Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:39:14 GMT

تکثر و تعهد دو ویژگی رسانه های اوایل انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۷۴۵۰

تکثر و تعهد دو ویژگی رسانه های اوایل انقلاب

تهران-ایرنا-عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به تکثر رسانه ها در اوایل انقلاب گفت: در آن سال ها تعهد انقلابی جای تخصص را در رسانه ها گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، مهدی محسنیان راد عصر سه شنبه در همایش رسانه ها و انقلاب اسلامی؛ تجربه ها و روندها گفت: مطبوعات در چهل سال گذشته جایگاه ثابتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هیچ کس در روزهای پیش از انقلاب نمی توانست پیش بینی کند که چه اتفاقی رخ می دهد چرا که در آن زمان برنامه از پیش تعیین شده ای وجود نداشت و هدف اصلی ایجاد حکومت ولایت فقیه بود.
به گفته محسنیان راد، در اوایل انقلاب افراد تحصیلکرده در خارج از کشور غربگرا معرفی می شدند و به همین دلیل در بدنه نهادها بویژه رسانه از افراد متعهد استفاده می شد.
وی با اشاره به ریاست صادق قطب زاده بر سازمان صدا و سیما یادآورشد: قطب زاده یک خائن بود که قصد کودتا داشت و اثرات بدی را رسانه صدا و سیما گذاشت.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به غیر متخصص بودن خبرنگاران در اوایل انقلاب، اظهار کرد: آموزش خبرنگاران در آن دوره کاری سخت بود، اما پس از آن کلاس های مختلف روزنامه نگاری دایر شد.
محسنیان راد گفت: یک روایت در رسانه های مختلف با تصویرهای گوناگون منتشر می شود، حکومت و دولت ها در طول زمان تغییر می کند، اما آثار منفی این تعدد روایات بر مردم و ملت باقی می ماند.
وی افزود: رسانه ها در حال حاضر با عنوان استقلال از سازمان های مختلف تأمین بودجه می کنند و محتوای آنها را انتشار می دهند.
به اعتقاد وی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اتهام سیاسی بودن استادان ارتباطات آموزش را از دانشکده ها گرفتند و به این ترتیب در آن زمان رسانه ها از کارکرد اصلی خود جدا شد.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه رسانه های جمعی با دموکراسی آمیخته شده است، ادامه داد: در کشور ما تکثر و دیده بانی که کارکردهای اصلی رسانه است، از بین رفته و قوه قضاییه مدام دست به توقیف رسانه ها می زند. خود سانسوری در رسانه های ایران بیداد می کند، چرا که اعتبار منابع از بین رفته است.
وی افزود: برخی مسئولان از رسانه ها به عنوان تریبونی برای بیان نظرات خود استفاده می کنند که این کار از نظر قانونی و شرعی درست نیست.
**9491** 1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي چهل سالگي انقلاب دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع تندبادهای لحظه‌ای در راه کرمان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از روز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده بر سرعت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، فهیمه راستی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده بر سرعت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد، اظهار کرد: بیشینه سرعت وزش باد در نیمه‌غربی و جنوب‌شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور محتمل است، افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ضمن افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در برخی از مناطق شمال و غرب استان دور از انتظار نیست.

کد خبر 751048

دیگر خبرها

  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • گل محمدی: تعهد کتبی برای کار در تراکتور دروغ است
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • وقوع تندبادهای لحظه‌ای در راه کرمان
  • واکنش گل محمدی به یک خبر: بحث تعهد در میان نیست/لطفا گمانه زنی نکنید
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • ممنوعیت استفاده از واژه اسرائیل در رسانه‌های عراق
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری