Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@01:17:51 GMT

چندنفر از اتباع خارجی مقیم ایران بیمه شدند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۲۰۱۱

چندنفر از اتباع خارجی مقیم ایران بیمه شدند؟

خبرگزاری فارس: محمدحسن زدا درباره ارائه خدمت‌رسانی سازمان تامین اجتماعی به رانندگان، اظهار داشت: ۹۵۰ هزار نفر از رانندگان کشور با مشارکت سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند و مقرر شده که این افراد ۱۳.۵ درصد حق بیمه تامین اجتماعی را بپردازند و ۱۳.۵ درصد دیگر نیز از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با وجود محدودیت‌های منابع هدفمندی یارانه‌ها و عدم پرداخت سهم هدفمندسازی یارانه‌ها بیمه حتی یک نفر از رانندگان نیز قطع نشده است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با توجه به تصویب طرح اطلاع قانون بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسل امی که در بررسی این طرح پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان بابت بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری به تصویب رسید با این مصوبه اختصاص ردیف بودجه برای پرداخت حق بیمه رانندگان که با پیگیری سازمان تامین اجتماعی محقق شد تداوم خدمات این سازمان به رانندگان در سال جاری و سال‌های آ‌تی تضمین شد.

وی درباره بیمه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم ایران نیز اظهار داشت: بیمه ایرانیان خارج از کشور باعث افزایش ارتباط و تعلق آنان به میهن می‌شود و می‌تواند به عنوان نشانه بارزی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از اتباع خود در سراسر جهان باشد. در حال حاضر برای ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور ۳۰ کارگزار برون مرزی مشغول فعالیت هستند.

زدا ادامه داد: ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی به اتباع خارجی مقیم ایران نیز در راستای رعایت موازین اسلامی و بشردوستانه و همچنین ایجاد شرایط عادلانه در بکارگیری نیروی کار مورد توجه قرار دارد. بیش از ۳۷ هزار نفر از اتباع خارجی مقیم ایران تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیمه رانندگان اتباع خارجی بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ گفت: افراد کم توان دارای اختلال عملکردی بر اثر سکته مغزی، اوتیسم و اس ام ای(sma) از پوشش صندوق‌های بیماری خاص و سخت درمان بهره مند می‌شوند.
وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار سخت درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۱۱ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شد.
شباهنگ اضافه کرد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی نیز به میزان ۷۰ درصد تعرفه بخش مربوطه در تعهد سازمان بیمه سلامت قرارگرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیکی برای کلیه مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در استان فراهم است. شباهنگ افزود:  ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و خدمت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت می‌باشد. وی عنوان کرد: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد و با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش جمعیت، ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی مربوط به ناباروری در مراکز دولتی از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. وی بیان کرد:همچنین محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت. سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۳۰۴ مادر باردار در استان از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کردند.

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند