Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۷۰۰ مهاجر غیرقانونی از کشورهای هندوراس، نیکاراگوئه و السالوادور روز گذشته وارد شهری در مرز مکزیک و آمریکا شدند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حدود ۱۷۰۰ مهاجر غیرقانونی اهل آمریکای لاتین که اغلب هندوراسی هستند، روز سه‌شنبه وارد «پیدراس نگراس» شهری در مرز مکزیک با آمریکا شدند.

پیدراس نگراس از طریق رودخانه «ریو گرانده» به شهر ایگل پس (Eagle Pass) در ایالت تگزاس آمریکا متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «کلودیو برز گارزا» شهردار شهر پیدراس نگراس که ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، ۸۴ درصد این مهاجران از هندرواس و مابقی از نیکاراگوئه و السالوادور می‌آیند. انبارها در این منطقه تغییر کاربری داده و به مکانی برای اسکان این مهاجران تبدیل شده‌اند.

شهردار شهر پیدراس نگراس در گفتگو با مطبوعات اعلام کرد: "ما به همه مهاجرانی که رفتار مناسبی دارند، خوشامد می‌گوییم".
وی از این مهاجران خواست خود را مهمان شهر پیدراس نگراس بدانند.

با این حال میگوئل آنجل ریکوئلم، فرماندار ایالت کواویلا مکزیک که از این موضوع چندان ابراز رضایت نمی‌کرد اعلام کرد به افرادی که مدارک قانونی ندارند، اجازه ورود نمی‌دهد.

این مهاجران جزء کاروان ۲۲۰۰ نفری هستند که پانزدهم ژانویه با این امید که خود را به خاک آمریکا برسانند، هندوراس را ترک کردند. حدود ۵۰۰ هزار نفر از این مهاجران پذیرفتند در ازای دریافت ویزای انسانی که به آن‌ها اجازه کار و دریافت بیمه در طول یک سال را می‌دهد، از کاروان جدا شوند. برخی از این افراد به سوی دیگر شهرهای مکزیک روانه شدند.

کاروان دیگری با حدود ۳۸۰۰ مهاجر روز چهارشنبه به چیاپاس، جنوبی‌ترین ایالت مکزیک رسید. هدف بعدی این مهاجران این است که وارد مکزیکوسیتی پایتخت این کشور شوند.

اواخر سال ۲۰۱۸ نخستین کاروان بزرگ با ۶۰۰۰ مهاجر که خانواده‌های بسیاری با کودکانشان در میان آن‌ها دیده می‌شد، تیخوانا در دورترین نقطه شمال غربی مکزیک را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده بودند. تنها یک دهم از این مهاجران همچنان در تیخوانا هستند یا موفق شدند از مرز بگذرند، اما مابقی به کشورهایشان بازگردانده و در جاهای دیگر پراکنده شدند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر احداث دیوار مرزی در طول مرز مکزیک با آمریکا تاکید دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا پناهجویان مکزیک مهاجران غیرقانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن

وزیر امور خارجه آمریکا بدون فرش قرمز و حضور مقام‌های عالی رتبه وارد چین شد. رئیس کمیته حزب کمونیست در شانگ‌های و یکی از اعضای دفتر سیاسی، عالی رتبه‌ترین مقامی بود که از بلینکن استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای تحت فشار قرار دادن پکن در مورد مسائلی از جمله حمایت این کشور از روسیه و ظرفیت مازاد صنعتی، با تهدید تحریم‌های جدید آمریکا در جریان این سفر، وارد چین شده است.

بلینکن در سفر سه روزه خود ابتدا در شانگ‌های رفته و سپس در پکن توقف خواهد کرد تا با دانشجویان صحبت کند و در یک بازی بسکتبال شرکت کند.

براساس گزارش بلومبرگ، بلینکن تلاش خواهد کرد تا مقامات چینی را متقاعد کند تجارتی را که به رغم محدودیت‌های غربی اعمال شده پس از حمله روسیه به اوکراین، پایگاه صنعتی دفاعی روسیه را قادر به بازسازی کرده است، متوقف کند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: همچنین ادعا‌های ارضی پکن در مورد تایوان و دریای چین جنوبی در دستور کار قرار دارد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته پکن را «بیگانه هراس» خواند و قول داد که تعرفه‌های بیشتری بر چین اعمال کند و تحقیقاتی را در مورد صنعت کشتی سازی این کشور آسیایی آغاز کرد.

قبل از دیدار بلینکن، رسانه‌های دولتی چین تناقض در تلاش برای تثبیت روابط و در عین حال تشدید رقابت تجاری را مطرح کردند.

گلوبال تایمز، نوشت: «چرا طرف آمریکایی یک دیدار عادی را به چیزی که به نظر می‌رسد یک اولتیماتوم است تبدیل می‌کند؟ در این تفسیر هشدار داده شده است: «اگر این مشکل حل نشود، مانند راه رفتن در شب با چشم بسته است و به راحتی منجر به اشتباه و حتی خطر می‌شود».

بلینکن تنها چند ساعت پس از تصویب یک بسته کمک اضطراری ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان توسط سنا وارد چین شده است.

بلومبرگ می‌گوید هیأت ایالات متحده به دنبال این خواهد بود که سیاست‌های خود را به طور واضح به پکن ابلاغ کند تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند. سفر بلینکن همچنین همزمان با برگزاری مانور‌های نظامی آمریکا و فیلیپین در نزدیکی دریای جنوبی چین و تایوان است.

بعید است که مقامات ایالات متحده از این نشست‌ها با پیشرفت‌های مشخص یا قابل ارائه خارج شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • بلینکن وارد چین شد