Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گروه خودرویی در هفته سوم بهمن ماه همچنان درگیر مسئله هزینه های تولیدو زیانی که از ابتدای سال گریبان گیر این گروه شده، هر چند که این هفته دولت اعلام کرد قرار است 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به خودروسازها جهت پرداخت مطالبات قطعه سازان پرداخت کند شاهد بهبود شرایط در این گروه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، گروه خودرویی در هفته سوم بهمن ماه همچنان درگیر مسئله هزینه های تولیدو زیانی که از ابتدای سال گریبان گیر این گروه شده، هر چند که این هفته دولت اعلام کرد قرار است 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به خودروسازها جهت پرداخت مطالبات قطعه سازان پرداخت کند شاهد بهبود شرایط در این گروه بودیم.

به علاوه این صنعت تحت فشارهای جانبی به ویژه در بخش تولید و مالی است به همین دلیل روند قیمت سهام ها به چند گروه قطعه سازی روند منفی به خود گرفت.

روند معامله ۵ گروه سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو به شرح زیر است:

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۷ هزار و ۲۴ سهم در انتهای هفته گذشته به ۳ هزار و ۵۴۴ سهم اُفت کرد و حجم از ۱۰۸ میلیون و ۱۲ سهم با کاهش به ۴۷ میلیون و ۳۰۳ سهم رسید.

در ابتدای هفته این با ریزش ۳.۴۳ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته ادامه و به روند نزولی ۱.۲۸ درصدی رسید.  

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۲ هزار و ۴۶۰ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۴۲۵ سهم کاهش یافت و حجم از ۲۷ میلیون و ۶۷۴ سهم با اُفت به ۱۴ میلیون ۳۷۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی ۱.۸۷ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش ۲.۰۲ درصدی رسید.  

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۱۹۳ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۶۲۷ سهم رشد کرد و حجم از ۱۶ میلیون و ۵۹۴ سهم با روند صعودی به ۲۱ میلیون و ۹۳ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۱.۲۴ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به اُفت ۱.۸ درصدی رسید.  

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.  

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۲ هزار و ۱۷ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۸۲۵ سهم کاهش یافت و حجم از ۲۸ میلیون و ۱۳۸ سهم با رشد به ۲۸ میلیون و ۸۷۲ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۱.۸۱ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش ۰.۸۸ درصدی رسید.  

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۶۰۹ سهم در ابتدای هفته به ۶۲۵ سهم در پایان هفته افزایش یافت و حجم از ۱۲ میلیون و ۶۵۲ با رشد به ۱۳ میلیون و ۱۸۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم بدون تغییر که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۰.۱ درصدی رسید.  

*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.  

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: گروه خودرویی همچنان درگیر مسئله هزینه های تولیدو زیانی که از ابتدای سال گریبان گیر این گروه شده است، هر چند که این هفته دولت اعلام کرد قرار است 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به خودروسازها جهت پرداخت مطالبات قطعه سازان پرداخت کند شاهد بهبود شرایط در این گروه بودیم.
وی در ادامه افزود: همچنان این صنعت تحت فشارهای جانبی به ویژه در بخش تولید و مالی است به همین دلیل روند قیمت سهام ها به چند گروه قطعه سازی روند منفی به خود گرفت.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار سرمایه خودرو ارزش سهام ایران خودرو سایپا ایران خودرو دیزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی
  • حاج‌صفی در مهم‌ترین بازی فصل
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت