Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: هند در کشمیر مرتکب جنایت شده است و خون مسلمان را می ریزد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ینی شفق، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در همایشی به میزبانی مجلس عوام در لندن که روز گذشته(سه شنبه 16 بهمن) برگزار شد، گفت: هند مرتکب نقض حقوق بشر شده است و خون مسلمانان در کشمیر را ریخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی افزود: حق تعیین سرنوشت، حق ضروری ملت کشمیر است.

 

وی ادامه داد: مقامات هندی، دره کشمیر را به آتش می کشند و مردم به خاطر گزارش های روزانه درباره ارتکاب جنایت، تعرض و قتل در این منطقه آسیب دیده می ترسند.

وزیر امور خارجه پاکستان، تاکید کرد: کشورش همه نوع حمایت دیپلماتیکی و معنوی از کشمیری ها را ادامه خواهد داد و در کنار برنامه هایی که اتخاذ کنند، می ایستد.

 

اظهارات قریشی همزمان با روز همبستگی با کشمیر که مصادف با پنجم فوریه هرسال است، انجام گرفت.

این مقام پاکستانی گفت: هند از تاکتیک های مختلف برای تغییر جمعیتی کشمیر استفاده می کند.

 

وی از جامعه بین الملل خواست تا سکوت خود را در قبال فجایع مداوم و نقض حقوق بشر در کشمیر بشکند.

قریشی از رسانه های بین المللی خواست تا حوادث در این منطقه را پوشش دهند.

 

به گزارش یک گروه حقوقی در منطقه کشمیر، در سال 2018 میلادی، خونین ترین سال درطول دهه گذشته در جامو و کشمیر بود. به طوری که 586 نفر کشته شدند.

براساس این گزارش که اخیرا منتشر شده است، ائتلاف جمعیت های مدنی در جامو کشمیر (JKCCS)، اعلام کرد: 160 نفر از کشته شدگان غیرنظامی، 267 نفر مسلح و 156 نفر از افراد امنیتی هند بودند.

 

مقامات هندی نسبت به اظهارات وزیر امور خارجه پاکستان واکنشی نشان ندادند.

روز پنج فوریه هرسال، روز همبستگی با کشمیر به شمار می آید. به طوری که پاکستانی ها در سراسر جهان از سال 1991 تا امروز مراسمی به همین مناسبت برگزار می کنند و بر حمایت سیاسی، دیپلماتیکی و اخلاقی با ملت کشمیر تاکید می کنند.

 

این مراسم با برپایی همایش ها، تظاهرات ها و بررسی زوایای مختلف مسئله کشمیر برگزار می شود؛ همچنین تصاویر از نقض حقوق بشر به دست نیروهای هندی ضد مسلمانان کشمیر در معرض دید عموم قرار می گیرد.

ساکنان کشمیر از زمان استقلال هند و پاکستان در سال 1947 میلادی خواستار جدایی از هند شد. هر دو طرف مدعی حکومت بر این منطقه اند. دو کشوربه همین منظور سه جنگ در سالهای 1948،1965،1971 پشت سر گذاشتند که در نتیجه آن 70 هزار نفر از هر دو طرف کشته شدند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی انقلاب مجلس استان همدان دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد فیلم فجر 22 بهمن هند کشمیر مسلمانان پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش جماران؛ در گفتگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت ها و ظرفیت های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست ها در غزه می طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است. 

مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد. 

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت