Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی حمایت از سرمایه گذاران خارجی خراسان رضوی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: از نظر قانونی وزارت امور اقتصادی و دارایی در تفویض اختیارات محدودیتهایی دارد.
وی بدون ذکر نام استانهای مورد اشاره، ادامه داد: با این حال برای شش استانی که شرایط بهتری در جذب سرمایه گذاری خارجی دارند شرایطی فراهم می شود که با کمترین توقف بتوانند مجوزهای قانونی را به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از پیشرفته ترین قوانین و مقررات را در حوزه سرمایه گذاران خارجی دارد لذا در حوزه جذب سرمایه گذاران خارجی مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: تا پایان پارسال 12.7 میلیارد دلار سرمایه خارجی در کشور جذب شد و براساس آخرین آمار این میزان در سال 1397 حدود 3.2 میلیارد دلار است. باید مشکلات را در حوزه جذب سرمایه گذاران خارجی شناسایی و رفع کنیم تا سرعت جلب و جذب سرمایه ها افزایش یابد.
دژپسند ادامه داد: رونق اقتصادی می تواند در دو بخش اثرگذار باشد. بخش نخست از طریق کنترل تورم و دیگری از طریق رشد اقتصادی است. دولت یازدهم اقتصاد کشور را در شرایطی تحویل گرفت که نرخ تورم در حال رسیدن به 40 درصد بود اما همان ابتدا دولت موفق شد این نرخ را در حد 32 درصد کنترل کند و بعد از آن این نرخ را به تک رقمی نیز برساند.
وی گفت: اقتصاد ایران در ابتدای کار دولت یازدهم با رشد منفی هفت درصد روبرو بود اما هم اینک شرایطی بوجود آمد که رشد اقتصادی در کشور به دو رقم نیز رسید. به واسطه اینکه عمق مشکلات قبلی زیاد بوده هم اینک اقتصاد کشور وضعیت خوبی ندارد و مردم با مشکل مواجه هستند لذا دولت تلاش خود را بیشتر کرده تا روند بهبود شرایط اقتصادی را سرعت بخشد و به اهداف مدنظر برسد.
نشست هم اندیشی حمایت از سرمایه گذاران خارجی خراسان رضوی در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک بیمه و رفتارهای اقتصادی با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، سرپرست سازمان سرمایه گذاری این وزارتخانه، هیاتهای تجاری از افغانستان، عراق ترکیه و پاکستان و نیز فعالان بخشهای دولتی و خصوصی ایران برگزار شد. این نمایشگاه از 16 تا 19 بهمن در مشهد ادامه دارد.
7489/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امور اقتصادی و دارایی ترکیه سرمایه گذاری قوانین و مقررات مشهد جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

دیگر خبرها

  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند