Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید ولی موسوی مدیر هنرستان کشاورزی یاسوج روز پنجشنبه در این جلسه پرسش و پاسخ در تبیین و تشریح فعالیت های فوق برنامه ای خود می گوید که هنرجو نباید تنها در کسب دانش های فنی و سخت افزاری بماند.
وی معتقد است که به نظر می رسد طی سالیان متمادی این خلا و فاصله فاحش بین آموزش های صرف و کسب مهارت های زندگی اجتماعی در میان هنرجویان به وجود آمده و این معضل امروزه به وضوح قابل مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: هنرجو باید با مسایل پیرامونی خود آشنا شود و از رخدادها و رویدادهای گوناگون سرزمینش آگاه باشد.
موسوی در پاسخ به سوال یکی از هنرجویان در رابطه با اهمیت تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای نیز گفت: بسیاری از ابتکارات ، اختراعات و اکتشافات بشر محصول همین رشته است که با توجه به معضل نبود اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان رشته های فنی با مهارت آموزی بهتر جذب بازار کار می شوند.
رئیس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه پرسش و پاسخ هنرستان کشاورزی یاسوج نیز تاکید کرد که کارکرد و رسالت مدارس و هنرستان ها نباید تنها به مسائل جزئی و درون مدرسه ای خلاصه و محدود شود.
سید نظام الدین موسوی تاکید کرد: تربیت و ایجاد حس مسئولیت پذیری و مشارکت جویی دانش آموزان و هنرجویان با محوریت و الگو قرار دادن معیارها و ارزش های انقلابی، ایرانی و اسلامی باید مد نظر مدیران مدارس و هنرستان ها قرار گیرد.
وی همچنین از خلاقیت مدیر هنرستان کشاورزی یاسوج در برگزاری چنین جلسات و فعالیت های فوق برنامه ای در راستای ایجاد حس مسئولیت پذیری، جامعه پذیری و آگاهی بخشی هنرجویان تقدیر کرد.
موسوی یادآور شد: یکی از وظایف و کارکردهای اساسی سازمان دانش آموزی نیز بر حول همین محور استوار است که دانش آموز و هنرجو باید نسبت به رویدادهای پیرامونی و جامعه خود بیشتر توجه کند.
وی تصریح کرد: هنرجو ضمن فراگیری دانش های فنی و حرفه ای و سخت افزاری باید مهارت لازم برای حضور و فعالیت هدفمند در عرصه های مختلف زندگی را پیدا کند و به فردی مسئولیت پذیر در آینده تبدیل شود.
موسوی اهداف تشکیلات دانش آموزی را به 2 حوزه کلی و جزئی دانست و گفت: زمینه سازی تعلیم و تربیت برای کسب فضایل اخلاقی و کمالات انسانی ، توانمند کردن اعضا برای مشارکت پذیری بهتر ، آموزش مهارت های زندگی در شرایط سخت و تقویت قابلیت های فردی و گروهی از راهبردهای کلی این نهاد است.
رئیس سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان برگزاری همایش یاوران انقلاب را جهت آشنایی دانش آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی را در دهه فجر یادآور شد و گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان و مدیران فردای ایران اسلامی باید با چگونگی شکل گیری انقلاب و دستاوردهای آن به خوبی آشنا شوند.
وی در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان در رابطه با مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز گفت: کشور ما با تحریم همه جانبه روبروست و انشالله با درایت وتدبیرمسئولان نیز از این مرحله عبور خواهیم کرد.
وی تربیت اجتماعی دانش آموزان را رسالت مهم سازمان دانش آموزی دانست و گفت: انتظار می رود دانش آموزان با همکاری مربیان در برنامه های مختلفی که پیش بینی شده شرکت کنند و از فرصتهای تحصیل و علم آموزی به خوبی بهره جویند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: نقش آفرینی و حضور دانش آموزان در صحنه دانش و دانایی آینده کشور را رقم میزند.
ایوب رضایی در جلسه پرسش پاسخ دانش آموزان هنرستان آیت الله ملک حسینی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) و حضور وحدت آفرین مردم به پیروزی رسید تا ارزش های والای اسلامی، استقلال، آزادی و خودکفایی در کشور را به ارمغان آورد.
وی افزود: انقلاب بزرگ اسلامی مردم ایران در بهمن سال 57 با ماهیت اسلامی و عناصر منحصر به فرد در یک سرزمین اسلامی اتفاق افتاد و معادلات بسیاری را در روابط بین‎المللی آن روز برهم زد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: استکبار جهانی با بسیج همه امکانات و وادار کردن کشورهای منطقه تمام تلاشش را گذاشت که این انقلاب شکل نگیرد ولی غافل از اینکه نظام اسلامی با تاسی از فرهنگ عاشورا و علوی، توسط امام راحل شکل گرفت.
رضایی با بیان اینکه استقامت و ایستادگی مردم ایران رمز پیروزی انقلاب‌اسلامی بود گفت: اکنون با گذشت 40 سال انقلاب اسلامی همچنان پویاست و با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه می دهد.
وی رسالت دانش آموزان در حفظ وتداوم انقلاب اسلامی را مهم دانست و گفت: دانش آموزان و هنرجویان امروز با همان روحیه انقلابی در سنگر تعلیم و تربیت هستند.
رضایی یادآور شد: تاسیس این هنرستان شبانه روزی یک خلاء بزرگ در استان بود که با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و آموزش وپرورش اتفاق افتاد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان در پاسخ به سوالی در رابطه با اهداف انقلاب اسلامی ، گفت: مهمترین هدف انقلاب اسلامی استقلال ، آزادی و نه شرقی ونه غربی بود که در شعارهای مردم تجلی یافته بود.
وی متکی بودن به بیگانگان را عامل توسعه نیافتگی انقلاب اسلامی در گذشته عنوان کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری پیامبر گونه امام راحل و شکل گیری نهاد های انقلابی مسیر حرکت کشور تغییر کرد و امروز شاهد پیشرفت های خیره کننده ای در ابعاد مختلف انقلاب هستیم که جهان را شگفت زده کرده است.
رضایی افزود: : سخن گفتن از این انقلاب جنبه‎های تازه و آموزنده ای دارد که باید برای نسل دانش آموز به خوبی در این ایام الله دهه فجر تبیین شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در آین آیین با تبریک ایام الله دهه فجر نیز گفت: دهه فجر فرصتی ارزشمند برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا، امام راحل و رهبری است.
سالم جانی پور افزود: پیروزی انقلاب اسلامی عطیه ای الهی برای ملت فهیم ایران بود که باید آن را قدر بدانیم چرا که بعد از پیروزی انقلاب بود که ملت بزرگ ایران توانستند تحت لوای اسلام و رهبری، برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و دست بیگانگان را از دخالت در امور کشور کوتاه کنند.
وی بیان کرد: سوالات و مطالبه گری دانش آموزان پیرامون دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی نشان از حساسیت و نگاه ویژه آنان به تداوم انقلاب اسلامی و امید به آینده ایران است.
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نقش دانش آموزان را برای پیگیری اهداف و آرمانهای انقلاب خطیر و تاثیر گذار توصیف کرد.
3016/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آموزش و پرورش استان بازار کار بیکاری جامعه کشاورزی و منابع طبیعی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است

سرهنگ علی همه خانی، در مراسم افتتاحیه باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس، اظهار کرد: بی شک همگان اذعان داریم که امنیت یکی از ارکان اصلی رونق جوامع در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی فردی است، اما تولید این امنیت امری است بس گران که جز با مشارکت و همیاری میان پلیس، دستگاه‌های اجتماعی و خصوصا مردم، روی نخواهد داد.

این مقام انتظامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم و فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، که امسال را سال "جهش تولید با مشارکت مردمی" نام گذاری کرده اند، بیان داشت: این نامگذاری خود تاکیدی است بر لزوم مشارکت مردمی در بخش‌های مختلف جامعه از تولید گرفته تا تعاون و پیشرفت در امور اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، که امنیت پایدار نیز یکی از این مسایل مهم است.

وی تصریح کرد: در دورانی که اطلاع رسانی و آگاهی امری مهم برشمرده می‌شود و عصر، عصر ارتباطات است، نهاد یا ارگانی که از دستیابی به اخبار و اطلاعات دور باشد و جا بماند، فرصتی را برای رشد و تعالی نداشته و از چرخه رشد باز می‌ماند.

سرهنگ همه خانی افزود: دانش آموزان، بخش بزرگی از پیکره علم و دانش اند و از آن بیشتر این که می‌توانند در این عصر که ارتباطات و آگاهی حرف اول را در همه زمینه‌ها می‌زند، به عنوان نگاه خارج از گود به جریانات، اتفاقات و حوادث جامعه نگاه کرده و به دور از هر گونه سوگیری این جریانات را به تحلیل بکشند و نتیجه آن را برای جامعه آینده به یادگار بگذارند.

وی ادامه داد: دانش آموزان امروز، مردان و زنانی در آینده می‌شوند که می‌توان با تکیه بر نیروی عظیم آنها آینده هر جامعه‌ای را ساخت و پیش برد.

معاون اجتماعی پلیس پایتخت، اظهار داشت: ارتباط دانش آموزان در سه حوزه خانواده، مدرسه و جامعه این پتانسیل را دارد که همچون حلقه ارتباطی میان آنها عمل کرده و با آگاهی از وضعیت این سه بخش اطلاعات را جمع آوری و پس از تحلیل به عنوان اخبار صحیح و دانش روزانه به دیگر بخش‌ها منتقل کند.

وی تصریح کرد: در این میان دانش آموزان خبرنگار پلیس به عنوان سرمایه اجتماعی به بهترین نحو می‌توانند در نقش حلقه اطلاع رسانی و ارتباطی میان ارگان‌ها و نهاد‌ها خصوصا پلیس و مردم عمل کرده و مسئولان حوزه امنیت و تامین آرامش را به شهروندان پیوند بزنند؛ می‌دانیم که امنیت و تامین آرامش مردم جامعه بدون مشارکت و همکاری آحاد جامعه که بنیادی‌ترین و زیربنایی‌ترین آن کانون گرم خانواده است، میسر و ممکن نیست و پلیس همواره سعی در جلب مشارکت و حمایت مردم دارد.

سرهنگ همه خانی بیان کرد: بر همین اساس است که پلیس به عنوان حافظ و تثبیت کننده امنیت تلاش دارد با ایجاد ارتباط میان خود و مردم، مشارکت اجتماعی آنان را به دست آورده و این امر محقق نمی‌شود مگر با همیاری و حضور لایه‌های آینده ساز جامعه که همانا دانش آموزان هستن؛ این قشر از جامعه که بنابر قول بزرگان جامعه به عنوان آینده سازان این مرز و بوم هستند، با حضور در سطوح عالی مشارکت‌های اجتماعی و برقراری ارتباط میان مسئولان و متولیان امنیت و مردم، به عنوان عنصر ارتباطی و مشارکتی پلیس و جامعه عمل کنند.

معاون اجتماهی فاتب، عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی را در دنیا، فضایی مهم برشمرد و تاکید کرد: از این رو، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در راستای تدابیر فرمانده انتظامی کل کشور و با همکاری آموزش و پرورش شهر تهران، با هدف شناسایی و ساماندهی دانش آموزان علاقمند به حرفه خبرنگاری و فعالیت‌های رسانه ای، اقدام به افتتاح و تاسیس باشگاه خبرنگاران دانش آموزی کرده تا ضمن زمینه سازی برای کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی بتوانند به پلیس در برقراری تعامل و مشارکت با اقشار مختلف جامعه به پلیس یاری برسانند.

سرهنگ علی همه خانی، در پایان بیان کرد: خوشبختانه، دانش آموزان، افراد مستعد و با هوشی هستند که در واحد‌های خبری محلی و دانش آموزی پا به پای خبرنگاران با سابقه و با دقت نظر و ظرافت در امر خطیر اطلاع رسانی فعالیت داشته باشند و نقطه عطفی برای دستیابی به اهداف عالی کشور باشند.  

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد