Web Analytics Made Easy - Statcounter

به برکت انقلاب اسلامی، امروز ایران اسلامی در حوزه پزشکی جزو سرآمدان دنیا بوده و د‌ر تربیت پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مطابق ‌استاندا‌رد روز دنیا به خودکفایی رسیده است. ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سیاست‌گذار کلان در حوزه توسعه درمان در استان است که حجم زیادی از فعالیت‌های درمان در این حوزه متمرکز است و به دنبال تعیین نقشه راه درمان استان در وضعیت فعلی و نگاه بلند مدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از فعالیت این مدیریت بیمارستان‌ها‌ی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی‌، اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی در شهر‌ها و جاده‌ها است. از فعالیت‌های دیگر این حوزه، صدور پروانه‌ها و مجوز موسساتی که در داخل استان فعالیت درمانی می‌کنند، نظارت و مدیریت بر فرآیندهای خدمت‌رسانی در استان در بخش‌های مختلف اعم از بخش خصوصی و بخش درمانی است.

در این راستا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص وضعیت نیروی انسانی حوزه درمان اصفهان اظهار داشت:  وضعیت نیروی انسانی ما وضعیت ایده‌آلی نیست ولی نسبت به سالیان نسبتا دور وضعیت خیلی خوبی است.

بهروز کلیدری با اشاره به افزایش 2 تا 2.5 برابری جمعیت در داخل استان بیان کرد: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران جمعیت 2 میلیون نفری استان در سال 55 به حدود 5 میلیون نفر در سال 95 رسیده است که این معاونت نیز مطابق با افزایش جمعیت در حوزه درمان گسترش خیلی خوبی داشته است و حدود 8 تا 10 برابر نیروی انسانی حوزه درمان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: درسال 57 در داخل استان حدود 550 پزشک در رشته‌های مختلف اعم از پزشک عمومی‌، متخصص و تعداد محدود فوق تخصص در اختیار داشتیم، در سال 1397 این آمار به حدود 4 هزار و 200 پزشک عمومی و متخصص رسیده است و حدود 250 نیروی فوق تخصص در بخش‌های دولتی و خصوصی در حال ارائه خدمت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نیروی پرستاری به عنوان یک نیروی شاخص همیشه مدنظر قرار می‌گیرد‌، تصریح کرد: در ارزیابی‌های سال 57 حدود 1200 نفر نیروی پرستاری در داخل استان داشتیم که این تعداد در سال 97 به حدود 10 هزار پرستار رسیده است. حدود 8 تا 10 برابر افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه اگرچه این تعداد با توجه به تغییر استانداردهای ارائه خدمت در داخل حوزه درمان هنوز کافی نیستند، افزود: براساس تغییر استانداردها، برجسته‌تر شدن نیازها و انتظارات بیماران این تعداد پرستار هنوز کفاف نمی‌دهد، اما با وجود همه مشکلات توانستیم حوزه نیروی انسانی به ویژه متخصصان را حدود 8 تا 10 برابر افزایش دهیم.

کلیدری با اشاره به تعداد بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در اصفهان گفت: حدود 38 بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند که قسمتی از این بیمارستان‌ها فقط درمانی و به طور عمده در داخل شهرستا‌ن‌ها قرار دارند. در همه شهرستان‌ها‌ی اصفهان یک بیمارستان و یا یک مرکز درمانی برای ارائه خدمات وجود دارد.

وی افزود: در داخل شهر اصفهان بیمارستان‌هایی داریم که علاوه بر خدمات درمانی، خدمات آموزشی هم ارائه می‌دهند و نیروی انسانی از پرستار، تکنسین‌های مختلف تا پزشک متخصص و فوق تخصص را تربیت می‌کنند.

وجود 7000 تخت فعال بستری در استان اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: در حال حاضر 7 هزار تخت فعال بستری در داخل استان داریم که از این تعداد حدود 4 هزار و 500 تا 4 هزار و 600 تخت وابسته به مراکز دانشگاهی است و حدود 2 هزار و 500 تخت توسط بخش خیریه‌ها و یا بخش خصوصی در حال اداره شدن هستند از مجموع تخت‌هایی که در داخل دانشگاه حضور دارند بیش از 50 درصد آنها در مرکز استان قرار دارند و در حال ارائه خدمت هستند‌.

ثمرات انقلاب 40 ساله ــ استان‌ها| گسترش مراکز قرآنی ‌و تربیت ‌8 هزار مربی قرآنی در مازندرانثمرات انقلاب 40 ساله‌ ـ استان‌ها| صنعت ‌استان گلستان بعد از انقلاب شکوفا شدثمرات انقلاب 40 ساله ـ استان‌ها| رشد 1200 درصدی توسعه راه‌های مواصلاتی در استان اصفهان

وی با بیان اینکه کمبودها در داخل مرکز استان حداقل است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پوشش نیروهای متخصص و یا فوق تخصص در حوزه شهرستان‌ها اعم از شهرستان‌های خیلی دور و یا نزدیک است تا ارجاع بیماران به مرکز استان کاهش یابد.

کلیدری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر نیروهای متخصص در شهرستان‌ها هم متمرکز شده‌اند، افزود: اگرچه در داخل بسیاری از شهرستان‌ها هنوز دچار مشکل هستیم، ولی سعی براین بوده است که شهرستان‌های دوردست مثل سمیرم و خوانسار گلپایگان و نایین و شهرستان‌هایی که رسیدن به مرکز استان برای آنها سخت است را پوشش دهیم.

وی گفت: در داخل مرکز استان در رشته‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی وضعیت مطلوبی داریم. در برخی از رشته‌ها شاید هنوز به نیروهای فوق تخصص بیشتری نیاز داشته باشیم اما در وضعیتی هستیم که این تعداد نیروی متخصص و فوق تخصص با توجه به استانداردهای که دنیا تعریف شده می‌توانند خدمت‌رسانی مناسب داشته باشند‌.

افتتاح 5 مرکز تشخیص زود هنگام سرطان در استان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افق حرکت معاونت درمان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که در یکی دو سال آینده با توجه به طراحی‌های صورت گرفته ظرفیت درمان بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی گسترش پیدا کند.

وی افزود: در ایام مبارک دهه فجر 5 مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در داخل استان افتتاح شده است و مراکز سطح 2 و 3 که خدمات ویژه به بیماران سرطانی می‌دهند در یکی دو سال آینده به وضعیت بهتر می‌رسد و صف انتظار دریافت خدمات بیماران سرطانی کوتاه‌تر می‌شود‌.

انتهای پیام/ش

R41346/P4001/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش

روز گذشته زن جوانی در حالی که به شدت گریه و بی‌قراری می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در استان کرمان در حالی که کودک ۴ ساله‌اش هم داخل خودرو بوده خبر داد.

شاکی گفت: خودرویم کنار خیابان خاموش شد و نمی‌توانستم آن را روشن کنم. بچه‌ام هم داخل خودرو بود. همان موقع ۲ مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آنها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هر دو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم، تیم‌های گشت انتظامی تمامی محور‌های اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری ۱۲ بم در کمتر از یک ساعت خودرو سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کرد و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداند.

وی افزود: بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ عبدلی‌نسب گفت: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودرو معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند، در پی روشن کردن خودرو وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت خودرو خود را در حالت روشن ترک نکنید و در صورت معیوب شدن خودرو به افراد غریبه اعتماد نکنید.

منبع: ایران

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش