بسته شده و قرار است هفته های آینده برای قرارداد تجاری و راه اندازی آنها در واحد دزفول اقدام شود.
وی افزود: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول زیرنظر مستقیم واحد علم و فناوری است که ماهیت دولتی دارد و مالکیت و مدیریت آن برعهده دانشگاه آزاد و پارک فناوری استان خوزستان است.
7278/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چهل سالگي انقلاب دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد خمینی شهر گفت:‌ ساخت برج‌های تقطیر باسینی‌های مخروطی چرخان در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار با دانش به روز این شرکت بومی‌سازی شد.
محمدتقی اکبری افزود:‌ برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. وی گفت: افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فرآوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.
اکبری افزود:‌ لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.
مدیرعامل و مؤسس این شرکت دانش بنیان گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، افزود:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.
تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت است بطوریکه سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرد و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شده است.

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند