Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین در این مراسم اظهار داشت: شناخت بهتر ریشه های انقلاب اسلامی با بهره مندی از آیات قرآن کریم امکان پذیر است.
آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) به جایگاه و منزلت آن حضرت در قرآن پرداخت و تاکید کرد: وقتی خداوند سیده نساء عالم را به عنوان برترین زن جهان انتخاب کرده، پس برای جامعه نیز رسالتی برگزیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: خداوند با انتخاب سیده نساء العالمین به زنان عالم پیام می دهد که شما در زندگی اجتماعی، اخلاق، تربیت فرزند، حضور اجتماعی و همه شئونات اخلاقی و همسرداری از ایشان الگو بگیرید.
عابدینی افزود: امام صادق (ع) حضرت فاطمه (س) را مصداق حقیقی قدر معرفی می‌کنند یعنی اینکه از وجود نازنین لیله القدری حضرت زهرا (س) یازده قرآن ناطق پا به عرصه وجود گذاشتند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشریح رسالت بزرگ پیامبر گرامی اسلام، یادآور شد: رسالت و جامعه مخاطب حضرت عیسی (ع)، قوم بنی اسرائیل است که در یک زمان خاص و در منطقه جغرافیایی محدودی زندگی می‌کردند اما رسالت و جامعه مخاطب رسول گرامی اسلام (ص) تمام مردم را در هر زمان و مکان شامل می‌شود و هیچ محدودیتی ندارد.

**یکی از رویکردهای مهم شورا و شهرداری حمایت از فعالیت های قرآنی است
رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم گفت: رویکرد شورا و شهرداری حمایت از فعالیت های قرآنی بوده و به طور جدی فضاهای لازم برای ترویج این امر مهم در سطح شهر فراهم می شود.
حکمت الله داودی با بیان این مطلب که حافظان قرآن کریم نگهبانان دین هستند، تاکید کرد: این مراسم در راستای تجلیل و قدردانی مجموعه مدیریت شهری قزوین از حافظان قرآن برگزار شده است.
وی اظهار کرد: در مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تلاش شده تا به همه موضوعات ورزشی، هنری، مذهبی، فرهنگی، قرآنی و آسیب های اجتماعی ورود شود و در هر بخش نیز با برنامه ریزی مناسب سعی شده تا برنامه های خوبی برای شهروندان برگزار گردد.

** تجلیل از هشت هزار و 530 حافظ قرآن در قزوین
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین در راستای پرورش 10 میلیون نفر حافظ قرآن از سال 92 به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین آغاز شده است.
محمد درافشانی افزود: تاکنون 11 مرحله از طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم توسط مجموعه مدیریت شهری قزوین برگزار شده که در قالب آن 10 هزار و 800 حافظ قرآن تجلیل شده اند.
وی افزود:طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم در قالب یک هزار و 450 جزء و طی 20 مرحله آزمون و داوری برگزار شده و هر مرحله داوری و آزمون نیز چهار تا هفت روز زمان برده است.
به گفته وی، طی هر مرحله داوری 20 تا 45 داور در اجرای این طرح با این سازمان همکاری داشته اند.
این مسئول اضافه کرد:در مسیر اجرا و برگزاری طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین شورای عالی قرآن، مهد قرآن کریم استان و موسسات قرآنی شهر قزوین همکاری نزدیکی داشتند.
وی گفت: در این مراسم از 45 حافظ کل قرآن کریم در رده سنی کودک و نوجوان و همچنین از پنج عضو ستاد تسهیلات محرم به همراه 2 نماینده ایستگاه های صلواتی که بیشترین و بهترین همکاری را با شهرداری قزوین در ایام محرم و صفر داشتند، تقدیر به عمل آمد.
8054* 6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اخلاق زنان قرآن کریم کودک و نوجوان کودکان جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از معلمان شهر عالیشهر بوشهر اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری به نگرش بعضی‌ها که دستگاه تعلیم و تربیت را مصرفی می‌دانند، خط بطلان قرمز کشید و فرمودند که دستگاه تعلیم و تربیت تولیدی است که کار آن تولید نیروی انسانی برای جامعه است.

علی موحدی با تأکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت پای کار نظام است اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت پای کار نظام اسلامی ایران است و همه نیز باید پای کار معلم باشند.

وی از حمایت‌های همه جانبه استاندار از آموزش و پرورش استان قدردانی کرد و ادامه داد: نامگذاری امسال استان به نام آموزش و پرورش توسط استاندار در راستای پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها برای تحقق این امر است و در این زمینه برای توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف این مجموعه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان بوشهر تخصیص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با برشمردن کارهای بزرگ آموزش و پرورش دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، تصریح کرد: دولت مردمی حضرت آیت‌الله رئیسی کارهای بزرگی انجام داده که از جمله آنها شرکت افزون بر ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در رتبه‌بندی است.

وی نوسازی ناوگان خودرویی، ایجاد خوابگاه دانش‌آموزی و توسعه زیرساخت فضاهای ورزشی و توزیع اقلام تجهیزات آموزشی مدارس را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: امسال تحول مهم و شگرف در عرصه مختلف آموزش و پرورش از جمله استخدام معلمان در مقاطع مختلف تحصیلی ایجاد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مأموریت آموزش و پرورش را تکریم معلم دانست و گفت: مأموریت آموزش و پرورش تکریم و تعظیم معلم و پاسداشت آن است.

موحدی با بیان اینکه کسب رتبه‌های آموزش و پرورش استان همه مرهون زحمات معلمان است خاطرنشان کرد: رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی کنکور و مدال‌های المپیاد، رتبه ششم در بین ۳۲ استان و هر پیشرفت و دستاوردی که در نظام تعلیم و تربیت صورت می‌پذیرد همه مدیون و مرهون معلمان است.

معلم زیرساخت توسعه و پیشرفت جامعه است

در این مراسم شهردار عالی‌شهر ضمن تبریک هفته معلم و تجلیل از خدمات این قشر زحمتکش گفت: معلم به‌عنوان زیرساخت توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و از منزلت و جایگاه مهمی برخوردار است.

حسین محمدی رسیدن به کمال و پیشرفت هر فرد را از آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: حل مشکلات آموزش و پرورش یک اصل مهم و تأثیرگذار در پیشرفت جامعه است و در این راستا از هیچ کوششی در رفع مشکلات آموزش و پرورش فروگذاری نمی‌شود.

مقام معلم از چنان جایگاه رفیع برخوردار است

رئیس شورای اسلامی شهر عالی‌شهر هم با تبریک هفته معلم اضافه کرد: مقام معلم از چنان جایگاه رفیع برخوردار است که هر آزاده و اندیشمند، خود را مدیون تلاش‌های معلم می‌داند.

عبدل حیدرزاده بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های آموزشی، ورزشی، رفاهی و عمرانی در عالیشهر مورد توجه ویژه قرار دارد.

کد خبر 6098282

دیگر خبرها

  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش