Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@02:10:37 GMT

خواننده اپرای مولوی در «لحظه گرگ و میش» خواند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۵۷۷۹

خواننده اپرای مولوی در «لحظه گرگ و میش» خواند

تهران- ایرنا- «محمد معتمدی» خواننده اپرای مولوی، در تازه ترین همکاری خود با سریال «لحظه گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان، قطعه «آرام من» را خواند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد معتمدی در تازه ترین همکاری خود با سریال «لحظه گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان، قطعه «آرامِ من» را خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قطعه با شعر و آهنگ مسعود کرامتی، نوازندگی امیر فتحی و میکس و مستر نوید صالح زاده در قسمت شانزدهم این سریال رونمایی و منتشر شد.
معتمدی پیش از این دو قطعه دیگر را نیز برای تیتراژ ابتدایی و انتهایی این سریال خوانده بود که مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفته بود.

متن شعر:
آرام من بمان کنارم بمان
بنگر مرا که می‌دهم بی تو جان
هر جا روم تو سایه‌ای از منی
تو غمگسارم تو دنیای منی
دریای من ز موج گیسوی تو
روانه ام سوی تو تمام من تو
ای ماهم به چشم من نگاهی
تا باران به جان من ببارد
می خواهم نفس که در هوایت
نایی بر نوای من بیارد
چشمان تو چشمه ی امید است
بر حال خراب نا امیدم
آوازت غزل ترین کلام است
من با تو به آسمان رسیدم
آغوش تو پناه طوفان من
جان می دهد به جان تو جان من
چشمان من کنار دنیای تو
فقط تماشای تو، تو آرزو تو
ای ماهم به چشم من نگاهی
تا باران به جان من ببارد
می خواهم نفس که در هوایت
نایی بر نوای من بیارد
چشمان تو چشمه ی امید است
بر حال خراب نا امیدم
آوازت غزل ترین کلام است
من با تو به آسمان رسیدم

محمد معتمدی قمصری متولد 2 مهر 1357در قمصر کاشان است، او فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیما است، معتمدی در مکتب آواز اصفهان فعالیت دارد و موسس گروه ادیب است و از افتخارات وی می توان به جایزه فرانس موزیک اشاره کرد. این هنرمند فراگیری آواز و همچنین ساز نی را به صورت خودآموز از همان سنین نوجوانی آغاز کرد. از سال 1376 شروع به فراگیری شیوه آواز سید حسین طاهر زاده نزد حمیدرضا نوربخش نمود، او همچنین به سبب علاقه‌ ای که به مکتب آواز اصفهان داشت به طور موازی به تمرین و الگوبرداری از آواز اساتیدی چون تاج اصفهانی و ادیب خوانساری پرداخت و در این مسیر از راهنمایی اساتید بزرگواری چون زنده یاد حسین عمومی و علی‌اصغر شاه‌ زیدی بی بهره نبوده است.

در کارنامه معتمدی، همکاری با گروه‌ های خورشید به سرپرستی مجید درخشانی، همنوازان شیدا به سرپرستی مرحوم محمدرضا لطفی، هم‌ آوایان به سرپرستی حسین علیزاده و گروه ادیب که خود آن را پایه‌گذاری کرده است، در مقام خواننده به چشم می‌ خورد

این هنرمند همچنین با ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی به روی صحنه رفته است. ایفای نقش در اپراهای عروسکی مولوی، حافظ، عاشورا و سعدی از جمله مهم‌ ترین آثار محمد معتمدی است. یکی از بهترین اجراهای معتمدی بر می گردد به صحنه دیدار شمس و مولانا در اپرای مولوی، او در این صحنه در نقش مولوی و همایون شجریان در نقش شمس هنرنمایی کردند.
فراهنگ**9210**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صدا و سيما لحظه گرگ و ميش محمد معتمدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین

بعد از نماز، دعای کمیل داشتیم. هر یک از بچه ها قسمتی از دعا را می خواندند؛ از جمله آقا مهدی؛ اما حال و هوای او با بقیه فرق می کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از جهان نیوز، بعد از ظهر پنج شنبه بود سر و کله ی آقا مهدی پیدا شد. پایگاه ما در نوار مرزی سردشت بود و مهدی آمد تا از نزدیک، پیشرفت کارها و مسائل مربوط به شناسایی را بررسی کند.

بعد از جلسه، وقت نماز شد. آن شب خود مهدی اذان گفت و نماز جماعت را اقامه کردیم.
بعد از نماز، دعای کمیل داشتیم. هر یک از بچه ها قسمتی از دعا را می خواندند؛ از جمله آقا مهدی؛ اما حال و هوای او با بقیه فرق می کرد.

مهدی با سوز عجیبی دعا می خواند. تمام کسانی که آن شب در جلسه بودند، طعم شیرین آن دعای کمیل را از یاد نخواهند برد. مهدی دعا را در شرایطی خواند که ما زیر پای دشمن قرار داشتیم و از همه طرف مورد تهدید بودیم.

او به حدی گریه کرد که از خود بی خود شده بود. قسمتی از دعا را هم جواد دل آذر خواند.

این دو نفر چنان شوری به پا کرده بودند که همه ضجه می زدند. دعا که تمام شد، مهدی از سنگر بیرون آمد، نگاهی به آسمان انداخت و زیر لب چیزهایی زمزمه کرد. دو روز بعد خبر شهادتش آمد.
برگرفته از کتاب «برف تا برف» مجموعه خاطراتی از شهید مهدی شیخ زین الدین
راوی: عبدالرزاق شیخ زین الدین پدر شهید

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • (ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • (ویدئو) آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین