Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران قدوسی معاون مخابرات سیار استان اصفهان امروز (پنج شنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان فریدونشهر اظهار کرد: در طی این سال‌ها جایی در استان نداریم که دغدغه برای توسعه ارتباطات و زیرساخت‌های ارتباطی را نداشته باشیم.

وی گفت : در زمینه تلفن ثابت و سیار در شهرستان فریدونشهر کار می‌شود، اما هنوز به علت صعب العبور بودن مسیرها و کار کردن در دوره محدود زمانی خاص مشکلات زیادی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مخابرات سیار استان اصفهان افزود : در روستاهای پشتکوه شامل کاه گونه و وِزوه آنتن دهی موبایل برقرار شده، اما با مرکز استان ارتباط از طریق لینک ماهواره‌ای است و سرعت مطلوب ندارد. درخواست مجوز از اداره راه برای حفاری مسیر داشتیم که فیبر نوری در دورترین نقطه برسد، اما هنوز پاسخ داده نشده است، این حفاری برای تعریض جاده نیز موثر بوده و سریعتر باید مجوز داده شود تا ارتباط پهنای باند را به مردم برسانیم.

قدوسی تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان فریدونشهر ۴۰ درصد و در کل استان به ۷۰ درصد رسیده است، منابع برای تلفن ثابت در فریدونشهر پیش بینی شده و اکنون این منابع موجود است که نشان می‌دهد بیش از ظرفیت موجود تجهیزات در فریدونشهر کار گذاشته شده است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن همراه در فریدونشهر ۳۵ درصد است در حالی که در کل استان بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد است و اپراتورهای دیگر نیز وجود دارد.

معاون مخابرات سیار استان اصفهان گفت : پهنای باند برای استان دو گیگابایت است و اکنون مصرف روزانه ای دی اس ال در استان یک هزار گیگابایت و مصرف روزانه اینترنت همراه ۸۴۰ گیگابایت است که نسبت به متوسط کشور و منابعی که اختصاص داده شده کمتر است.

قدوسی اضافه کرد: از سال ۹۳ واگذاری اینترنت پهن باند در تلفن همراه انجام شده که در این راستا توجه ویژه‌ای به فریدونشهر شده است به طوزی که ۷۵ درصد مشترکان همراه شهرستان پهن‌باند اینترنت دارند که بیانگر استقبال شهرستان است.

وی تصریح کرد: امروز بحث اقتصادی برای اپراتورها مهم است، اما این شهرستان در اولویت نبوده و توجه بیشتر به روستاها معطوف است.

معاون مخابرات سیار استان اصفهان تاکید کرد: در فریدونشهر ۱۵ سایت تلفن همراه وجود دارد که ۱۰ مورد از آنها جاده‌ای و روستایی و پنج سایت در شهر فریدونشهر است. پیست اسکی نیز با هزینه بسیار زیاد مجهز به فیبر نوری و پهن باند شده است.

قدوسی تصریح کرد: روستای چغیورت با این که جزو برنامه نبود با هماهنگی انجام شده اکنون سایت نسل دوم نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: مصرف تلفن همراه، ثابت و دیتا متناسب با جمعیت شهرستان است اما مصرف اینترنت نسبت به کل استان نصف است.

معاون مخابرات سیار استان اصفهان ادامه داد: توسعه اینترنت نقش کلیدی در توسعه مشاغل دارد و با توجه به تبلیغات و قرار گرفتن خدمات ارگان‌ها در این بستر می‌توان از تجهیزات استفاده شود البته بحث اشتغال قابل ساماندهی است.

قدوسی اظهار کرد: مجوز اداره راه برای فیبر نوری مسیر وِزوه مهم است چرا که در شرایط جوی قطع و وصل برق زیاد است؛ البته امکاناتی نیز برای این شرایط جوی مورد نیاز است.

وی تأکید کرد: قطعی برق یکی از مشکلات منطقه‌ای کلوسه محسوب می‌شود که در هفته‌های گذشته با پرتابل ارتباطات را برقرار کردیم.​ 

انتهای پیام/م

مصرف روزانه اینترنت همراه در استان ۸۴۰ گیگابایت است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات اپراتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم

در یک آزمایش دو گوشی گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵ پرومکس داخل ظرفی قرار داده شد تا درون فریزر قرار بگیرند. نتیجه این آزمایش را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم