Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با تاکید براینکه صنعت نفت ما همیشه، پیش و پس از پیروزی انقلاب مهم بوده است، گفت: حجم ذخایر نفتی ایران بعد از انقلاب 2.5 برابر شده است.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، زنگنه در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی مهمترین دستاوردهای صنعت نفت را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ایران بعد از کشف نفت همیشه بازیگر مهمی در بازارهای جهانی نفت خام بوده است، گفت: تولید نفت خام ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روزانه 5 میلیون و 300 هزار بشکه بود و خودمان تولید را محدود کردیم.
زنگنه با اشاره به وضعیت ایران در میدان مشترک پارس جنوبی افزود: ایران در حال حاضر در برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر پیشی گرفته و به زودی چهار پالایشگاه این میدان به صورت رسمی افتتاح می‌شود.
وی تصریح کرد: از این میدان به طور مستقیم روزانه 610 میلیون متر مکعب گاز برداشت می‌شود که بیشتر این مقدار با قیمت زیر 100 تومان به ازای هر متر مکعب در داخل مصرف می‌شود، در حالی که قیمت واقعی آن بیش از 20 سنت برای هر متر مکعب است.
زنگنه ادامه داد: مقدار برداشت روزانه میعانات گازی از میدان مشترک گازی پارس جنوبی 800 هزار بشکه است که ارزشی معادل 50 میلیون دلار دارد.
وزیر نفت در ادامه از افتتاح چهار پالایشگاه میدان گازی پارس جنوبی در اوایل اسفندماه با حضور رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: با افتتاح این چهار پالایشگاه ظرفیت گاز غنی که وارد آن می‌شود 110 میلیون متر مکعب است.
وی همچنین از افتتاح فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در اسفندماه با حضور رئیس‌جمهوری خبر داد و افزود: تولید بنزین در سال 92 روزانه 52 میلیون لیتر بوده که این رقم اکنون به 105 میلیون لیتر در روز رسیده است.
به گفته وی، اجرای فاز چهارم پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز در دستور کار قرار گرفته است.
زنگنه در ادامه با بیان اینکه صنعت نفت را باید به دو بخش بالادستی و پایین‌دستی تقسیم کرد، گفت: سابقه فعالیت ایران در بخش پایین دستی بسیار خوب است که البته کسری‌هایی وجود دارد که دانشگاه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.
وزیر نفت با اشاره به اقدام های ایران در میدان‌های مشترک افزود: کارهای بزرگی در میدان‌های مشترک از جمله میدان گازی پارس جنوبی و میدان‌های غرب کارون انجام شده است.
به گفته زنگنه، برداشت نفت خام از میدان‌های نفتی در حال توسعه غرب کارون از 70 هزار بشکه در سال 92 به 350 هزار بشکه تا پایان سال می‌رسد. همچنین ظرفیت تولید گاز طبیعی در کشور تا پایان سال به بیش از یک میلیارد متر مکعب در روز خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، وزیر نفت روز سه شنبه نیز به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در نشستی خبری به پرسش های خبرنگاران درباره تحریم ها، سرنوشت بنزین، پرونده کرسنت و حواشی پیرامون پاسخ داد.
زنگنه در این نشست خبری مهم‌ترین دستاوردهای صنعت نفت در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تشریح کرد و گفت: ملت ما برای انقلاب هزینه‌های بسیار سنگینی پرداخت کرده است؛ همه افراد ملت به ویژه ایثارگران، جانبازان، شهدا، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و آزادگان و همه مجاهدان این راه و بیشتر از همه ما سر تعظیم در مقابل شهدا، جانبازان و خانواده‌های معظم آنان فرود می‌آوریم و انشاالله بتوانیم در سال‌های آینده با غلبه بر مشکلاتی که هست و توطئه‌هایی که دشمنان هر روز علیه ما دارند، آینده بهتری را برای نسل جوان رقم بزنیم.
شبد**1953**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بيژن زنگنه ذخاير نفتي ايران دستاوردهاي صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم یادواره شهدای گمنام به مناسبت سالگرد تدفین پنج شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد.

این آیین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام و تجدیدمیثاق با آرمان‌های والای آنان، در جوار یادمان این شهدا با حضور استادان، کارکنان، دانشجویان و جمعی از مسئولان شهرستان در محوطه دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم سخنرانان به تبیین مقام شامخ شهدا و ایثارگری‌های آنان در راه حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: هرکجا مجالس شهدا برگزار می‌شود یقین بدانید میدان مقدس و اطهر فاطمه زهرا(س) خواهد بود.

فرهاد بابلی با بیان اینکه اخلاص یکی از ویژگی‌های شهداست، بیان کرد: اگر علم و دانش وجود داشته باشد، اما اخلاص در عمل نباشد، کمترین فایده را دارد و این اخلاص ویژگی شهیدان بود.

وی، جنگ تحمیلی را بزرگ‌ترین راهکار استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در آن مقطع زمانی شرق و غرب عالم دست به دست هم داده و صدام را کاملاً تجهیز کردند تا به کشور ما حمله کنند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: هدف استکبار از تمام این اقدامات اول شکست انقلاب اسلامی و جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی بود، البته اهداف دیگری مانند از بین بردن تمامیت ارضی ایران هم داشتند و مرز‌های دریایی و خاکی ما را مورد هجمه قرار دادند، اما هرگز نتوانستند ذره‌ای از این خاک را تصاحب کنند.

در پایان این مراسم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد با اهدای گل و عطر افشانی مزار پنج شهید آرمیده در این یادمان بار دیگر یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مژده آنچلوتی به رئالی‌ها: کورتوا در ترکیب اصلی!
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران