Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@22:31:51 GMT

اولین کامیون دوگانه سوز در ایران رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۰۶۵۵

اولین کامیون دوگانه سوز در ایران رونمایی شد

 رویداد۲۴ مدیر طرح سی. ان. جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این آئین اظهار داشت: برای اولین بار سیستم گازی سی ان جی توسط وزارت دفاع بر روی کامیون ولوو اف ۱۲ اجرا شد.

حمید قاسمی تصریح کرد: این کامیون ۷۰ درصد سوخت پاک سی ان جی و ۳۰ درصد سوخت دیزلی مصرف می‌کند، همچنین قدرت کامیون دیزل گازی به نسبت دیزلی نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: تغییر سوخت کامیون‌های دیزلی به سوخت پاک سی ان جی علاوه بر بالابردن قدرت کامیون و سازگاری با محیط زیست باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی در کل کشور می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگ تولید کامیون‌های دیزلی رو به سمت تولید کامیون‌های دیزل گازی سوق داده شده اند، عنوان کرد: تکنولوژی موتور‌های دیزل گازی به سرعت در حال بومی سازی است و در حال حاضر ۶ شرکت بزرگ تولید کامیون در داخل کشور به دنبال ساخت این نوع کامیون‌ها هستند.

وی افزود: کامیون دیزل گازی رونمایی شده دارای چهار مخزن ۱۲۰ لیتری گازی سی ان جی است که توانایی تامین سوخت کامیون از ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر را دارد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حمید قاسمی سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

رئیس‌جمهور همزمان با روز کارگر از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 749319

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن