Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:19:17 GMT

سفره نذری 150 متری فاطیمه در مرز بیله سوار دایر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۶۶۱۱

سفره نذری 150 متری فاطیمه در مرز بیله سوار دایر شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل روز پنجشنبه در حاشیه بازدید اتباع آذری از این سفره نذری گفت: این سفره در جهت معرفی غذاهای سنتی و آداب، سنن و فرهنگ غنی کشور ایران و نیز ترویج جلوه هایی از مناسبت های مذهبی برای اتباع آذری برپا شده است.
نادر فلاحی بیان کرد: در 10 ماهه سالجاری یک میلیون و 170 هزار نفر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند که 700 هزار نفر آنها اتباع آذری بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به افزایش 63 درصدی تردد اتباع آذری در مرز بیله سوار نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: این افراد اغلب با هدف گردشگری گردشگری سلامت به استان اردبیل سفر می کنند و باید برای خدمات دهی مناسب به آنها در زمینه گردشگری سلامت، تردد آنها ساماندهی شود.
وی با بیان این که در این زمینه برنامه های خوبی برای سال آینده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل پیش بینی شده است، گفت: شهرستان مرزی بیله سوار ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری سلامت دارد که لازم است توجه ویژه ای به آن شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین افزود: هتل سه ستاره کوثر در شهرستان بیله سوار نیز در راستای ساماندهی مسافران و گردشگران سلامت در شمال استان در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری رسیده و افتتاح شد.
شهرستان بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد و دارای گمرک گمرک فعال و شبانه روزی است.
روزانه حدود سه هزار مسافر و گردشگر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان برای انجام امور تجاری، گردشگری، زیارت و درمان تردد می کنند.
1905/ 1257
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان اردبیل شبانه روزی صنایع دستی و گردشگری گردشگری مسافران جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند

سرهنگ محمدرضا زارعی گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستا‌های شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

 سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

 شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • زمان مناظره‌ کاندیداهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • تدارک ۲۷۶ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • امام جمعه اردبیل به سفیر اسرائیل در آذربایجان /ظاهرا آذری‌ها را موجودات نادانی فرض کرده که می‌تواند دروغ هایش را به ما بفروشد