Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@22:37:30 GMT

پلمپ یک بیمارستان خصوصی در تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۲۹۹۵

پلمپ یک بیمارستان خصوصی در تهران

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران به دلیل عدم رعایت بهداشت پلمپ شده است.

به گزارش مشرق، محمد علی اسفنایی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی نظارت دقیقی بر حوزه سلامت دارد، گفت: حوزه سلامت بسیار وسیع است و از چند منظر توسط این سازمان رصد می‌شود و گاهی هم پرونده‌هایی تشکیل می‌شود که به تخلفات مشاهده شده در بخش‌های مختلف آن رسیدگی می‌کنیم که یکی از آنها امور بهداشتی است، چرا که گاه در مراکز درمانی، بهداشت لازم رعایت نمی‌شود که در این صورت گشت‌های مشترک ما به همراه قاضی شعبه در آنجا حضور پیدا کرده و در صورت لزوم اقدام به پلمب آن مرکز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

دستگیری سارق داروخانه های تهران سرقت ۶ میلیارد تومانی از داروخانه یک بیمارستان

وی ادامه داد: به تازگی شکایت از یک بیمارستان خصوصی در تهران به دلیل عدم رعایت بهداشت و ارتکاب تخلفات متعدد را مورد بررسی قرار دادیم که در نهایت به پلمب آن منتهی شد، ضمن اینکه در این مورد دولتی یا خصوصی بودن بیمارستان فرقی ندارد و در صورت مشاهده تخلف در هر کدام از مراکز درمانی دولتی یا خصوصی با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد، چرا که قانون به سازمان تعزیرات حکومتی این اجازه را داده است که به تمام حوزه‌ها ورود پیدا کند.

سرکشی سازمان تعزیرات حکومتی به اتاق‌های عمل

اسفنانی تصریح کرد: بخش درمان و استفاده از تجهیزات پزشکی از دیگر مواردی است که این سازمان در حوزه سلامت رصد می‌کند که وسعت زیادی دارد و حتی همکارانمان به اتاق‌های عمل هم رفته‌اند و به این بخش هم سرکشی و مشاهده کرده‌اند که در برخی از آنها آگاهانه یا غیرآگاهانه اجناس تقلبی مصرف شده که توسط فروشندگان به مردم فروخته شده است.

دریافت مبالغ مازاد بر تعرفه گران‌فروشی محسوب می‌شود

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعرفه‌ها از دیگر موضوعاتی است که به آن پرداخته‌ایم و برای جاهایی که تعرفه‌های مازاد بر آنچه مصوب شده، دریافت شده است، چه در مطب‌ها که تعرفه قانونی هم برای پزشکان عمومی و هم متخصصان مشخص بوده و دریافت بیشتر از آنگران‌فروشی محسوب شده و چه در بیمارستان‌ها که گاه بابت خدماتی که ارائه نشده، هزینه دریافت کرده‌اند یا مبالغی مازاد بر تعرفه برای خدمات ارائه‌شده، دریافت کرده‌اند، پرونده‌های متعددی تشکیل شده است.

اسفنانی به خانه ملت گفت: صلاحیت پزشکی و رشته‌های مرتبط با آن نیز یکی دیگر از مواردی است که توسط این سازمان رصد می‌شود، چرا که مشاهده شده در برخی مراکز درمانی چه آنها که در تهران مطرح‌شده هستند و چه مراکز انجام جراحی‌های محدود یا بدون مجوز فعالیت کرده‌اند یا افرادی که در این مراکز فعالیت دارند، از صلاحیت لازم برخوردار نیستند که در هر دو حالت پرونده تشکیل شده و به تخلفات رسیدگی می‌شود و این مراکز پلمب خواهند شد.

رستوران‌های عرضه‌کننده مواد غیربهداشتی پلمب می‌شوند

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران، عنوان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی به مراکز عرضه اغذیه اعم از رستوران‌ها هم نظارت جدی دارد و هر کجا که مشاهده شود، کالای مصرفی مردم را به صورت فاسد و غیربهداشتی عرضه می‌کنند با آنها قطعاً برخورد جدی خواهیم کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا جشنواره فجر اخبار حوادث بیمارستان بیمارستان خصوصی پلمپ داروهای تقلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم

سید محمدمهدی مهاجریان مقدم مدیر کل تعزیرات حکومتی یزد گفت: پرونده قاچاق ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت از نوع نفتگاز به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خاتم رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت ۲۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. 

به گفته مهاجریان مقدم، شعبه پیرامون وسیله نقلیه حامل این سوخت قاچاق با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه که بیشتر از ارزش سوخت می‌باشد، متهم را به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال جریمه معادل ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد که در مجموع جزای نقدی نامبرده ۳۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی افزود: پس از گذشت زمان و مراحل قانونی، پرونده اجرا و مختومه شد.

مهاجریان مقدم گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان خاتم این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران