Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - مراسم نمادین مهمانی لاله ها برای احترام به مقام شامخ شهدای اهل سنت کل کشور، روز پنجشنبه در گلزار شهدای روستای آق قایه شهرستان گنبدکاووس برگزار شد که 40 شهید اهل سنت منطقه در آن آرمیده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گلزار شهدای اهل سنت گنبدکاووس، روز پنجشنبه شاهد حضور مسئولان این شهرستان و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای اهل سنت بود که به صورت نمادین برای احترام به شهدای اهل سنت کشور انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه گنبدکاووس در سخنانی در این مراسم گفت: تنها راه مقابله با مستکبران از خودگذشتگی است و موفقیت در این مسیر جز با ایثار امکان پذیر نخواهد بود.
حجت الاسلام محمود ترابی افزود: امروز باید به کشور خود که نمونه مستقل از یک حکومت اسلامی است ببالیم و بدانیم که این هدف بزرگ جز با جانبازی و ازخودگذشتگی شهدا امکانپذیر نمی شد.
وی افزود: پیکرهای پاک شهدا، لباس های پوسیده و استخوان های شکسته ای که از فرزندان این انقلاب باقی مانده نشانه بزرگی و عمق ایثارگری ملت ما است و این پیکرهای پاک با تمام غم و اندوهی که با خود همراه دارد، مکتب مقاومت و شهامت را تولید و تکثیر می کنند که سر منشاء آن نیز اهل بیت عصمت و طهارت است.
امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به فشارهای کشورهای خارجی بیان کرد: طبق گفته امام راحل (ره) افتخار ما صفوف پرشور ایثارگران ماست و مقابله با استکبار نیز جز با ایثار و از خود گذشتگی امکانپذیر نیست و حضور در این مکان مقدس نیز تجدیدپیمان با آرمان های شهدایی است که از جان خود برای انقلاب مایه گذاشتند.
شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان تاکنون 513 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 173 تن از آنان، شهدای اهل هستند.
9433/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهدا اهل سنت گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بمناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه، شهادت شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم، آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر با حضور فرماندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اداری شهرستان در محل گلزار شهدای پیرانشهر برگزار شد.

همچنین به این مناسبت مراسم دیگری نیز با حضور جمعی از مسئولین و معلمین این شهرستان برگزار شد.

اجرای سرود و سخنرانی مسئولین و اهدای جوایز به معلمین نمونه از جمله برنامه های مهم این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای شهرستان خوروبیابانک
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان