Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:58:38 GMT

هر 4 مدرسه یک مراقب سلامت داشته باشد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۶۸۷۱

هر 4 مدرسه یک مراقب سلامت داشته باشد

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: آنچه بیش از هر چیز سلامت دانش آموزان را ‏تضمین می‌کند، حضور مراقب سلامت در مدارس است. به ازای هر سه تا چهار مدرسه نزدیک هم، می تواند یک مراقب سلامت حضور داشته باشد.

سید حامد برکاتی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره اهمیت حضور مراقبان سلامت در ‏مدارس افزود: در این زمینه دانش آموختگان کافی در کشور وجود دارد و باید شرایط برای استخدام یا خرید خدمت از این افراد در آموزش و ‏پرورش فراهم شود اما‏ در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش برای استخدام این مراقبان سلامت ‏مشکلاتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



‏* نظارت مستمر بر بوفه‌های مدارس
وی درباره نظارت بر بوفه‌های مدارس بیان کرد: برای مدیریت بوفه‌های مدارس، تفاهم‌نامه‌ای بین دفتر سلامت جمعیت، خانواده و ‏مدارس و دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اداره کل سلامت آموزش و پرورش منعقد شده است. مواد آسیب رسان برای ‏کودک و نوجوان و مواد غذایی بیهوده مانند پفک و چیپس و فست فودها مشخص شده است. بر این اساس مصرف همه انواع غذاهای ‏آماده و همه انواع کالباس و سوسیس در بوفه‌های مدارس ممنوع است.‏
برکاتی ادامه داد: در این زمینه هم وزارت بهداشت و هم وزارت آموزش و پرورش نظارت، پیگیری و برخورد کرده است. برای ‏اجرای این موارد اقدامات خوبی انجام شده، اما به هر حال باید در این زمینه بیشتر کار شود.‏
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه ‏باید آموزش و پرورش و بهداشت محیط گزارش‌هایی ارائه کنند. از طرفی ضابطانی وجود دارند که حداقل سالی یک بار از بوفه‌های ‏مدارس بازدید می‌کنند و گزارش می‌دهند.‏

‏* بهداشت محیط مدارس
برکاتی درباره بهداشت محیط مدارس نیز اظهار داشت: سلامت محیط مدرسه و مواردی از قبیل اینکه به ازای هر چند دانش آموز باید ‏چند چشمه توالت بهداشتی وجود داشته باشد و اینکه آیا هواکش سرویس بهداشتی، محافظ دارد یا خیر، استانداردهای مشخصی دارد.‏
وی ادامه داد: از طرفی سلامت خود دانش آموزان نیز برای وزارت بهداشت اهمیت دارد. همه دانش آموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، ‏چاقی و لاغری، بهداشت پوست و مو توسط پزشک معاینه می‌شوند. اگر دانش آموز مبتلا به دیابت و بیماری‌های دیگر باشد در این ‏معاینه‌ها مشخص می‌شود. این کارها در پایه اول انجام می‌شود و مشابه این موارد در پایه‌های چهارم، هفتم و دهم نیز مراقبت‌های ‏بهداشتی وجود دارد.‏
اجتمام*9482‏*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت بهداشت بركاتي بوفه مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت

معاون وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

ستادهای ثبت‌نام برای محدوده‌بندی مدارس باید همراهی کنند

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناظق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دستورالعمل ثبت‌نام که به استان‌ها ابلاغ شده است، تسهیلگری درباره محدوده جغرافیایی به صورت شعاعی از مدرسه تأکید شده است.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد