Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا - نمایشگاه آثار هنری و تجسمی جمعی از دانش آموزان و معلمان هنرمند در تکاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فرماندار و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، فرماندار تکاب عصر روز چهارشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه هنری در کتابخانه عمومی ملت این شهرستان گفت: تکاب شهری سرشار از هنر، نبوغ و استعدادهای هنری است که باید به خوبی معرفی و شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی مکرمی افزود: برگزاری نمایشگاه های مختلف هنری زمینه و فرصت مناسبی برای شناساندن فرهنگ و هنر تکاب است و این نمایشگاه ها باید در سطوح استانی و ملی نیز برپا شود.
وی با بیان اینکه هنر و نبوغ هنرمندان تکاب باید فراتر از شهرستان معرفی و مطرح شود، ادامه داد: مسوولان و روسای ادارات زمینه تشویق و حمایت از هنرمندان را فراهم کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تکاب نیز در این مراسم گفت: در این نمایشگاه و کارگاه آثار هنری و تجسمی، آثار 10 نفر از معلمان و 20 نفر از دانش آموزان هنرمند مدرسه غیرانتفاعی مهرآوران تکاب به نمایش درآمده است.
محود نجفی افزود: بیش از 50 اثر هنری و تجسمی شامل تابلوهای خوشنویسی، نقاشی و طراحی در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است.
وی گفت: در حاشیه این نمایشگاه همچنین کارگاه آموزش و خلق آثار تجسمی نیز برای علاقه مندان برگزار می شود و دانش آموزان هنرمند تکاب می توانند به تولید آثار فاخر هنری بپردازند.
نجفی گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید علاقه مندان فرهنگ و هنر دایر خواهد بود.
به گزارش ایرنا به مناسبت دهه فجر 20 برنامه مختلف و متنوع فرهنگی و هنری در این شهرستان برگزار و 10 نمایشگاه هنری در تکاب برپا شده است.
45 طرح عمرانی، بهداشتی، آموزشی با 81 میلیارد ریال اعتبار نیز به مناسبت ایام دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در تکاب به بهره برداری می رسد.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و هم اینک بیش از 500 هنرمند فعال در رشته های مختلف هنری در این شهرستان فعالیت می کنند.
7514/6185/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي چهل سالگي انقلاب نمايشگاه هنري تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی

سیدمجید پوراحمدی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تاثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی تاکید کرد: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویداد‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اغلب شرکت‌کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می‌شود.

پوراحمدی گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

وی افزود: تلاش داریم با بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور و بررسی راهکار‌های ارتباط موثر هنرمندان و گالری‌های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چندهزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی، شناساندن آثار ارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و جذب مشتریان نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت