Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:30:51 GMT

چین مانع ساخت و ساز فیلیپین در دریای جنوبی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۵۶۰۵

چین مانع ساخت و ساز فیلیپین در دریای جنوبی شد

پکن- ایرنا- چین با اعزام شماری از ناوهای خود به جزایر مورد منازعه اسپراتلی در دریای جنوبی تلاش کرده است تا مانع ساخت و ساز فیلیپین در این منطقه شود.

به گزارش ایرنا خبرگزاری شینهوا روز جمعه گزارش کرد، این منطقه جزو مناطق مورد منازعه در دریای جنوبی است و چین همچنان خود را مالک 80 درصد از آب های این ناحیه می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال شبکه آسیا تایمز گزارش کرد: ده ها فروند کشتی چینی در دو ماه گذشته دایما به این منطقه فرستاده شده اند تا اجازه کار را به فیلیپینی ها ندهند.
جزایر اسپراتلی به دلیل موقعیت جغرافیایی و داشتن منابع غنی انرژی از جمله مناطقی است که چین، ویتنام و فیلیپین بر سر آن دچار اختلاف هستند.
گزارش ها حاکی است چین از اواسط ماه دسامبر کشتی های خود را به این جزایر اعزام می کرده و در کل نزدیک به 100 فروند کشتی را راهی اسپراتلی کرده است.
فیلیپین از سال 2017 میلادی برنامه خود را برای ساخت تاسیسات و تسهیلاتی در این منطقه به منظور فرود هواپیماهای پهن پیکر و مسافری اعلام کرد و شماری از نیروی کار خود را به این ناحیه اعزام کرده است.
ساخت این تاسیسات باید تا پایان سال 2018 میلادی ادامه می یافت اما مانیل می گوید که بدی آب و هوا و تلاطم دریا باعث شده است احداث این بناها و گذرگاه ها تاکنون ادامه یابد.
آساق**231**1904**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين فيليپين درياي جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت موتور شش سیلندر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این موتور چهار هزار سی سی، در خودرو‌هایی با کاربرد‌های مختلف از جمله بیراهه نورد (آفرود)، باری و خدمات رسان استفاده می‌شود.
(گزارش)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  •  ۱ مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • ساخت موتور شش سیلندر
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند