Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:38:45 GMT

توانمندي‌هاي حاشيه نشينان را جدي بگيريم

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۹۷۱۶

توانمندي‌هاي حاشيه نشينان را جدي بگيريم

خبرگزاري آريا-عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اهميت با اتکا به توانمندي‌هاي حاشيه نشينان، گفت: اين قشر که عمدتاً از بدنه کارگري بخش صنعت و تجارت هستند، توانمندي و ظرفيت قابل توجهي دارند که همين مهم باعث مي‌شود اين نواحي در زمينه رشد حتي مستعدتر از داخل شهر باشند.

به گزارش خبرگزاري آريا از مشهد، علي آقامحمدي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار کرد: نمي شود مشهد را پايتخت فرهنگي جهان اسلام بدانيم، اما شهر را به گونه اي سامان دهيم که طبقه متوسط و ضعيف به حاشيه آن رانده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ايجاد مجتمع هاي مسکوني ارزان قيمت، بهسازي معابر و ارتقاي سطح خدمات شهري، راه مناسبي براي ساماندهي حاشيه شهر است، اما نبايد تنها به اين موضوعات اکتفا نمود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام  با تأکيد بر اهميت اتکا به توانمندي‌هاي حاشيه نشينان، تصريح کرد: اين قشر که عمدتاً از بدنه کارگري بخش صنعت و تجارت هستند، توانمندي و ظرفيت قابل توجهي دارند که همين مهم باعث مي‌شود اين نواحي در زمينه رشد حتي مستعدتر از داخل شهر باشند.
وي با عنوان اينکه حاشيه شهرهاي بزرگ و کلانشهر ها از نظر فرهنگي و اقتصادي همچنان ارتباط و قرابت خود را با بخش روستايي حفظ کرده، افزود: در اين بافت به تعدد مي‌توان افرادي را يافت که در روستاهاي خود زمين، باغ و يا احشامي دارند و اين امر ظرفيت بالقوه‌اي در حوزه هاي مختلف همچون صنايع دستي و محصولات کشاورزي ايجاد مي‌کند که بايد مورد توجه قرار گيرد.
آقامحمدي وزارت راه و شهرسازي را متولي اصلي طرح هاي توسعه روستايي و حاشيه‌اي شهر دانست و خاطرنشان کرد: اگر زميني در يد دولت است که مي تواند مورداستفاده بهينه قرار بگيرد، بايد بدون درنظر گرفتن ديدگاه هاي اقتصادي از آن زمين بهره‌برداري شود. 
معاون سابق سياسي صدا و سيماي جمهوري اسلامي عنوان کرد: چرا همه ادارات و ارگان ها در مرکز شهر تمرکز پيدا کرده اند، درحالي که مي‌توان با پراکندن حوزه هاي خدماتي، درماني و اداري به همه نقاط مشهد و از جمله حاشيه شهر، توسعه زيرساخت ها در اين مناطق را تسهيل و تسريع کرد. 
وي تاکيد کرد: مشهد مي تواند پايلوت مناسبي براي طرح هاي توسعه حاشيه‌اي باشد و مطالعات مبتني بر طرح جامع توانمندسازي حاشيه شهرها با تمام جزييات در مشهد قابل اجرا است.
آقامحمدي اظهار اميدواري کرد: در صورت استفاده بهينه از اسناد بالادستي، نه تنها حاشيه شهر تهديدي براي موجوديت شهر نيست، بلکه مي‌تواند در حوزه هاي گردشگري و خدماتي، از توانمندي و پتانسيل هاي اين بخش براي توسعه ظرفيت هاي شهر مشهد استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مشاور رهبري روستاهاي حريم توانمندي ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 6095490

دیگر خبرها

  • پپ: امیدوارم ۱۵ روز دیگر جام را در دست بگیریم
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • ژاوی: فرمین لوپز کشفی بزرگ برای بارسلونا بود؛ می‌خواهیم انتقام تقابل قبلی با ژیرونا را بگیریم
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم/ دولت‌ها تا یک سال اول‌شان به معلم‌ها توجه می‌کنند/ حضور طلاب در مدارس مسبوق به سابقه است/ «نیرزاده» هم طلبه بود