Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@05:12:45 GMT

اخبار غیررسمی: وزیر فرهنگ و ارشاد استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۸۴۱۳

اخبار غیررسمی: وزیر فرهنگ و ارشاد استعفا کرد

به گزارش خانه ملت،  شایعه استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این روزها دوباره به صدر اخبار این وزارتخانه بازگشته و از شواهد امر چنین به نظر می‌رسد که خروج سید عباس صالحی از سکان‌داری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محتمل‌تر از قبل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در برابر سوال‌ درباره استعفای خود سکوت کرده و تنها به جمعی از خبرنگاران و به صورت خصوصی اعلام داشته است که در این زمینه در هیات دولت صحبت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود بودجه، بحران روزافزون کاغذ و افزایش لجام گسیخته قیمت آن، حواشی پیش آمده برای برخی آثار بدون مجوز و خارج از ضابطه موسیقی، موضوعات مربوط به نمایشگاه کتاب و نیز اجرای نمایش‌هایی که ساختار ویژه اجرا و بازی‌های پرحاشیه هنرمندان اعتراض‌هایی را به همراه داشته، مسائل پیش آمده در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر و  همچنین موضوع گزینه‌های مطرح شده برای معاونت مطبوعاتی در کنار مشکلات اداری و مالی؛ حواشی زیادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه‌های اخیر ایجاد کرده است.

شایعه ترک وزارتخانه توسط صالحی با استعفا سلطانی‌فر از معاونت مطبوعاتی وزارت و مطرح شدن اسامی کاندیداهای جدید این معاونت دوباره به صدر اخبار این دستگاه مهم فرهنگی برگشت.  مساله‌ای که منجر به دیدار و رایزنی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر می‌شود. محمدعلی وکیلی یکی از نمایندگان حاضر در نشست یاد شده با صالحی به همراه آقایان مطهری، مازنی، کواکبیان و حضرتی بوده، هفته گذشته در گفتگویی با خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر عادی بودن اینگونه جلسات؛ بر دوستانه, مشورتی و البته انتقادی بودن آن تاکید کرد و به صراحت  گفت که جریانی به دنبال حذف شخص آقای صالحی و تصاحب کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سه شنبه (16بهمن ماه) الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس در جمع خبرنگاران خبر از استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  داد، اما به همین بسنده کرد و تمایلی برای توضیحات بیشتر در این باره نشان نداد.  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت این موضوع را با کواکبیان دیگر نماینده اصلاح‌طلب مجلس مطرح کرد که وی ضمن تایید تلویحی این خبر گفت؛ "در این مورد اخبار غیررسمی زیادی وجود دارد که البته خبر به طور رسمی اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌هایی، خبر استعفای ایشان به صورت غیررسمی قابل تایید است."

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در بیان علل استعفای صالحی، ادامه داد: " ایشان گلایه‌ای در مورد انتخاب رییس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشورداشت، چرا که آقای رحمانی‌فضلی برای این سمت انتخاب شده است، و این در حالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که خود مسئولیت ارشاد و اطلاع‌رسانی کشور را برعهده دارد."

سکوت این روزهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره استعفایش گمانه‌زنی‌های زیادی برای این وزارتخانه ایجاد کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای اکبرپور از هدایت استقلال ملاثانی

سرمربی تیم فوتبال استقلال ملاثانی از سمت خود استعفا کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیاوش اکبرپور در پایان دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و سپاهان از سمت خود در تیم اهوازی استعفا و دلیل این موضوع را پاره‌ای از مشکلات عنوان کرد.

استقلال ملاثانی امشب در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نتیجه 2 بر یک برابر سپاهان شکست خورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استعفای اکبرپور از هدایت استقلال ملاثانی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان