Web Analytics Made Easy - Statcounter

۷ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های مشهد در پی اعتراض روز سه شنبه دانشجویان در محل اداره جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، ۷ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های مشهد در پی تجمع روز سه شنبه‌ دانشجویان در محل اداره جهاد کشاورزی خراسان رضوی که با موضوع اعتراض دانشجویان نسبت وضعیت بازار دام و گوشت انجام شد، بیانیه‌ای صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرزّاق
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، که حقیقتاً انقلاب مستضعفین است، دانشجویان دغدغه‌مند و انقلابی وظیفه خود می‌دانند تا پیامرسان مطالبات به حق مردم به گوش مسئولین باشند.
مردم نجیب و باعزت ایران اسلامی و علی الخصوص مردم عزیز استان خراسان رضوی، در برهه‌های مختلف، خالق حماسه‌های عزت و اقتدار بوده و همواره با وفاداری به نظام و تلاش در جهت آرمان‌های انقلابی، پای میثاق خود با امام و شهدا ایستادگی نموده اند.
اما چندی است عده‌ای اندک از مسئولین با سو مدیریت، کم کاری و بی عملی خود، با ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم، در حق ایشان ناسپاسی می‌کنند. این ظلم آشکار و خیانت گونه، به هیچ وجه توسط دانشجویان انقلابی که خود را فریادمستضعفین می‌دانند قابل تحمل نیست. ما دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های مشهد همواره بر مسائل و مشکلات زندگی مردم آگاه بوده و رسالت خود را مطالبه دائمی حقوق آحاد مردم از مسئولین کشور می‌دانیم.   چندی است بی تدبیری برخی، مشکلاتی را در بازار گوشت کشور به وجود آورده است که علیرغم تذکرات پی در پی و ارائه راهکار‌های علمی و تخصصی برای جلوگیری از آن توسط دانشجویان، مسئولین مربوطه اقدام عملی تأثیرگذاری انجام ندادند. با بررسی‌های بیش‌تر و تحقیق در مورد این موضوع، متأسفانه متوجه شدیم در چرخه تولید دام شبکه‌ای مافیایی، دو گلوگاه مهم این چرخه یعنی خوراک دام و زاد و ولد را مورد هجمه قرار داده اند و این امر باعث اختلال در بازار و نوسانات قیمت گوشت و مرغ شده است.   متأسفانه این مافیا در رده‌های بالای سازمان‌های مربوطه نیز نفوذ کرده و در همین رابطه ریاست دو مجموعه مهم یعنی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی استان خراسان رضوی در چند وقت اخیر احضار و دستگیر شده اند.
یکی دیگر از مشکلات اصلی عدم جلوگیری از قاچاق دام نیز می‌باشد.   بر همین اساس روز سه شنبه، تجمعی مسالمت آمیز در داخل سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی برقرار شد تا مطالبات، نسبت به یکی از اصلی‌ترین نهاد‌های تاثیر گذار که مسئولیت اصلی کنترل این اوضاع را برعهده دارد، بیان کنیم.   متأسفانه توضیحات معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، در جمع دانشجویان قانع کننده نبود. لکن، تا به نتیجه کامل و قطعی رسیدن این مطالبات را پیگیری خواهیم کرد و از نظارت بر مسئولین باز نخواهیم نشست.   این حرکتِ کاملاً خودجوش که با هماهنگی و همکاری با تشکل‌های دانشجویی مشهد انجام شد، مدل مطلوبی از اعتراض و نظارت مردمی بر مسئولین بر اساس فرمان حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است؛ چرا که بر اساس فرمایش ایشان «بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است». تمامی مسئولین امر بدانند چنین تجمعاتی نه تنها نسبتی با آشوب و جناح بندی‌های سیاسی ندارد، بلکه مستقیماً نظارت و مشارکت مردمی را دنبال می‌کند و در راستای تحقق مطالبه گری تخصصی است.   آرزومندیم مسئولان به جای پاک کردن صورت مسئله، به برطرف کردن هرچه سریع‌تر مشکلات همت ورزیده و به قطع دست فساد از سفره مردم بپردازند؛ و من الله التوفیق الخدمه

بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد (دفتر تحکیم وحدت)

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم

روز اول سیزدهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» که با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است سپری شد و اما نکته قابل توجه حضور کم‌رنگ مسئولین در این جشنواره بود که به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ساغر کتابی، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویانی که از دانشگاه‌های مختلف به شهر مشهد مقدس آمده بودند، در دانشگاه فردوسی افتتاح شد.

بنا به گفته متین منتظمی، دبیر این جشنواره، ۱۲۰ اثر برتر در ۴۲ دسته در این دوره حضور دارند.
در جشنواره امسال آثار ارسالی در حوزه مجازی نیز مورد پذیرش و داوری قرار گرفتند و نگاه ویژه‌ای به بحث رسانه شده است. 

نکته جالب توجه روز اول اما عدم حضور مسئولین عالی وزارت علوم از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی یا رئیس دانشگاه میزبان جشنواره بود.

دانشجویانی که از سراسر کشور در این دوره از نشریات تیتر شرکت کرده‌اند انتظار دارند تا با دیدار بدون واسطه با مسئولین بتوانند دغدغه‌های حوزه نشریات را با آنها در میان بگذارند.

این جشنواره تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در محل دانشگاه فردوسی برپا بوده و دانشگاه‌های سراسر کشور در آن غرفه مخصوص به خود را دارند. دانشجویان آثار و انتشارات خود را در دید مخاطبان قرار داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده
  • بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم
  • لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی
  • لغوسخنرانی سفیرآمریکادر دانشگاه ورمونت همزمان بااعتراضات دانشجویی