Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگو با روسیاالیوم از آمادگی تهران برای میانجی گری میان دمشق و آنکارا خبر داد.

وی به خبرنگار روسیاالیوم در تهران گفت: ما با دوستانمان در ترکیه درباره عملیات نظامی شان در سوریه بسیار گفتگو کردیم. گفتگوها سه جانبه و دوجانبه بود. موضع ما این است که تنها راه بازگشت امنیت و ثبات به سوریه و تامین مرزها با ترکیه و رفع نگرانی مشروع آنکارا در حمایت اراضی اش از تروریسم این است که دمشق نیروهایش را در طرف سوری مرز با ترکیه مستقر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ایران افزود: اشغال را نمی توان با اشغال دیگری عوض کرد بلکه راهکار آزادسازی آن اراضی و استقرار نیروهای سوریه صاحب زمین و بسط حاکمیت دمشق است. سوری ها توان ایجاد امنیت در آن مناطق را دارند و ایران و روسیه آماده کمک به ترکیه و روسیه برای دست یابی به حل و فصل هستند.

ظریف در پرسش به سئوالی درباره آمادگی تهران برای میانجی گری میان دمشق و آنکارا اعلام کرد: از دیدگاه ما روابط میان آنکارا و دمشق به نفع منطقه است و اگر طرفین از ما درخواستی در این زمینه داشته باشند ما آماده نقش آفرینی به عنوان میانجی هستیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان امروز شنبه برای تشییع جنازه فرزندش که بر اثر تصادف جان باخت، به آنکارا ترکیه رفت.

معاون رئیس جمهوری ترکیه از البرهان استقبال کرد.

پیش از این خبرگزاری «دوغان» گزارش داد که محمد عبدالفتاح البرهان، پنج‌شنبه ۱۷ اسفند، در آنکارا پایتخت ترکیه در حال رانندگی با موتورسیکلت خود بود که با یک وسیله نقلیه دیگر برخورد کرد و چند متر دورتر از موتورسیکلت خود به زمین پرتاب شد. پسر فرمانده ارتش سودان به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

روز گذشته اعلام شد که پسر عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان چند هفته پس از مجروح شدن او در یک حادثه رانندگی در ترکیه درگذشت.

کد خبر 6096410

دیگر خبرها

  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟